וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר העובדים הזרים בתל אביב: הורים ושתי בנותיהם מהודו שוחררו בערבות

8.11.2019 / 13:07

במסגרת עיכוב עשרות שוהים בלתי חוקיים, נעצרו בני משפחת לופז מהודו ברחוב לוינסקי בתל אביב יחד עם בנותיהם, תינוקת בת שנה וילדה בת שבע. הם נקלטו לשהות בכלא גבעון - ושוחררו. עורך דינם: "רשות האוכלוסין נאלצה לשחרר אותם, מעצרם של ילדים חייב להיפסק"

צילום: אבי כהן, עריכה: ליר שפיגלר

בני משפחת לופז, עובדים זרים מהודו שנעצרו יחד עם שתי בנותיהם בתל אביב, שוחררו בערבות הלילה (שישי) לביתם. שני ההורים, טינה ומינין לופז, הגיעו לישראל לפני 12 שנה והם שוהים בישראל שלא כחוק. הם נעצרו אתמול על ידי פקחי ההגירה ברחוב לוינסקי בתל אביב יחד עם שתי בנותיהם - תינוקת בת שנה וילדה בת שבע, תלמידת כיתה ב'.

שחרורה של משפחת לופז הגיע אחרי הסכמת רשות האוכלוסין לכך ולביטול הדיון שנקבע בעניינם, אחרי שכבר נקלטו לשהות בכלא גבעון. עו"ד דוד תדמור, המייצג את המשפחה, אמר כי "רשות האוכלוסין, המסרבת בעקשנות ליישם את הנחיות בתי המשפט ומשרד המשפטים, נאלצה הפעם לשחרר את בני המשפחה ביום בו נעצרו. פנינו גם ליועץ המשפטי לממשלה בעניין זה, משום שמעצרם של ילדים קטנים חייב להיפסק לחלוטין".

רשות האוכלוסין הודיעה כי 45 בני אדם ששהו במדינת ישראל שלא כחוק עוכבו ביממה הקודמת. בין היתר עוכבו 17 אזרחים מאוקראינה, תשעה מגיאורגיה, ארבעה מהודו, שלושה מרוסיה, שלושה מטורקיה, שניים ממולדובה, שניים מניגריה וחמישה נוספים ממדינות אחרות. הם צפויים לעבור שימוע במנהל אכיפה וזרים לפני שתתקבל החלטה סופית בעניינם.

הפגנת הורים וילדים נגד גירוש ילדי עובדים זרים מחוץ לבי"ס גבריאלי בת"א, 7 בנובמבר 2019. דנה ירקצי
הפגנה נגד מעצר אמו של תלמיד בתל אביב, היום/דנה ירקצי

אחת העצורות היא עובדת זרה נוספת מהודו, אמו של אחד התלמידים בבית הספר גבריאלי בתל אביב. כ-200 תלמידים והורים הפגינו אתמול בדרישה לשחררה, בין היתר בקריאות "העם דורש לא לגרש" ו"דרעי דרעי שר הפנים, ילדים הם לא פושעים".

מנכ"לית המועצה לשלום הילד עו"ד ורד וינדמן ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להתערב באופן דחוף על מנת שיופסקו לאלתר פעולות הכליאה של ילדים חפים מפשע. במכתב ששלחה אתמול ליועמ"ש כתבה עו"ד וידמן כי "יש להפסיק לאלתר כליאה של ילדים על לא עוול בכפם. אסור שסטטוס ההגירה של ההורים יהווה עילה לכליאה של ילדים".

לדבריה, "שלילת חירותם של ילדים והחזקתם בתנאי כליאה על לא עוול בכפם ורק בשל החלטות המבוגרים האחראים עליהם או סטטוס ההגירה של הוריהם, מנוגדת לאמנה בדבר זכויות הילד ומהווה פגיעה אנושה בילדים ובזכויותיהם לחירות, לכבוד ולהגנה. מדובר בפעולה פוגענית שאין לה הצדקה והיא מנוגדת באופן קיצוני לעקרון טובת הילד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully