וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלפו אקדח וירו לעבר הפיצוציה: צעיר בן 25 נורה למוות בחיפה

12.11.2019 / 17:47

שני בני אדם רכובים על אופנוע הגיעו לקיוסק בבעלותו של פואד מרעי, ירו בו ונמלטו מהמקום. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים רמב"ם, שם נקבע מותו. המשטרה פתחה בסריקות אחר חשודים

עריכה: אסף דרורי

ושוב רצח בחברה הערבית: בחיפה נורה היום (שלישי) למוות בצהריים פואד מרעי, תושב העיר כבן 29. הוא הקרבן הערבי ה-83 מאז תחילת 2019 לפי נתוני "אמאן", המרכז הערבי למאבק באלימות בחברה הערבית. בצהריים, שני רעולי פנים חובשי קסדות רכובים על קטנוע פתחו על מרעי באש מאקדח, בעת שעמד מחוץ לדראגסטור "פופו-סטור" אותו ניהל בדרך אלנבי סמוך לצומת שדרות הציונות וכיכר אמיל חביבי שבוואדי ניסנס. מרעי נסוג לתוך החנות שלו והתמוטט. צוות נט"ן מד"א שהוזעק למקום העניק לו עזרה ראשונה והחל בביצוע פעולות החייאה שנמשכו גם בעת שהעביר אותו במצב אנוש לבית החולים רמב"ם בעיר. למרבה הצער, זמן קצר לאחר הגיעו נאלצו רופאי בית החולים לקבוע את מותו.

המתנקשים שהגיעו מכיוון הכיכר ניסו להימלט על הקטנוע בכיוון נסיעתם, מזרחה, אלא שבשל עומס התנועה הם ביצעו פניית פרסה, שבו על עקבותיהם. בתעוזתם הם הספיקו לירות שוב לעבר החנות, ונמלטו לכיוון מערב. המקום הומה אדם בשעה זו עם תלמידים ששבים מבתי הספר ואנשים שעורכים קניות או סועדים צהריים באחת המזללות. מצלמות אבטחה קלטו את האירוע כולו. מיד החלה התקהלות.

שוטרים שהגיעו למקום סגרו את הזירה, גבו עדויות ואספו ממצאים. במקביל, שוטרי הסיור של תחנת חיפה תודרכו לנסות ולאתר את הקטנוע הנמלט או את רוכביו. לשווא.

תיעוד חיסולו של פואד מרעי הגבר שנורה ונרצח בחיפה. אתר רשמי
המשטרה סורקת אחר חשודים. תיעוד מתוך הירי, היום/אתר רשמי

בשכונה אומרים כי "הכתובת הייתה על הקיר". ניסיון קודם הדומה לחיסול חשבונות במקום הסתיים בפציעות בצהרי ה-30 בספטמבר, ראש השנה העברי, אז יריות מרכב חולף פגעו בראשו של עובד ערבי כבן 18 ופצעו אותו באורח קשה. בן 18 יהודי שעמד לידו נפגע באורח קל.

מאז היו כבר אירועים דומים נוספים בעיר: רק שלשום בלילה הושלך רימון לעבר בית בדרך אלנבי ולמרבה המזל איש לא נפגע. היו שלושה ניסיונות רצח קודמים בשלושת השבועות שקדמו לאותו אירוע: ביום ראשון ה-8 בספטמבר נורה ונפצע קשה רופא כבן 33 בפתח ביתו באותו הרחוב. יומיים אחר כך, ב-10 לספטמבר נפצע קשה בעל מזנון בן 47 ברחוב קיבוץ גלויות, סמוך לשוק הפשפשים בעיר, שבוע אחר כך, לפנות בוקר ה-16 בספטמבר נורה ונפצע קשה גבר כבן 50 ברחוב סירקין, ליד שוק תלפיות.

המקום היה על כוונת המשטרה מזה זמן. זה מכבר טוענת המשטרה שלפי המידע שבידה שימש העסק כמקור לפשיעה והתארגנות של משפחות פשע. לפני כשנתיים עלתה אפילו טענה שהתגבשה לכלל כתב אישום כי מהמקום הזה יצא מטען חבלה שאמור היה להתפוצץ באטליז בעיר. משלא התפוצץ באו העבריינים לאסוף אותו לבל ייתפס, אבל מצלמות אבטחה קלטו אותם והמשטרה עלתה עליהם, הם נעצרו וכתב אישום הוגש כנגדם. איכשהו, גם אז המשטרה לא פעלה לסגור את העסק. לפני כשנה נורו יריות לעבר המקום ואדם שהיה שם נפצע ברגליו. גם אז לא נסגר. אחרי האירוע מלפני חודש וחצי כן סגרה המשטרה את המקום למשך חודש, אבל לפני עשרה ימים פקע הצו והמקום נפתח שוב.

עוד בוואלה!

צה"ל מתגבר כוחות באוגדת עזה; חשש מניסיונות חדירה קרקעית מהרצועה

לכתבה המלאה
פואד מרעי הגבר שנורה ונרצח בחיפה. אתר רשמי
היה יעד לניסיון חיסול בעבר. פואד מרעי/אתר רשמי

"לעניות דעתנו יכולנו למנוע את הרצח הזה אם המשטרה הייתה מתעקשת להשאיר את המקום הזה סגור", אומר עו"ד מוחמד מסרי, בעל עסק סמוך המכהן מזה כחודשיים כיו"ר ועד תושבי ואדי ניסנס המייצג אלפי תושבים, "אני כועס על המגזר שלי ועל העם שלי שמדמם ללא הפסק מהעורק הראשי, אבל אנחנו לא שוטרים. אין לנו סמכות ואין לנו אמצעים. אבל אנחנו רואים שגם העירייה וגם המשטרה חסרי אונים וזה נמאס. אני קורא למשטרה להפעיל את המצלמות ואת כל האמצעים שבידה ואת החוקרים הטובים של לה"ב 433 ומצדי גם שב"כ, כדי להגיע לחקר האמת ולהחזיר את הביטחון לנו ולילדינו. אירועים כאלה פוגעים בלקוחות, פוגעים בעסקים ובתיירים".

מסרי מודאג מכך שכל האירועים האלה נעשים תחת אפה של משטרת חיפה: "מפרקים שיטור משולב, מרכיבים שיטור עירוני ובינתיים יש למצוא פתרון ומיידית. דווקא בימים אלה בהם עקב מקרים קודמים הורגשה נוכחות של מספר ניידות משטרה. לתושבים הייתה תחושה מלאכותית של בטחון שהתמוססה מיד בעקבות האירועים האחרונים". הוא הוסיף: "אין לי כוונה לתקוף את משטרת ישראל שעושה את עבודתה נאמנה ואני סומך על מפקד תחנת חיפה, קציניו ושוטריו וכלל היחידות העומדות לרשותו, שיסיקו מסקנות ובתוכן יפעילו תכנית ובשיתוף הפעולה שהובטח על ידינו כוועד וכנציגי משפחות של ערביי חיפה, למיגור הפשיעה והתופעה המדאיגה שהגיעה אל הקו האדום של כל הזמנים, וחצתה אותו". לדבריו, " לא זכורה בעיר תקופה שדומה לרמת האלימות הנוכחית עם ניסיונות הרצח ורציחות כמו בתקופה זו. הפשיעה עולה לרמה שדומה ושאינה בת עצירה ואם רוצים להתייחס לבעיה הזו ברצינות ככל הנראה אין מנוס כנראה מלגייס מאות אם לא אלפי שוטרים למשימת מיגור הפשיעה מכל הסוגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully