וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת העץ בעמק חפר: "שמעתי אותו נופל וראיתי ילדה בין העלים"

תושב קיבוץ בחן, שבו נפצעו שתי ילדות מקריסת עץ כתוצאה מהרוח החזקה, סיפר כי הוא הבחין באחת מהן והזעיק אנשים לעזרה. "היא זחלה אליי החוצה, הבת שלי פה והייתה בלחץ", הוא אמר. מצבה של אחת הפצועות הוחמר בבית החולים. קק"ל ביקשה להימנע מהגעה ליערות עקב הרוחות

צילום: אבי כהן, עריכה: שאול אדם

בקיבוץ בחן שבעמק חפר מורגשת היום (שני) בהלה בעקבות קריסת העץ שגרמה לפציעתן של שתי ילדות בנות שמונה ותשע. השתיים, שאחת מהן במצב קשה והשנייה במצב קל, פונו לבתי החולים לניאדו שבנתניה ומאיר שבכפר סבא לאחר שנפגעו מעץ דקל גדול בתחנת ההסעה הבוקר.

"בדיוק הגעתי, ואז שמעתי שהעץ נופל", סיפר תושב הקיבוץ לוואלה! NEWS. "חשבתי בהתחלה שכולם ברחו, ואחת הילדות שנשרטה התחילה לבכות. הסתכלתי וראיתי בין העלים ראש וכתפיים. דיברתי עם הילדה, שאלתי אם לוחץ לה, הזנקתי אנשים שיבואו, והיא זחלה אליי החוצה".

עץ שקרס בקיבוץ בחן שבשרון 18 בנובמבר 2019. אבי כהן
"ראיתי בין העלים ראש וכתפיים". העץ שקרס בקיבוץ בחן, היום/אבי כהן

אחרי שהצליחה לזחול החוצה, התחילו להגיע אנשים לזירה. "שאלתי אותה אם היא יכולה לקום, היא אמרה שכואב לב הגב, וזהו. הביאו אמבולנס, פרמדיקים מהיישוב, ופינו אותה", הוסיף התושב. "הבת שלי גם הייתה פה. היא הייתה בלחץ. בית הספר התקשר לכל ההורים, והם דואגים לכולם".

אחד הפרמדיקים שטיפלו בילדה, החובש בכיר במד"א רמי גפני, גר בסמוך לזירה. "יצאתי מיד למקום, ראיתי עץ דקל גדול שקרס. ילדה כבת שמונה שנלכדה מתחת לעץ חילצה את עצמה ושכבה מתחת לענפים. היא הייתה בהכרה מלאה וסבלה מחבלה רב מערכתית", תיאר גפני. "בסמוך, ישבה ילדה כבת עשר בהכרה מלאה עם חבלות קלות בראש וברגליים. הענקנו להן טיפול רפואי ראשוני ופנינו אותן להמשך טיפול בבתי החולים כשמצבן בינוני וקל".

עוד בוואלה!

הוציא את הבנות מהדירה ודקר: מקסים טל הואשם ברצח אשתו מריה בקריות

לכתבה המלאה
עץ שקרס בקיבוץ בחן שבשרון 18 בנובמבר 2019. אבי כהן
העץ שקרס בקיבוץ בחן, היום/אבי כהן

מצבה של אחת מהילדות הוגדר בתחילה בינוני, אך מנהל מיון ילדים במרכז הרפואי מאיר ד"ר אהוד רוזנבלום מסר כי מצבה מוגדר קשה. הוא הוסיף כי היא סובלת מפגיעה רב-מערכתית, עוברת סדרת בדיקות מקיפה ובהמשך יוחלט על המשך הטיפול. על פי ההערכה, העץ קרס כתוצאה מרוח חזקה שנשבה במקום. על פי תחזית השירות המטאורולוגי, הרוחות צפויות להמשיך לנשוב בימים הקרובים, בעיקר באזור ההרים, וקיים חשש לשריפות ברחבי הארץ

בתוך כך, בקק"ל ביקשו להימנע מהגעה ליערות בימים הקרובים עקב חשש מקריסת ענפים. לדברי גלעד מסטאי, מנהל אזור שפלה וחוף בקק"ל, עקב הרוחות העזות יתכנו שבירות ענפים וקריסת עצים שעלולים לסכן את השוהים ביער, לפיכך הציבור מתבקש להימנע מלהגיע ליערות בימים אלה. מוקדם יותר, משירותי הכיבוי נמסר כי הציבור נקרא לא להדליק אש בשטחים פתוחים עד להקלה בחום ושינוי בתנאי מזג האוויר.

עץ שקרס בקיבוץ בחן שבשרון 18 בנובמבר 2019. בועז אפרת, אתר רשמי
העץ שקרס בקיבוץ, היום/אתר רשמי, בועז אפרת

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, בעשור האחרון נפגעו 24 ילדים מנפילת עצים. מקרה אחד הסתיים בתמותה. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון "בטרם", אמרה כי "מדי שנה נפגעים ילדים מקריסת עצים במרחב הציבורי. זוהי אינה גזירת גורל. באחריות הרשות המקומית או בעל הקרקע לדאוג לתחזוקת העצים, במיוחד לקראת החורף ולוודא שאף ילד לא ייפגע".

עץ שקרס בקיבוץ בחן שבשרון 18 בנובמבר 2019. אבי כהן
העץ שקרס בקיבוץ בחן, היום/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully