וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ התלוצץ: "אני יכול להיות ראש הממשלה בישראל"

נשיא ארצות הברית נאם בכנס שאירגן לובי התומך בקמפיין הבחירות שלו וטען כי שיטת הבחירות בישראל מסורבלת בהשוואה לשיטה האמריקנית, בה "ברור מי הבוס". עוד סיפר טראמפ לקהל, שהיה ברובו יהודי, על הלחץ הרב שהופעל עליו להעביר את השגרירות לירושלים מהיום שנכנס לתפקיד

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בכנס בחירות באטלנטה, ג'ורג'יה - ה-13 לנובמבר 2019. רויטרס
"איזה מן שיטה יש להם שם?". טראמפ בכנס בחירות בג'ורג'יה, היום/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התבדח כי אם לא ייבחר לכהן כנשיא לארבע שנים נוספות, יוכל לעבור לישראל ולהפוך שם לראש הממשלה במהירות - כך אמר אמש (שלישי) בנאום שנשא בפני קהל שרובו יהודי, במהלך כנס שאירח לובי התומך בקמפיין הבחירות שלו. הנשיא הרפובליקני אמר לתומכים שהריעו וקראו לכהונה נוספת שלו, כי "אם משהו יקרה כאן, אני אעשה טיול לישראל. אני אהיה ראש הממשלה שם מאוד מהר".

משתתפי הכנס שאירגן הלובי שילמו על פי דיווחים עד כ-100 אלף דולר כדי לשמוע את נאומו של הנשיא באולם הכנסים במלון בניו יורק. הקהל צחק בקול רם למשמע דבריו של טראמפ שהוסיף, "אני חייב להגיד לכם שאנחנו עובדים קשה על ישראל. אני חושב שיש לי 98% תמיכה בנושא הזה".

טראמפ התבדח על שיטת הבחירות בישראל והשווה אותה לשיטה האמריקנית, בה לדבריו, לפחות יודעים מי עומד בראש המדינה. "איזה מן שיטה יש להם שם, נכון? עם ביבי הם כל הזמן רבים ורבים. לנו יש ריבים מסוג אחר אבל לפחות אנחנו יודעים מי הבוס". זאת על רקע הפלונטר הפוליטי שמעכב את הרכבת הממשלה מאז סבב הבחירות השני בספטמבר האחרון.

תיעוד התבדחות טראמפ בכנס התמיכה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו רגע לפני פגישתם בבית הלבן 25 במרץ 2019. רויטרס
"נתתי לכם את השגרירות בירושלים, זה עניין גדול". טראמפ ונתניהו בפגישתם בבית הלבן, מרץ/רויטרס

עוד אמר הנשיא, כי "זה קשה לעשות דברים כשכל הזמן יש בחירות ואף אחד לא נבחר", ובהמשך התייחס לפעולות בהן נקט כלפי ישראל. הוא הדגיש את החשיבות הרבה של העברת השגרירות לירושלים ואמר: "נתתי לכם את השגרירות בירושלים, זה עניין גדול", ואף הודה כי היה נתון ללחץ רב שלא לבצע את המהלך. בנאום הוא תיאר כי פנו אליו ראשי ממשלות, נשיאים ומלכים, ולדבריו "כשהגעתי לתפקיד הלחץ ששמו עליי שלא לעשות את זה היה אדיר".

לבסוף פנה טראמפ לקהל המשתתפים ששילם עשרות אלפי דולרים בשביל הזכות לשמוע אותו, והסביר מדוע התמקד בנאומו דווקא בישראל, "זאת קבוצה, שאני חושב שאם לא הייתי מדבר איתה על ישראל הם היו חושבים - איזה נאום גרוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully