וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה ימים להחזרת המנדט: גנץ ייפגש בצאת השבת עם הנשיא ריבלין

לבקשת יו"ר כחול לבן, השניים יקיימו פגישה משותפת במעון הנשיא בה הם צפויים לדון במתווה הנבצרות והרוטציה של הנשיא. גנץ קרא לנתניהו ולבלוק הימין-חרדים להיפרד ולנהל מו"מ ישיר על ממשלת אחדות. הליכוד ללפיד: שחרר את גנץ מהתחייבותו לגוש

עריכה: שאול אדם

הפלונטר הפוליטי - כל העדכונים

  • לבקשת גנץ: יו"ר כחול לבן ייפגש במוצ"ש עם ריבלין
  • השניים צפויים לדון במתווה הנבצרות והרוטציה
  • גנץ לבלוק הימין-חרדים: שחררו את נתניהו למו"מ
  • הליכוד ללפיד: שחרר את גנץ מהתחייבותו לגוש

נשיא המדינה ראובן ריבלין ייפגש מחר (שבת) בערב עם יו"ר כחול לבן בני גנץ בבית הנשיא. פגישתם של השניים נקבעה לבקשת גנץ, ובהמשך לשיחות שמקיים הנשיא עם כלל הגורמים במערכת הפוליטית במטרה לכונן ממשלה בהקדם האפשרי. בשבוע הבא ייפגש ריבלין גם עם ראשי הסיעות החרדיות וראשי הרשימה המשותפת.

בפגישה ריבלין וגנץ צפויים לדון במאמצים להרכבת ממשלה וכן במתווה הנבצרות והרוטציה של הנשיא. גנץ טרם הודיע רשמית אם הוא מקבל את המתווה, אך באופן כללי נחשב למי שמוכן לשקול את הרעיון שראש הממשלה בנימין נתניהו יכהן ראשון ברוטציה וייצא לנבצרות לאחר שיוגש כתב אישום. זאת בעוד שאר חברי צמרת כחול לבן - יאיר לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי, אינם מסכימים עדיין.

מסירת המנדט מהנשיא ריבלין לידי ח"כ גנץ.. TPS, אתר רשמי
ייפגשו בצאת השבת. ריבלין וגנץ/אתר רשמי, TPS

גנץ קרא לנתניהו להיפרד מבלוק הימין-חרדים, ומנגד קרא לבלוק להיפרד מנתניהו. בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו פנה יו"ר כחול לבן לראשי מפלגות הבלוק וכתב כי "כולכם אנשים אחראים - אתם באמת מוכנים לתת לנתניהו לגרור את ישראל למערכת בחירות שלישית? שחררו את נתניהו ממחויבותו לבלוק ואפשרו לו לנהל מו"מ ישיר. מי שיקבל את קווי היסוד של כחול לבן והליכוד יוזמן להיכנס לממשלת אחדות לאומית".

עוד הוסיף גנץ כי "כנראה שהלהט של נתניהו להרוויח עוד כמה חודשים על כיסא ראש הממשלה בוער בו יותר מאשר הדאגה לאזרחי ישראל. נתניהו, ההיסטוריה לא תסלח לך אם בשל ההחלטה על כתב אישום תכניס את ישראל לסחרור נוסף. גם אתה יודע היטב בתוך תוכך, שראש ממשלה שהולך לבית המשפט בבוקר, לא יכול לנהל את הקבינט בערב. שים את ישראל לפני הכל, בוא למו"מ מהיר, בלי בלוק החסינות, ונהיה מוכנים לפשרות שיעמדו בעקרונותינו".

בתגובה לקריאתו של גנץ, מטעם הליכוד נמסר כי המפלגה "פונה ליאיר לפיד לשחרר את בני גנץ מהתחייבותו לגוש". בימין החדש הדגישו כי לא יפרקו את הבלוק. מטעם המפלגה נמסר כי "כל ניסיון שלכם להפריד בינינו ייכשל. אנחנו נאמנים לגוש הימין. אנו קוראים לכחול לבן להצטרף לממשלת אחדות בראשות נתניהו - גנץ".

עוד בוואלה!

נתניהו: "תקים ממשלה עם הערבים?"; ליברמן: "ניהלת יחסים עם טיבי"

לכתבה המלאה
פגישת נתניהו עם ראשי סיעות הימין, בלוק הימין, 23 אוקטובר 2019. לע"מ, עיבוד תמונה
קריאה להיפרדות לטובת מו"מ. נתניהו וראשי בלוק הימין-חרדים/עיבוד תמונה, לע"מ

השבוע צמרת כחול לבן קיימה פגישה עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אבי ליכט, שנתן להם חוות דעת משפטית על מתווה הנבצרות. בשלב זה יש עדיין פער גדול בין הליכוד וכחול לבן בנוגע לפרטי מתווה הנבצרות ובעיקר בנוגע למועד תחילת הנבצרות - עם הגשת כתב האישום או תחילת המשפט. בליכוד דורשים שכחול לבן יקבלו את התאריך המאוחר יותר מה שיאפשר לנתניהו לכהן זמן מסוים גם לאחר הגשת כתב אישום.

פגישתם של השניים נערכת בהמשך למפגש של הנשיא עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, נפגש אמש עם יו"ר כחול לבן. בסיומה של הפגישה עם גנץ, טען יו"ר ישראל ביתנו כי "חסרה לי הודעה חדה וברורה של כל ראשי כחול לבן על קבלת מתווה הנשיא". לדבריו, "מנתניהו שמענו 'לא' חזק על ההצעה שהצעתי. אני לא שמעתי כן חיובי. ולכן אני אעשה כל מאמץ למנוע מערכת בחירות שלישית ולהקים ממשלת אחדות רחבה".

גנץ הדגיש כי הפגישה עם ליברמן הייתה טובה. "סיימנו פגישה טובה בה ניתחנו את המציאות. למיטב שיפוטי נתניהו שומר את הגוש וחותר לבחירות. אני הבהרתי את העמדה שלי לגבי האפשרויות שעל הפרק- אני מוכן לשקול כל אופציה שתעמוד בעקרונות שלי בהיבטי כתב אישום. קבענו להיפגש בתחילת שבוע הבא פעם נוספת. אנחנו לא רוצים לראות בחירות ונעשה כל מאמץ עד הרגע האחרון. היה שיח טוב ונמשיך ונפעל במשותף".

אביגדור ליברמן ביום השבעת הכנסת , אוקטובר 2019. ראובן קסטרו
הבטיח לעשות מאמץ כדי למנוע בחירות. ליברמן/ראובן קסטרו

יממה קודם, נועד ליברמן עם ריבלין בבית הנשיא. בתום הפגישה נמסר כי השניים הסכימו כי על הממשלה להיות יציבה ורחבה ככל הניתן. זאת, בין היתר, לאור המצב הביטחוני והכלכלי. עוד הוסיפו כי שתי המפלגות הגדולות צריכות להיות מרכיבים מרכזיים בממשלה שתוקם.

לגנץ נותרו ארבעה ימים למנדט, אך לפי ההערכה במערכת הפוליטית לא צפויה בהם פריצת דרך. אם עד יום רביעי גנץ לא יודיע שעלה בידו להרכיב ממשלה, הוא יצטרך להחזיר את המנדט לנשיא ויחל פרק זמן של 21 יום שבו כל ח"כ יכול להרכיב ממשלה עם 61 חתימות של חברי כנסת.

(עדכון ראשון: 14:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully