וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתחנת ההסעה: שתי ילדות נפצעו קשה וקל מקריסת עץ בקיבוץ בשרון

18.11.2019 / 9:40

שתי הילדות, בנות 8 ו-9, נפצעו מפגיעת העץ הגדול שקרס מהרוח בקיבוץ בחן. צוות מד"א העניק להן טיפול רפואי ופינה אותן לבתי החולים לניאדו ומאיר כשהן סובלות מחבלות. "אחת הילדות נלכדה מתחת לעץ ושכבה מתחת לענפים". תושב הקיבוץ: "שמענו את העץ נופל, היא זחלה החוצה"

צילום: אבי כהן, עריכה: שאול אדם

שתי ילדות, בנות שמונה ותשע, נפצעו באורח קשה וקל היום (שני) מפגיעת עץ דקל גדול שקרס מהרוח, בשטח פתוח סמוך לתחנת הסעת ילדים בקיבוץ בחן שבעמק חפר. צוות מד"א העניק טיפול רפואי לשתי הפצועות ופינה אותן לבתי החולים לניאדו שבנתניה ומאיר שבכפר סבא. תחילה, מצבה של אחת מהן היה בינוני, אך מנהל מיון ילדים במרכז הרפואי מאיר ד"ר אהוד רוזנבלום מסר כי מצבה מוגדר קשה. הוא הוסיף כי היא סובלת מפגיעה רב-מערכתית, עוברת סדרת בדיקות מקיפה ובהמשך יוחלט על המשך הטיפול.

חובש בכיר במד"א, רמי גפני, סיפר כי הוא מתגורר סמוך לזירת הנפילה. "יצאתי מיד למקום, ראיתי עץ דקל גדול שקרס. ילדה כבת שמונה שנלכדה מתחת לעץ חילצה את עצמה ושכבה מתחת לענפים. היא הייתה בהכרה מלאה וסבלה מחבלה רב מערכתית", תיאר גפני. "בסמוך, ישבה ילדה כבת עשר בהכרה מלאה עם חבלות קלות בראש וברגליים. הענקנו להן טיפול רפואי ראשוני ופנינו אותן להמשך טיפול בבתי החולים כשמצבן בינוני וקל".

עץ שקרס בקיבוץ בחן שבשרון 18 בנובמבר 2019. בועז אפרת, אתר רשמי
קריסת העץ בקיבוץ בחן, היום/אתר רשמי, בועז אפרת
עץ שקרס בקיבוץ בחן שבשרון 18 בנובמבר 2019. בועז אפרת, אתר רשמי
העץ שקרס, הבוקר/אתר רשמי, בועז אפרת

תושב הקיבוץ סיפר לוואלה! NEWS על רגעי קריסת העץ. "בדיוק הגעתי, ואז שמעתי שהעץ נופל", הוא תיאר. "חשבתי בהתחלה שכולם ברחו, ואחת הילדות שנשרטה התחילה לבכות. הסתכלתי וראיתי בין העלים ראש וכתפיים. דיברתי עם הילדה, שאלתי אם לוחץ לה, הזנקתי אנשים שיבואו, והיא זחלה אליי החוצה".

התושב הוסיף כי בשלב זה "התחילו להגיע אנשים, היא כבר יצאה. שאלתי אותה אם היא יכולה לקום, היא אמרה שכואב לב הגב וזהו. הביאו אמבולנס, פרמדיקים מהיישוב, ופינו אותה". הוא תיאר את תחושת הדאגה בקיבוץ: "הבת שלי גם הייתה פה. היא הייתה בלחץ. בית הספר התקשר לכל ההורים, והם דואגים לכולם".

הרוח החזקה, שככל הנראה גרמה לקריסתו של העץ, צפויה להימשך בימים הקרובים, בעיקר באזורי ההרים. השירות המטאורולוגי הודיע על חשש משריפות באזורי הצפון, הרי המרכז, מישור החוף, השפלה וצפון הנגב. בעקבות מזג האוויר הקיצוני, רשות הטבע והגנים סגרה חלק ממסלולי הטיול.

(עדכון ראשון: 8:39)

עוד בוואלה!

התחזית: רוחות חזקות בהרים, חשש לשריפות ברחבי הארץ

לכתבה המלאה
עץ שקרס בקיבוץ בחן שבשרון 18 בנובמבר 2019. בועז אפרת, אתר רשמי
קריסת העץ בקיבוץ בחן, היום/אתר רשמי, בועז אפרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully