וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ישנו מאחורי הסורגים": עובדות זרות וילדיהן שוחררו ממעצר לפני גירוש

2.11.2019 / 16:47

שתי עובדות מהפיליפינים, ששוהות בארץ ללא אישור, נעצרו יחד עם ילדיהן בני ה-10 וה-12 לקראת גירושם מהארץ. ההורים מבתי הספר של הילדים גייסו בתוך זמן קצר את הסכום הדרוש לשחרורם בערבות, והכריזו כי "המאבק להשאיר אותם בישראל נמשך"

צילום: חדשות 13

שתי עובדות זרות מהפיליפינים וילדיהן שוחררו אתמול (שישי) מהמעצר שבו שהו השבוע, לאחר שנעצרו לקראת גירושם מהארץ. הארבעה שוחררו לאחר שבית הדין לעררים נענה לבקשת עורכי הדין של שתי האמהות, מאורין וברלי. האמהות ושני הילדים שוחררו בערבות בסך 30 אלף שקלים לכל אחד. מחר צפוי להתקיים דיון בעניין הערעור שהוגש על שחרורם.

גנה בת ה-12, אזרחית הפיליפינים שנולדה בישראל ולומדת בגימנסיה הרצליה בתל אביב, היא אחת מהילדים שעומדים בפני גירוש. אמה שוהה בישראל מאז 2004, כשב-12 השנים האחרונות היא שוהה ללא אשרה. פקחי רשות ההגירה עצרו אותה ביום רביעי האחרון. הילד השני שעומד בפני סכנת גירוש הוא הראל, תלמיד כיתה ה' בן 10, שנעצר ביום שני יחד עם אמו מאורין לפני צאתם לעבר בית הספר. הוא נולד בישראל ומתגורר עם אמו, אזרחית הפיליפינים, בתל אביב.

מאורין וברלי עם ילדיהן בשחרור ממעצרם, 2 בנובמבר 2019. רשתות חברתיות, צילום מסך
מאורין וברלי עם ילדיהן גנה והראל/צילום מסך, רשתות חברתיות

לאחר מעצרם פרסמו ההורים מבתי הספר הגימנסיה הרצליה וביאליק רוגוזין, המנהלים את המאבק לשחרורם, הודעה לפיה "מאות הורים מבתי הספר של הילדים גייסו את סכום הערבות בתוך שעות אחדות. היום הם מצפים בהתרגשות לפגוש שוב את חבריהם".

כחלק מהמאבק של ההורים, ביום חמישי האחרון הפגינו כ-1,000 הורים ותלמידים מול כלא גבעון ברמלה במחאה על מעצרם. ההורים הוסיפו כי "המאבק להשאיר אותם בישראל נמשך מכיוון שמשרד הפנים לא ויתר על הכוונה לגרש אותם, אבל הלילה הם לא ישנו מאחורי הסורגים". ההורים סיכמו את הודעתם בכך שמדובר ב"רגע של אושר טהור".

עוד בוואלה!

"שמעתי את הנשימות הכבדות של הרוצח": העד הכי קרוב לרצח רבין שלא הכרתם

לכתבה המלאה
הפגנה נגד מעצר העובדות הזרות וילדיהן, 2 בנובמבר 2019. רשתות חברתיות, עיבוד תמונה
הפגנת תלמידים נגד המעצר/עיבוד תמונה, רשתות חברתיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully