וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות האוכלוסין עצרה עובדים זרים יחד עם ילדיהם; הורים מחו בת"א

7.11.2019 / 16:20

השניים, אזרחי הודו, שוהים בישראל שלא כחוק, ואיתם נעצרו בתם הלומדת בכיתה ב' ובתם בת השנה. "פעילות בריונית, הם אינם רשאים לעצור ילדים", האשים פרקליטם. במקביל, הורים הפגינו מחוץ לבי"ס, לאחר שגם אמו של אחד התלמידים נעצרה. רשות האוכלוסין: "הם עושים דין לעצמם"

צילום: אבי כהן, עריכה: ליר שפיגלר

פקחי ההגירה הגיעו הבוקר (חמישי) לבית משפחת לופז ברחוב לוינסקי בתל אביב, ועצרו את טינה ומינין לופז, זוג עובדים זרים מהודו, יחד עם בתם בת השבע, תלמידת כיתה ב' בתל אביב, וכן גם את בתם בת השנה. השניים הגיעו לישראל לפני 12 שנה והם שוהים בישראל שלא כחוק.

ד"ר דוד תדמור, המייצג את משפחת לופז, האשים כי "רשות האוכלוסין, במקום להקשיב להוראות בתי הדין ובתי המשפט, ממשיכה ואף ביתר שאת בפעילות הבריונית שלה. זו שערורייה". לדבריו, "רשות האוכלוסין כלל לא החלה ליישם את הנחיות משרד המשפטים ואת הוראות בין הדין לעררים. היא אינה רשאית כלל לעצור ילדים, ואינה רשאית להוציא צווי גירוש להם או למשפחותיהם. אנו נפנה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לרסן מיד השתוללות זו של רשות האוכלוסין".

הפגנת הורים וילדים נגד גירוש ילדי עובדים זרים מחוץ לבי"ס גבריאלי בת"א, 7 בנובמבר 2019. אבי כהן
"העם דורש: לא לגרש". ההפגנה בבית הספר גבריאלי, היום/אבי כהן

במקביל, תלמידים בבית הספר גבריאלי והוריהם בעיר הפגינו מחוץ למוסד, לאחר שאמו של אחד התלמידים בו - גם היא אזרחית הודו - נעצרה הבוקר אף היא. כ-200 תלמידים והורים הגיעו למקום, וקראו "העם דורש לא לגרש", "אין הבדל בין דם לדם כי כולנו בני אדם", "לא סולחים ולא שותקים על גירוש הילדים", ו"דרעי דרעי שר הפנים, ילדים הם לא פושעים". שוטרים הגיעו למקום.

אילן כוכבי, בן 17 שהשתתף בהפגנה, אמר כי מיירון, תלמיד כתה ו' שאמו נעצרה, היה חניך שלו בחוגי סיירות. "הוא היה החניך הכי חמוד, ילד מאוד חייכן. ידעתי שאמא שלו לא מדברת עברית. הוא ילד ישראלי. זה ממש מוזר לי שהוא יגורש. הוא הולך לבית הספר, לתנועת נוער - הוא כמו כל אחד אחר. אני רואה אותו גדל להיות אזרח למופת".

"הוא תלמיד שלי והוא ילד כל כך מיוחד ומקסים שזה פשוט אי אפשר לקלוט איך אפשר לקחת ילד מהעולם שלו ולהוציא אותו למקום שהוא מרגיש שהוא לא שייך", אמרה קארין הופמן, מורה לדרמה בבית הספר, "המדינה צריכה לקחת אחריות על מה שהם יצרו. אני מקווה שמפגן המחאה הזה ידבר למישהו שם ויעצור את הגזענות הזאת".

תלמידי ומורי קמפוס אנקורי בתל אביב עצרו את הלימודים במוסד והצטרפו להפגנה. "אנחנו נבוכים ומלאי בושה, נוכח מדיניות שפוגעת בזכותם הטבעית של ילדים, לגדול בבטחון ובחופש, בלי קשר למוצאם, דתם, דעתם או נטייתם המינית", אמרה מנכ"ל רשת החינוך, אסנת הבר קוטון. "חברה בריאה היא חברה ביקורתית, ואנחנו רואים הכרח לחשוף את הילדים והילדות לנעשה בחברה ובסביבה בה אנחנו חיים, לנהל איתם שיח פעיל, ולאפשר להם להתנגד לעוולות חברתיות, להשתתף במחאות, ולהיות אזרחים פעילים. אנחנו גאים בהם על הבחירה להשתתף במחאה הזו".

עוד בוואלה!

בוטלו צווי הגירוש לעובדות הזרות: "לא בוצע שימוע כדין"

לכתבה המלאה
הפגנת הורים וילדים נגד גירוש ילדי עובדים זרים מחוץ לבי"ס גבריאלי בת"א, 7 בנובמבר 2019. אבי כהן
"לא סולחים ולא שותקים על גירוש הילדים". ההפגנה, היום/אבי כהן

בתוך כך, רשות האוכלוסין הודיעה כי 45 בני אדם ששהו במדינת ישראל שלא כחוק עוכבו בסך הכל ביממה האחרונה. בין היתר עוכבו 17 אזרחים מאוקראינה, תשעה מגיאורגיה, ארבעה מהודו, שלושה מרוסיה, שלושה מטורקיה, שניים ממולדובה, שניים מניגריה וחמישה נוספים ממדינות אחרות. הם צפויים לעבור שימוע במינהל אכיפה וזרים לפני שתתקבל החלטה סופית בעניינם.

מנכ"לית המועצה לשלום הילד עו"ד ורד וינדמן ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להתערב באופן דחוף על מנת שיופסקו לאלתר פעולות הכליאה של ילדים חפים מפשע. במכתב ששלחה ליועמ"ש כתבה עו"ד וידמן כי "יש להפסיק לאלתר כליאה של ילדים על לא עוול בכפם. אסור שסטטוס ההגירה של ההורים יהווה עילה לכליאה של ילדים".

לדבריה, "שלילת חירותם של ילדים והחזקתם בתנאי כליאה על לא עוול בכפם ורק בשל החלטות המבוגרים האחראים עליהם או סטטוס ההגירה של הוריהם, מנוגדת לאמנה בדבר זכויות הילד ומהווה פגיעה אנושה בילדים ובזכויותיהם לחירות, לכבוד ולהגנה. מדובר בפעולה פוגענית שאין לה הצדקה והיא מנוגדת באופן קיצוני לעקרון טובת הילד".

הפגנת הורים וילדים נגד גירוש ילדי עובדים זרים מחוץ לבי"ס גבריאלי בת"א, 7 בנובמבר 2019. דנה ירקצי
"אין הבדל בין דם לדם כי כולנו בני אדם". ההפגנה, היום/דנה ירקצי

בתחילת השבוע ביטל שופט בית הדין לעררים את צווי הגירוש בעניין שתי עובדות זרות מהפיליפינים וילדיהן, מאחר ורשות האוכלוסין לא שקלה כראוי את טובת הילדים - גנה בת ה-12 והראל בן ה-10 - ולא בדקה את הנזק שיכול להיגרם להם כתוצאה מהגירוש. אם ברשות ירצו לחזור ולהוציא את צווי הגירוש נגדם, הם יידרשו לעמוד בדרישות בית המשפט ולפעול בהתאם להנחיות משרד המשפטים.

ביום שישי האחרון שוחררו שתי העובדות וילדיהן מהמעצר בו שהו במשך השבוע לאחר שנעצרו לקראת גירושם מהארץ. הארבעה שוחררו בערבות בסך 30 אלף שקלים לכל אחד, שגויסו על ידי הורים מבתי הספר הגימנסיה הרצליה וביאליק רוגוזין בתל אביב, המנהלים את המאבק לשחרורם. "מאות הורים מבתי הספר של הילדים גייסו את סכום הערבות בתוך שעות אחדות. היום הם מצפים בהתרגשות לפגוש שוב את חבריהם", מסרו.

"פעילות האכיפה המתבצעת בחודשים האחרונים מוכוונת כלפי שוהים בלתי חוקיים אשר עושים דין לעצמם שנים רבות ומפרים את חוקי מדינת ישראל באופן עקבי!", נמסר מטעם רשות האוכלוסין. "כאשר מדובר בהורים לילדים, אשר אף הם שוהים בלתי חוקיים, העבירה אף חמורה יותר ומשקפת חוסר אחריות הורית. אנו מצפים מכל הגורמים הרלוונטיים להתמקד בנושא זה".

(עדכון ראשון: 12:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully