וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות לא תערער: עופר מקסימוב משתחרר מהכלא אחרי 17 שנה

12.11.2019 / 10:00

אחרי שוועדת השחרורים הורתה בשבוע שעבר על קיצור עונשו של מקסימוב, שהורשע בפרשת מעילת הענק בבנק למסחר, ביקשה הפרקליטות לעכב את ביצוע ההחלטה. עם החלטתה שלא לערער - ישוחרר מקסימוב מהכלא בתום 17 שנות מאסר

צלמים זמניים מורשים

עופר מקסימוב, שהורשע בפרשת מעילת הענק בבנק למסחר, ייצא הבוקר (שלישי) לחופשי מבית סוהר מעשיהו לקראת הצהריים. זאת בעקבות החלטת הפרקליטות שלא לערער על החלטת ועדת השחרורים שקיצרה את עונשו. מקסימוב ישתחרר מהכלא בהתאם להחלטת ועדת השחרורים מהשבוע שעבר בתום מאסר שנמשך 17 שנים, מתוך עונש של 18 שנים שנגזר עליו.

עופר מקסימוב אשר מרצה את עונשו של 18 שנות מאסר בעקבות פרשת המעילה מהבנק למסחר. מוטי קמחי, הארץ
הורשע בפרשת מעילת הענק בבנק למסחר. מקסימוב/הארץ, מוטי קמחי

בתחילת העשור הקודם הביא מקסימוב את אחותו אתי אלון לגנוב כרבע מיליארד שקלים מכספי הבנק, כדי לכסות את חובות ההימורים שלו. הכספים שנגנבו הפכו למקור הכנסה חשוב עבור עולם הפשע בישראל. אלון שוחררה בחודש אוגוסט לפני כשנתיים לאחר שריצתה כמעט 15 שנות מאסר, ובשל החלטת ועדת השחרורים לקצר את מאסרה. מקסימוב, מהמר סדרתי, הפך בתחילת שנות ה-2000 למקור הכנסה עיקרי של ארגוני הפשע בישראל. זאת, כיוון שכספי ההימורים שלו נגנבו על ידי אחותו מהבנק ושימשו לכיסוי חובות ההימורים שלו.

לאחר חשיפת הפרשה, נמלט מקסימוב לרומניה ולאחר מבצע מודיעיני נעצר והוסגר לידי ישראל. בדומה לאלון, נגזרו עליו 18 שנות מאסר בשנת 2006, שאת רובן ריצה בכלא רימונים בשרון. אלון, שהייתה אחראית למעילת הענק, גנבה כ-250 מיליון שקלים מתחת לאפם של מנהלי הבנק למסחר והובילה לקריסתו. בעקבות המעילה, שנמשכה לאורך מספר שנים מבלי שהתגלתה, יזם בנק ישראל שינויים רבים בפיקוח על הבנקים ובאופן הדיווח של העובדים. בעקבות המעילה נאלצה המדינה לשלם כחצי מיליארד שקלים לפיצוי לקוחות הבנק שכן הייתה ערבה לחסכונותיהם.

עוד בוואלה!

אחרי 17 שנה: ועדת השחרורים קיצרה את עונשו של עופר מקסימוב

לכתבה המלאה
אתי אלון, יוצאת מבית הסוהר נווה תרצה. 4 באוגוסט 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
שוחררה לפני כשנתיים לאחר שריצתה כמעט 15 שנות מאסר על חלקה במעילה. אתי אלון/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully