וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סוריה העבירה לרוסיה מיירט שרביט קסמים שנפל בשטחה

באתר סיני דווח כי דמשק העבירה למוסקבה את שרידי הטיל מתקדם, ששוגר על ידי ישראל בשנה שעברה ונפל בשטח סוריה. מוסקבה לא אישרה את הפרטים

צילום: משרד הבטחון

סוריה העבירה לידי צבא רוסיה את טיל מתקדם של מערכת היירוט "שרביט קסמים" ששיגרה ישראל בשנה שעברה ונפל בשטחה - כך דיווח האתר הסיני "סינה". מוסקבה לא אישרה את הפרטים. הטיל שוגר בחודש יולי בשנה שעברה לאחר שמערכות ההגנה של צה"ל זיהו רקטות ששוגרו במסגרת הלחימה הפנימית בסוריה זאת מחשש שייפלו בשטח ישראל. לבסוף, הרקטות נפלו בשטח סוריה, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. על פי הערכות, נפילת הטיל עלולה לשמש את מדינות האויב בלמידה על המערכת ובפיצוח מידע ביטחוני סודי. מדובר צה"ל נמסר הבוקר כי "לא נתייחס לדיווחים זרים".

במסגרת התקרית זיהו מערכת גילוי ההתראה של חיל האוויר שני טילים מסוג SS21 נושאי ראשי קרב של חצי טון ששוגרו מדרום מזרח סוריה לעבר עומק שטח מדינת ישראל. המערכות הצביעו על מסלול אפשרי שלפיו הטילים יפגעו באזרחי המדינה ולפיכך התקבלה בסוללות "שרביט קסמים" ההחלטה לשגר שני מיירטים לעבר הטילים. מיירט אחד, שבהתחלה לא היה ברור מה עלה בגורלו, ככל הנראה נפל בשטח סוריה. הטיל הסורי השני סטה ממסלולו כך שנפל בשטח סוריה אף הוא, ובהתאם לכך המיירט ששוגר אליו השמיד את עצמו.

שרביט קסמים. רפאל, עיבוד תמונה
מערכת "שרביט קסמים"/עיבוד תמונה, רפאל

הייתו זו הפעם הראשונה שצה"ל עשה שימוש במערכת "שרביט קסמים", המכונה בידי מערכת הביטחון "קלע דוד". המערכת משמשת להגנה מפני טילים לטווח בינוני-ארוך ומטוסים ללא טייס. המערכת מורכבת מטיל מיירט דו-שלבי, המתמרן במהירות, שבחרטומו מותקנות שתי מערכות איכון והכוונה - מכ"ם וחיישן אלקטרו-אופטי.

"שרביט קסמים" נחשבת למערכת טכנולוגית פורצת דרך בקנה מידה עולמי. באוקטובר 2017 זומנו לארצות הברית נציגי חברת "רפאל" המתפתחת והיצרנית, שם קיבלו באופן חריג פרס כחברה זרה על חדשנות טכנולוגית בטקס במעמד ראש סוכנות ההגנה מטילים במשרד ההגנה האמריקני.

עוד בוואלה!

הפעלה לא נכונה של המערכת: פרטים חדשים מהיירוט הכושל של שרביט קסמים

לכתבה המלאה
שובל פטריוט בשמי רמת הגולן 23 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
אחד הטילים ששוגרו בחודש יולי בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully