וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הכריז על נסיגה, אך בין 500 ל-600 חיילים יישארו בסוריה

רמטכ"ל צבא ארה"ב אמר כי היקף הכוחות טרם נקבע סופית, אך המטרה נותרה להבטיח את תבוסת דאעש. זאת אחרי שהנשיא הצהיר בתחילה על החזרת כל הכוחות הביתה. היועץ לביטחון לאומי: "ייתכן שטורקיה ביצעה פשעי מלחמה". ארדואן ייפגש עם טראמפ השבוע

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

ארצות הברית תשאיר בין 500 ל-600 חיילים בסוריה כדי להבטיח את תבוסתו של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) - כך אמר אתמול (ראשון) רמטכ"ל צבא ארצות הברית, גנרל מארק מיילי. זאת אחרי שהנשיא דונלד טראמפ הכריז בחודש שעבר על החזרת הכוחות, רק כדי לעשות פניית פרסה נוספת ולשנות את אופי המשימה בסוריה. הכוחות האמריקניים יגנו עתה על שדות הנפט שבמזרח סוריה.

"יהיו פחות מאלף, בטוח", אמר הרמטכ"ל בריאיון לרשת ABC. "סביר להניח בסביבות ה-500, אולי 600, אבל באזור הזה. אבל אנחנו לא הולכים להיכנס למספרים ספציפיים משום שאנחנו עדיין בוחנים זאת".

דבריו של הגנרל נאמרו לקראת ביקורו הקרוב של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בוושינגטון, שאליה יגיע ביום רביעי וייפגש עם טראמפ. הנשיא הותקף על ידי מתנגדיו, וחלק מבעלי בריתו, על כך שנסוג מצפון-מזרח סוריה ואפשר לארדואן לפלוש לאזור ולהדוף את הכוחות הכורדיים, ששיתפו פעולה עם הכוחות האמריקניים במאבק בדאעש.

רכבי צבא ארה"ב ליד שדות הנפט בדיר א-זור שבסוריה, 23 במרץ 2019. רויטרס
רכבי צבא ארה"ב ליד שדות הנפט בדיר א-זור, מרץ/רויטרס

מבקרי הנסיגה מאזור הגבול עם טורקיה הזהירו כי המאבק בדאעש עלול להיפגע, מה שהוביל לשינוי התכנית המקורית של הנשיא. בחודש שעבר חוסל מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי, אך האיום מדאעש עדיין נשקף.

"יש עדיין לוחמי דאעש באזור", אמר מיילי. "עד שהלחץ לא יימשך, עד שתשומת הלב לא תימשך, יש אפשרות ממשית שיהיו תנאים לשובו של דאעש. לכן אנחנו מחויבים לכך. הנוכחות תהיה קטנה, אבל המטרה תישאר אותו הדבר - להבטיח את תבוסת דאעש". לא ברור אם הוא כלל בהערכתו את 200 החיילים האמריקנים הנוכחים בבסיס א-תנף שבדרום סוריה.

עוד בוואלה!

טורקיה לכדה את אחותו של אל-בגדאדי: "מכרה זהב מודיעיני"

לכתבה המלאה

"אין מקום לרצח עם"

בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי, רוברט אובריאן, לא שלל את האפשרות שצבא טורקיה או המורדים הסורים הנתמכים על ידיו ביצעו פשעי מלחמה במהלך המבצע. "חלק מהדברים שראינו מאוד מטרידים", אמר.

"ייתכן שאלו המיליציות הנתמכות בידי טורקיה. טורקיה הבטיחה לנו שזה נחקר. אנחנו מודאגים מאוד לגבי הסוגיות האלו, סוגיות פשעי המלחמה. אנחנו עוקבים אחריהן. אנחנו עוקבים אחרי זה מקרוב", אמר אובריאן לרשת CBS.

"אין מקום לרצח עם, לטיהור אתני, לפשעי מלחמה במאה ה-21. ארצות הברית לא תעמוד מנגד והבהרנו זאת היטב לטורקים". כשנשאל אם טראמפ יטיל וטו במקרה שהקונגרס יטיל סנקציות חדשות על טורקיה, השיב: "נצטרך לראות מה יקרה השבוע בפגישות שלנו עם הנשיא ארדואן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully