וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה ימים לסוף המנדט של גנץ, בליכוד גובר החשש מממשלת מיעוט

16.11.2019 / 18:53

רה"מ הזהיר שרים וח"כים בליכוד מהקמת ממשלת מיעוט של כחול לבן בשיחת ועידה שנערכה במהלך השבת אותה הגדיר "שיחת חירום". נתניהו אמר כי התקבל מידע לפיו בכחול לבן החליטו ללכת לממשלת מיעוט. גורמים בכחול לבן: פועלים במקביל להקים ממשלת מעבר כדי למנוע בחירות

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך היום (שבת) שיחת ועידה עם שרים וח"כים בליכוד אותה הגדיר כ"שיחת חירום" שבה הזהיר מהקמת ממשלת מיעוט על ידי כחול לבן וביקש לגייס את חברי הליכוד לקמפיין נגד המהלך. נתניהו אמר לחברי הליכוד כי במהלך סוף השבוע התקבל מידע שהתקבלה החלטה בכחול לבן ללכת לממשלת מיעוט, שתורכב מכחול לבן, העבודה-גשר, המחנה הדמוקרטי וישראל ביתנו בתמיכה חיצונית של חלק מהרשימה המשותפת.

הוא הסביר כי לא היה מו"מ בין הליכוד וכחול לבן כבר יותר מעשרה ימים, ואמר שבקוקפיט התקבלה החלטה בנושא ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אינו מכחיש. "בחירות זה אסון אבל ממשלת מיעוט שמסתמכת על המשותפת זה אסון גדול יותר, וסכנה לביטחון ישראל", אמר נתניהו. "יש לנו אפשרות לעצור את זה. צריך לגבש את הציבור לעצור את זה גם מתוך האופוזיציה", הוסיף.

נתניהו הדגיש כי בחירות שלישיות הן אסון, אך תרחיש של ממשלת מיעוט הוא פגיעה בבטחון. "אנחנו לפני מצב חירום שלא היה כמותו בתולדות מדינת ישראל. בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר. זאת סכנה היסטורית לביטחון ישראל", אמר, "זאת ממשלה שתהיה תלויה בתומכי הג'יהאד האסאלמי והחמאס. זאת סטירת לחי לחיילי צה"ל על ידי שלושה רמטכ"לים לשעבר".

ישיבת ממשלה 13 בנובמבר 2019. רויטרס
"צריך לגבש את הציבור לעצור את זה גם מתוך האופוזיציה". נתניהו/רויטרס

גורמים בכחול לבן אמרו הערב כי "אנחנו מעדיפים ממשלת אחדות אך פועלים במקביל להקים 'ממשלת מעבר' כדי למנוע בחירות. אם הליכוד יתגמש אנחנו כמובן מעדיפים אחדות, אבל אם לא, נשאף להקים ממשלת מיעוט בתקווה שבהמשך יצטרפו אליה מפלגות נוספות".

לדברי הגורמים, "שום דבר לא השתנה, עדיין אין הסכמה מליברמן או ישראל ביתנו לתמוך או להימנע בהצבעה על ממשלה כזו, אבל ככל שמתקרבים לסוף המנדט כל האופציות על השולחן כי אנחנו ברגעי ההכרעה. בניגוד למה שנתניהו מוסר לליכוד, לא היתה שום התקדמות לקראת ממשלת מעבר, ההבדל היחיד הוא שנתניהו נלחץ. אם ב-24 השעות הקרובות יהיה מהפך בעמדת ליברמן אפשר להקים ממשלת מיעוט במהירות גדולה אבל נכון לעכשיו אין שינוי בעמדתו".

בעקבות דבריו, גנץ תקף את ראש הממשלה בפוסט בפייסבוק: "נתניהו, ראיתי שהשתמשת במונח 'מצב חירום' בגלל שיש סיכוי ששלטונך יסתיים בקרוב. אז לא. מצב חירום זה מאות טילים על אזרחי מדינת ישראל", אמר גנץ. "נתניהו, תפנים: אני אעשה הכל כדי למנוע ממך לגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות בפעם השלישית. אמרתי זאת לאורך כל הדרך ואני קורא לך שוב היום: בוא למו"מ ישיר בלי בלוק החסינות, בלי טריקים ובלי ספינים", הוסיף.

עוד בוואלה!

ארבעה ימים להחזרת המנדט: גנץ ייפגש בצאת השבת עם הנשיא ריבלין

לכתבה המלאה
יו"ר כחול לבן, בני גנץ נואם בועידת ישראל ללכידות חברתית, אווניו שדה"ת, 5 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
גנץ/ראובן קסטרו

שר התיירות יריב לוין הטיח ביו"ר כחול לבן כי הוא לא מנהל מו"מ מול הליכוד במכוון. "קראתי את הפוסט של ח"כ בני גנץ אתמול ורצתי מיד לבדוק אם הטלפון שלי תקין. התברר שהטלפון בסדר, רק שגנץ לא בא וגם לא ממש מתקשר. כבר שבוע שלא הוזמנו לשום ישיבת מו"מ ואפילו טלפון מגנץ ומאנשיו לא קיבלתי", אמר לוין. "גנץ, תפסיק להטעות את הציבור. המנדט אצלך אבל אתה לא מעוניין במשא ומתן ולא מעוניין בממשלת אחדות אמיתית", הוסיף.

ח"כ משה יעלון יישר קו עם יו"ר המפלגה, והאשים את נתניהו כמי שמנסה לברוח מענייניו המשפטיים: "בבלפור יושב אדם שמבין שעבר זמנו. נתניהו שורד מיום ליום על זמן שאול, ומוכן כבר לשרוף הכל כדי להימלט מספסל הנאשמים. נתניהו, די. ישראל חשובה ממך, הגיע הזמן למנהיגות אחרת", אמר יעלון בציוץ בטוויטר.

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) צייץ בתגובה לדברי נתניהו כי "במדינה ריבונית ראש ממשלה מאיים להבעיר את השטח רק מול אויב. מנהל שיחות חירום בשבת כשיורים רקטות על תושביו בדרום, לא עקב פחדים על הכסא שלו. בסופו של דבר תקום ממשלה ציונית, טובה יותר לישראל".

מחר צפויות להתקיים פגישות נוספות של צוותי המו"מ של כחול לבן עם הצוותים של ישראל ביתנו והעבודה-גשר, ועוד קודם לכן הערב גנץ נפגש עם נישא המדינה ראובן ריבלין. בהמשך לאווירת החירום, נתניהו מתכוון לכנס מחר גם פגישה של סיעת הליכוד וכן של בלוק הימין-חרדים כדי לדון בצעדים נוספים.

(עדכון ראשון: 16:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully