וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המבצע בסוריה: אחוזי התמיכה בארדואן בשיא של יותר משנה

5.11.2019 / 13:05

48% מהנשאלים בסקר בטורקיה אמרו כי הם מרוצים מהנשיא, האחוז הגבוה ביותר מאז הבחירות לנשיאות אשתקד. ארדואן זכה לגיבוי מצד כל המפלגות הפוליטיות, פרט לזו הפרו-כורדית שטענה כי המבצע נועד לשקם את מעמדו

עריכה:שאול אדם

התמיכה בנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן עלתה בעקבות המבצע הצבאי בסוריה נגד המיליציה הכורדית - כך עולה מסקר חדש שפורסם היום (שלישי) על ידי חברת מטרופול. התמיכה בארדואן עלתה בחודש שעבר ב-3.7%, ל-48%, לרמתה הגבוהה ביותר מאז הבחירות לנשיאות ביוני אשתקד, שהתקיימו לפני תחילת המשבר הכלכלי. שיעור חוסר שביעות הרצון ממנו ירד ב-9.3% ל-33.7%, הנמוך ביותר מאז ניסיון ההפיכה הכושל ב-2016. כ-18% מהנשאלים לא השיבו לשאלת הסקר או אמרו שאין להם עמדה בנושא.

מאז תחילת המשבר, שראה כיצד הלירה איבדה כ-30% מערכה בשנה שעברה, התמיכה בארדואן נשחקה, עם עליית שיעורי האינפלציה והאבטלה וכניסתה של הכלכלה אל מיתון.

ממשלת טורקיה, כמו רוב האזרחים במדינה, רואים ב-YPG ארגון טרור בשל קשריו עם המחתרת הכורדית, ה-PKK. המחתרת מנהלת התקוממות בדלנית נגד המדינה מאז 1984, וכ-40 אלף איש נהרגו בסכסוך. ארבע מחמש המפלגות המאיישות את הפרלמנט של טורקיה תמכו במבצע "מעיין השלום" שבו פתח ארדואן בחודש שעבר, פרט למפלגת העמים הפרו-כורדית (HDP) שהתנגדה בטענה כי הבצע נועד להגביר את התמיכה בארדואן ובמפלגתו האסלאמיסטית.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בפרלמנט, 5 בנובמבר 2019. רויטרס
מתאושש מהנפילה. ארדואן בפרלמנט, היום/רויטרס

המבצע נפתח ב-9 באוקטובר אחרי החלטתו הפתאומית של נשיא ארצות הברית לסגת מצפון סוריה, לאחר שיחה שניהל עם ארדואן. הקהילה הבינלאומית גינתה את אנקרה, וושינגטון הטילה עליה סנקציות, עד שהגיעה להסכם עמה והסכם נפרד עם מוסקבה שהביא לעצירת המבצע.

הכורדים החלו לסגת מאזור הגבול שבו מתכנן ארדואן להקים רצועת ביטחון, אולם היום הוא אמר כי הם נותרו בשתי עיירות גבול מרכזיות בניגוד להסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully