וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבר אויבים ואיבד את רגליו: העבריין הבכיר שהתחמק מהמוות - עד היום

13.11.2019 / 22:01

במשטרה בודקים את נסיבות מותו של בן כהן, העבריין הבכיר שגופתו נמצאה בתל אביב והועברה למכון לרפואה משפטית. הכדורגלן לשעבר, שאיבד את רגליו בפיצוץ מטען חבלה שהוצמד למכוניתו, היה מבכירי כנופיית רמת עמידר שצבר אויבים מארגוני פשיעה אחרים ונחשב ליעד של המשטרה

צילום: אנשי הדממה, עריכה: אסף דרורי

העבריין בן כהן, שנמצא היום (רביעי) מת בדירה בתל אביב, הוגדר במשך שנים כיעד מודיעיני של המשטרה ושרד שני ניסיונות התנקשות. עם זאת, המשטרה שהוזעקה לזירה בודקת את כל כיווני החקירה האפשריים.

כהן ניצל מניסיון התנקשות בינואר 2016 כשמטען חבלה שהוצמד למכוניתו התפוצץ, בזמן שיצא מביתו במגדלי יו בתל אביב. כהן אמנם ניצל, אך נפצע באורח קשה ואיבד את שתי רגליו בפיצוץ. באוגוסט בשנה שעברה, כהן ניצל שוב מניסיון חיסול. שני רוכבי אופנוע נצמדו למכוניתו ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב, סמוך לכיכר המדינה, ופתחו בירי לאור יום. כהן לא היה ברכב באותה עת, אך המחסלים לא ידעו זאת. זו הפעם השנייה בה חמק כהן ממוות בטוח, אבל גם במשטרה וגם בעולם העברייני העריכו כבר אז כי כהן חי על זמן שאול, אלא אם כן יעשה מהפך בחייו או בהתנהלותו.

כהן, שהיה במותו בן 44, למד בתיכון "אורט" ברמת גן. כבר בתחילת שנות ה-90 הצטרף לכנופיית רמת עמידר ופעל תחת האחים יוסי ורוני הררי. בראשית הדרך היה בן חסותו של יוסי בזמן שהכנופיה נלחמה נגד יריביה מפרדס כץ. כהן נחשב אז לדמות דומיננטית בכנופיה, לצד אמיר זכריה, והיה החונך של עמיר מולנר. בתקופה זו נוצרו גם הקשרים הטובים עם העבריין הבכיר יעקב אלפרון, שהפך במרוצת השנים לאחת מהדמויות המוכרות בעולם הפשע המקומי.

כתב אישום הוגש נגד העבריין בן כהן בגין מעשה מגונה ואיומים על מטופלת. מאצ'י הוף
ניצל משני ניסיונות התנקשות. בן כהן/מאצ'י הוף

שמו של כהן התפרסם בעולם התחתון כשיצא יחד עם נתן חנן ללוס אנג'לס כדי לרצוח את אלון גלעד. למשטרה הגיע מידע כי השניים פועלים בשליחות פליקס אבוטבול מנתניה כדי לחסל את גלעד. שוטרים יצאו בעקבות השניים, אולם הם הספיקו להגיע לביתו של גלעד וכשזה פתח את הדלת הם הכו אותו למוות במהלומות אגרופים.

אחר כך גלגלו את גופתו בתוך שטיח, הכניסו אותה למכוניתו ונסעו איתה לחניון נמל התעופה - שם הותירו את המכונית ובה הגופה. השניים נעצרו, אולם בסופו של דבר חתם כהן על עסקת טיעון, סעיף הרצח נמחק והוא נשלח לשבע שנות מאסר.

אויבים וגביית חובות

שמו של כהן, שנהג גם לשחק כדורגל ברמת גן והשתתף במשחקי הליגות הגבוהות, נקשר גם לפרשת יובל נעים בהפועל פתח תקווה. ביוני 2011 עלה חשד שאיים על בעלי הקבוצה, גל חצור. נעים, שהיה מאמן הקבוצה, פוטר על ידי האחרון. כיממה אחר כך נקבעה פגישה בין השניים אליה הגיע נעים עם כהן. לדברי חצור הוא הרגיש מאוים בפתח הפגישה.

כהן היה מעורב גם בפרשת יבואני מכוניות הסובארו בעשור שעבר. ב-2009 הושלכו רימון הלם ואחר כך רימון רסס על סניף סוכנות הרכב ברחוב המסגר בתל אביב. מצלמות האבטחה תיעדו באחד המקרים את החשודים בהשלכות הרימון. השניים, תושבי רמת גן, הפלילו את כהן שנעצר ובעקבות חתימת הסכם טיעון הורשע בהחזקת חומרי חבלה ונגזר עליו עונש קל של שנת מאסר. במשטרה סברו כי הרקע למעשה הוא חוב כספי בשוק האפור של בעלי הסוכנות שכהן היה ערב לו.

כוחות משטרה מחוץ לביתו של העבריין בן כהן 13 בנובמבר 2019. יפעת רוזנברג, אתר רשמי
כוחות משטרה מחוץ לדירה שבה נמצא כהן ללא רוח חיים, היום/אתר רשמי, יפעת רוזנברג

כהן היה אדם גדול ממדים וקנה לעצמו שם של אדם שהולך עד הקצה. בעולם העברייני מספרים כי הוא לא בחל בדבר כדי לגבות חובות במסגרת פעילותו בשוק האפור. הוא נהג לגבות דמי חסות באלימות. על פי המידע המודיעיני שמצוי בידי המשטרה - צבר לו גם אויבים כשפעל באזורים של כנופיות וארגוני פשיעה אחרים.

על פי ההערכות, היריבויות הללו היו גם הרקע לניסיון החיסול ממנו ניצל כהן בינואר 2016, במהלכו נפצע קשה וגלו נקטעה. מחקירת האירוע עולה כי הוא התרחש זמן קצר לאחר שכהן יצא עם מאבטחו ונהגו ברכב וולוו יוקרתי מביתו במגדלי יו בתל אביב. כשהגיעו למחלף ארלוזורוב הופעל מטען חבלה שגרם לפיצוץ הרכב ולפציעת יושביו.

ביהמ"ש זיכה את עמיר מולנר מעבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו. ניב אהרונסון
עמיר מולנר/ניב אהרונסון

היום, נמצא כהן ללא רוח חיים בדירה בתל אביב ונבדק גם החשד לפלילים. גופתו הועברה למכון לרפואה משפטית לנתיחה לצורך בירור סיבת המוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully