וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר לחזור לישון": ברחובות, יבנה וגדרה לא היו מוכנים לאזעקה

14.11.2019 / 2:33

הירי שנמשך אל תוך הלילה הפתיע גם את תושבי השפלה, שלא מתורגלים לרוץ למרחבים המוגנים. "לקח לי כמה שניות להבין שזה אמיתי", סיפר אחד התושבים. עם זאת, הלימודים יתקיימו כסדרם בערי ויישובי האזור

צילום: רויטרס, שי מכלוף ודדי פולד, עריכה: שאול אדם

המטח שנורה בשעות הלילה (רביעי) לכיוון השפלה גרם לבהלה ברחובות, יבנה וגדרה, שלא מתורגלות בירי לעברן. אלעד גודינגר מרחובות סיפר כי "אשתי בדיוק נרדמה ואני הייתי לקראת שינה. הילד ישן בממד ורצנו מיד לחדר". הוא הוסיף כי "הילד לא התעורר. הרגלנו אותו מגיל קטן לישון ברעש, זה משתלם... לקח לי כמה שניות להבין שזה אמיתי. הייתי בטוח שזה לקראת סיום". גודינגר הוסיף כי "התלבטנו אם לשלוח אותו מחר לגן. אם לא נקום להפסקת אש - לא נשלח. חיכינו כמה דקות וחזרנו לחדר. ייקח כמה דקות לאדרנלין לרדת וייקח קצת זמן לחזור לישון".

ראש עיריית רחובות רחמים מלול הודיע לתושבים ברשתות החברתיות כי "כפי שנמסר לנו מפיקוד העורף, בוצע יירוט של הרקטה, והיא נפלה מחוץ לשטח השיפוט של רחובות". תושבים רבים הגיבו על הודעתו של ראש העיר בחשש, והלינו על מחסור במיגוניות ובמקלטים.

יירוט מעל אשקלון, 14 בנובמבר 2019. רויטרס
"אם לא נקום להפסקת אש - לא נשלחאת הילד לגן". יירוט מעל אשקלון, הלילה/רויטרס

לאחר מכן הודיע ראש העיר כי לאחר הערכת מצב מחודשת שגובשה במרכז ההפעלה העירוני לשעת חירום, הוחלט לקיים את הלימודים בעיר כסדרם. בנוסף לכך, יתקיימו גם פעילויות חינוכיות אחרת כמו חוגים וגם קבלת הקהל במשרדי העירייה ובחברות העירוניות תתקיים כרגיל. מעבר לכך, לתושבים הותר לערוך התכנסויות ואירועים בשטח פתוח עד 300 איש, אין מגבלות בשטח סגור.

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר ראש עיריית יבנה צבי גוב‐ארי כי לא נרשמו עד כה פניות מאזרחים מודאגים. "היתה פה אזעקה ונפילה באזור. אין נפגעים, הכול רגוע. אנחנו מעדכנים את התושבים בצורה שוטפת, מקווים שזה ייגמר, ושההפסקה תהיה ארוכה". עם זאת הוסיף גוב‐ארי כי "אנשים מבינים שמה שנעשה - צריך לעשות אותו". הוא הודיע כי "בשלב זה ההחלטה היא להמשיך בלימודים. אם משהו ישתנה לחומרה יודיעו את זה עד שש בבוקר. מאוד חשוב להחזיר את שגרת החיים". גם ביבנה ובגדרה הלימודים צפויים להתקיים היום כסדרם. מכל העיריות נמסר כי במידה ויחול שינוי בהנחיות, יעדכנו על כך באמצעות עמוד הפייסבוק העירוני, אתר העירייה והמוקד העירוני.

ממד"א נמסר כי צוותי מד"א הוזנקו לטפל בשמונה בני אדם במהלך האזעקות שנשמעו אמש מהשעה 23:00 בדרום ובשפלה. השמונה שטופלו הם ארבעה נפגעי חרדה וארבעה שנפלו ונחבלו בזמן ריצה למרחב מוגן, בהם תינוק בן שנה שנפל יחד עם אמו ונחבל קל בראשו באשדוד. כמו כן נמסר כי במוקד מד"א לא התקבלו שיחות על נפגעים כתוצאה מפגיעת רקטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully