וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך הביתה: אתי אלון תשוחרר ממאסר לאחר 15 שנה

4.8.2016 / 10:12

ועדת השחרורים קיבלה את הבקשה לשחרור של אלון, שהורשעה במעילת הענק שהביאה לקריסת הבנק למסחר. הפרקליטות לא התנגדה לשחרורה. אלון צפויה לצאת כבר היום משערי כלא נווה תרצה. אחייניתה: "הקלה גדולה"

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר (שב"ס) החליטה היום (חמישי) לשחרר ממאסר את אתי אלון, שהורשעה בגניבת 250 מיליון שקלים מלקוחות הבנק למסחר עבור כיסוי חובות אחיה, עופר מקסימוב, ובמעילת הענק שהובילה לקריסתו של הבנק. בעקבות החלטתה של הפרקליטות שלא להתנגד לניכוי שנתיים מעונשה, אלון צפויה כבר היום לצאת מבין כותלי כלא נווה תרצה, לאחר שנשאה 15 שנות מאסר.

משפורסמה קביעת ועדת השחרורים, קיבל שירות בתי הסוהר את ההחלטה. אלון תחזור כעת מאולם בית המשפט לנווה תרצה, שבו שהתה. בבית הסוהר לנשים היא תעבור הליך שחרור רגיל הכולל החזרת ציוד ומעבר בין גורמי המקצוע השונים בבית הסוהר – חינוך, עובדת סוציאלית ומרפאה. לאחר מכן היא תגיע למפקדת בית הסוהר, סגן גונדר שרה פרידמן, לריאיון אחרון, שבמהלכו יוקראו לה תנאי השחרור והיא תחתום על טופס השחרור. בסופו של ההליך היא תצא היום משערי בית הסוהר.

"אני שמחה שהגיעו למסקנה שהיא תשתחרר, אנו שמחים לקבל אותה בחזרה", אמרה נואל מקסימוב, בתה של עופר מקסימוב ואחיינתה של אלון, מחוץ לבית הסוהר. "זה היה צריך לקרות לפני יותר מחצי שנה. נעשה לה עוול, חד-משמעית". מקסימוב העידה כי היא חשה הקלה גדולה. "אי אפשר לתאר את התחושה, אני צריכה עוד לעכל את זה. אני מאוד מקווה שזה סולל את הדרך של אבא שלי לשחרור. הוא השתקם, עובד כל יום בחוץ, אסיר למופת".


עוד בוואלה! NEWS:
ארגוני הפשע בבירה מתכוננים: "אדריכל" סחיטת הבנק למסחר משתחרר
בקשתה של אתי אלון לשחרור מיידי נדחתה; תשוחרר בעוד חצי שנה
אחייניתה של אתי אלון: "פדופילים ורוצחים משתחררים, ולה שמים רגליים"

הפרקליטות לא תתנגד: אתי אלון תשוחרר מהכלא באוגוסט. אבי כהן
הביעה חרטה על מעשיה והדגישה שגנבה את הכסף עבור אחיה. אלון/אבי כהן

עורכת דינה של אתי אלון, לימאי מור, סיפרה מחוץ לכלא כי "אתי רק עכשיו מתחילה לעכל את הרעיון שהיא הופכת לאישה משוחררת לאחר מאבק של שנים, שבמהלכו אתי השתקמה, לקחה אחריות והביעה חרטה". מור הודתה לשופטת "שעשתה מלאכה נהדרת והפכה כל אבן בתיק עד שקיבלה את ההחלטה המוצדקת לשחרר אותה". עורכת הדין סיפרה כי "השמחה מהולה בעצב משום שאמה של אתי מתה לפני כשבוע וחצי ולא זכתה לראות את המעמד".

אלון, שכיהנה כסגנית ראש מחלקת ההשקעות של הבנק למסחר, הודתה באפריל 2002 שגנבה כספים במשך חמש שנים מחשבונותיהם של לקוחות הבנק והעבירה אותם לאחיה, שהיה מהמר כבד. הכסף, בסך של כרבע מיליארד שקלים, הגיע ממקסימוב אל ידיהם של עבריינים וארגוני פשיעה. בעקבות המעילה נאלצה המדינה לשלם כחצי מיליארד שקלים לפיצוי לקוחות הבנק שכן הייתה ערבה לחסכונותיהם. אלון, שהביעה חרטה על מעשיה והדגישה שגנבה את הכספים עבור אחיה, הורשעה שנה לאחר מכן גם בשורת עבירות נוספות – בהן גניבה, מרמה, זיוף, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

כבר לפני כשנתיים הייתה צפויה אלון להשתחרר בעקבות החלטה דומה של ועדת השחרורים אז, אך המדינה ערערה ובית המשפט המחוזי ביטל את ההחלטה וקבע כי עונשה לא יקוצר. לאחרונה נודע כי שב"ס מנע מאלון להיפגש עם אחיה, היושב בבית הסוהר "מעשיהו" ברמלה, לאחר שאמם הלכה לעולמה. השניים ישבו שבעה על האם בנפרד, בשתי ערים שונות. הפעם האחרונה שבה התראו שני האחים הייתה לפני שש שנים בהלוויית אביהם, אך גם אז מנעו מהם אנשי שב"ס לשוחח זו עם זה.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
בית סוהר נווה תרצה, 4 באוגוסט 2016. דרור עינב
תצא מנווה תרצה כבר היום. בית הסוהר ברמלה/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully