וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הכרעה בתיקי נתניהו: היועמ"ש ביקש בדיקות נוספות בתיק 4000

בימים האחרונים פנה מנדלבליט למשטרה בבקשה לקיים עוד בדיקות בפרשת "בזק-וואלה". גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה! NEWS כי הבדיקה כללה חומרים קיימים במסגרת בחינת הטענות שהעלו סנגוריו של ראש הממשלה בשימוע. העיבוד הסתיים והועבר בחזרה ליועמ"ש

צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

חקירת תיק 4000 - כל העדכונים

  • היועמ"ש ביקש מהמשטרה לבצע בדיקות נוספות בתיק 4000
  • הבדיקות נוגעות לעיבוד חומרים שכבר נאספו במהלך החקירה
  • גורם המעורה בפרטים: העיבוד הסתיים והועבר ליועמ"ש
  • בימים הקרובים צפויה להתפרסם ההכרעה בתיקי נתניהו

לקראת ההכרעה בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביקש מהמשטרה בימים האחרונים לבצע בדיקות נוספות בתיק 4000 - כך פורסם הערב (ראשון) לראשונה ב"כאן". גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה! NEWS כי לא מדובר היה בפעולת חקירה, אלא עיבוד של חומרים קיימים במסגרת בחינת הטענות שהעלו סנגוריו של ראש הממשלה בשימוע. אותו גורם הוסיף כי הבדיקות שביקש מנדלבליט לבצע הסתיימו והחומרים הועברו בחזרה ליועמ"ש.

מוקדם יותר היום החליטה במפתיע צמרת הפרקליטות לדחות את כנס בכירי הפרקליטות לדורותיה, שהיה אמור להתקיים ביום חמישי השבוע. מדובר בכנס שנערך באופן קבוע בשנים האחרונות, והסיבה הרשמית לדחייה היא "אילוצי לו"ז". טרם נקבע מועד חדש לכנס.

על פי פרסומים, בימים הקרובים צפויה להתפרסם הכרעת היועץ המשפטי לממשלה בתיקי נתניהו. לקראת ההחלטה, נערכים בצמרת משרד המשפטים דיונים מרתוניים בנושא.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בישיבת הממשלה, 8 בספטמבר 2019. AP
ביקש חומרי חקירה נוספים. מנדלבליט/AP

לפני כשבועיים אמר מנדלבליט כי "ככל שיימצא במסגרת הטיפול בתיקים כי בוצעה פעולה שלא כשורה, הדבר ייבחן ויטופל כנדרש". זאת בתגובה לפרסום בחדשות 12 על חקירות עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ. על פי הפרסום, תמלילי חקירת יועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר מעלים חשד לפיו החוקרים הפעילו עליו לחצים פסולים כדי לגרום לו לחתום על הסכם עד המדינה, ואף כדי לגרום לו להחליף עורך דין.

"בימים אלה מנהל היועץ המשפטי לממשלה עם צוותו הליך סדור לבחינת הטענות בשימוע, לצורך קבלת החלטה סופית", נמסר מטעם היועמ"ש. "בתוך כך, כמובן, נבחנות בכובד ראש גם טענות באי כוחו של ראש הממשלה בעניין דרך גביית עדותו של חפץ. הליך השימוע ובחינת הטענות בעקבותיו הוא הליך מקצועי ונקי מכל השפעה זרה, וימשיך להיות כזה".

עוד בוואלה!

ברקע הדיונים על תיקי נתניהו: ניצן דחה במפתיע את כנס בכירי הפרקליטות

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 17 בנובמבר 2019. אוהד צויגנברג, פול צלמים
ההכרעה בתיקיו מתקרבת. נתניהו/פול צלמים, אוהד צויגנברג

בחודש פברואר האחרון הודיע מנדלבליט כי נתניהו יואשם, בכפוף לשימוע, בלקיחת שוחד, במרמה ובהפרת אמונים בתיק 4000. לפי החשד, נתניהו רקם עסקת "תן וקח" עם איש העסקים שאול אלוביץ', שהיטה באופן חריג את הסיקור באתר וואלה! NEWS שבשליטתו לטובת נתניהו, וזה בתמורה היטיב עמו ועם עסקיו תוך ניצול כוחו השלטוני.

היועץ המשפטי החליט להעמיד לדין בכפוף לשימוע את אלוביץ' ורעייתו איריס בעבירות שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה נגד שניהם. נגד אלוביץ' הוחלט לשקול להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע גם בעבירת הלבנת הון. בפרשה מעורב גם זאב רובינשטיין, המקורב לזוג נתניהו, והוחלט לשקול להגיש כתב אישום נגדו בכפוף לשימוע בגין עבירה של סיוע למתן שוחד. התיק נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, ובנם יאיר, נסגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully