וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלו צווי הגירוש לעובדות הזרות: "לא בוצע שימוע כדין"

3.11.2019 / 16:56

בית הדין קבע כי גירוש שתי העובדות מהפיליפינים והילדים גנה והראל מבוטל והוחזר לתיקון, מאחר ורשות האוכלוסין וההגירה לא ערכו שימוע כדין. ברשות יגישו שוב את הצווים תוך יישום הנחיות משרד המשפטים. רשות האוכלוסין: "הנושא הוחזר לרשות לצורך קבלת החלטה מחודשת"

צילום: מתוך ה-FB של ציפי ברנד, עריכה: שאול אדם

שופט בית הדין לעררים ביטל היום (ראשון) את צווי הגירוש בעניין שתי עובדות זרות מהפיליפינים וילדיהן. זאת מאחר ורשות האוכלוסין לא שקלה כראוי את טובת הילדים - גנה בת ה-12 והראל בן ה-10 - ולא בדקה את הנזק שיכול להיגרם להם כתוצאה מהגירוש. אם ברשות ירצו לחזור ולהוציא את צווי הגירוש נגדם, הם יידרשו לעמוד בדרישות בית המשפט ולפעול בהתאם להנחיות משרד המשפטים.

"הנני מורה על ביטול צווי ההרחקה כנגד העוררים והחזרת עניינם בפני המשיב לצורך קבלת החלטה חדשה תוך יישום הנחיות משרד המשפטים בדבר הרחקת ילדי שוהים שלא כדין מישראל", קבע השופט. "עד לאחר 30 יום ממועד מתן החלטת רשות ההגירה והאוכלוסין לא ינקטו כנגדם הליכי אכיפה".

עו"ד דוד תדמור המיחצג את המשפחות הודה לבית הדין על החלטתו. לדבריו, "עתה תידרש רשות האוכלוסין, ככל רשות אחרת במדינת ישראל, לקיים את הוראות הדין לעניין טובתם של קטינים והשמירה עליהם. נמשיך לעשות את הנדרש בכדי לשמור על זכויות הילדים וטובתם, באשר הם".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה כי "החלטת הדיין מדגישה את העובדה כי התנאים המגבילים שנקבעו על ידע ביום שישי האחרון יישארו כפי שהם. עם זאת, הבהיר כי צווי ההרחקה כפי שניתנו דורשים תיקון והחזיר את הנושא לרשות לצורך קבלת החלטה מחודשת".

מאורין וברלי עם ילדיהן בשחרור ממעצרם, 2 בנובמבר 2019. רשתות חברתיות, צילום מסך
הצו בוטל. מאורין וברלי עם הראל וגנה/צילום מסך, רשתות חברתיות

גנה, זרחית הפיליפינים שנולדה בישראל ולומדת בגימנסיה הרצליה בתל אביב, היא אחת מהילדים שעומדים בפני גירוש. אמה שוהה בישראל מאז 2004, כשב-12 השנים האחרונות היא שוהה ללא אשרה. פקחי רשות ההגירה עצרו אותה ביום רביעי האחרון. הילד השני שעומד בפני סכנת גירוש הוא הראל, תלמיד כיתה ה', שנעצר ביום שני יחד עם אמו מאורין לפני צאתם לעבר בית הספר. הוא נולד בישראל ומתגורר עם אמו, אזרחית הפיליפינים, בתל אביב.

ביום שישי האחרון שוחררו שתי העובדות וילדיהן מהמעצר בו שהו במשך השבוע לאחר שנעצרו לקראת גירושם מהארץ. הארבעה שוחררו בערבות בסך 30 אלף שקלים לכל אחד, שגויסו על ידי הורים מבתי הספר הגימנסיה הרצליה וביאליק רוגוזין בתל אביב, המנהלים את המאבק לשחרורם. "מאות הורים מבתי הספר של הילדים גייסו את סכום הערבות בתוך שעות אחדות. היום הם מצפים בהתרגשות לפגוש שוב את חבריהם", מסרו.

(עדכון ראשון: 16:41)

עוד בוואלה!

"לא ישנו מאחורי הסורגים": עובדות זרות וילדיהן שוחררו ממעצר לפני גירוש

לכתבה המלאה
הפגנה למען שחרורם של שתי עובדות זרות וילדיהן מחוץ לכלא גבעון 3 בנובמבר 2019. אתר רשמי
הפגנה למען שחרור הילדים, בשבוע שעבר/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully