וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורו למוות בגלל ויכוח: פוענח הרצח הכפול בחתונה בבסמת טבעון

8.11.2019 / 12:46

המשטרה התירה לפרסם כי שני אחים תושבי הכפר הצפוני חשודים שירו למוות לפני חודש וחצי באברהים סעדי וביאן בושקאר בכניסה למתחם האירועים ופצעו שני בני אדם נוספים. כתב אישום בגין רצח יוגש נגד השניים בשבוע הבא, אביהם יואשם בשיבוש הליכי חקירה. כלי הנשק טרם נתפסו

צילום:דוברות משטרת ישראל, עריכה:שאול אדם

צוות חקירה מיוחד של מרחב אשר פענח את הרצח הכפול בחתונה בבסמת טבעון - כך הותר היום (שישי) לפרסום. לפני חודש וחצי, נרצחו אברהים סעדי וביאן בושקאר ונפצעו שני בני אדם נוספים ביישוב הצפוני. כתב אישום נגד החשודים, האחים סיף סעדי בן ה-25 ואברהים סעדי בן ה-22, תושבי הכפר - יוגש בשבוע הבא. החשודים נעצרו על ידי יחידה 33 בלהב 433.

הרקע לרצח הכפול הוא ויכוח שהתפתח במקום. בושקאר נהרגה מכדור תועה. שני החשודים נעצרו בשטחים לפני כחודש. אביהם, ששהה שם איתם ונלכד איתם, יואשם בשיבוש הליכי חקירה. מעורבים נוספים יואשמו בשיבוש הליכי חקירה, וכלי הנשק לא נתפסו.

זירת הירי בכפר בסמת טבעון שבצפון בו נרצחו גבר ואישה ושניים נוספים נפצעו. 21 בספטמבר 2019. דוברות משטרת ישראל
רצח - בגלל ויכוח. זירת הרצח במתחם האירועים בבסמת טבעון,/דוברות משטרת ישראל

הרצח הכפול אירע בסמוך לכניסה למתחם אירועים מול בית משפחת ההרוג סעדי, שם התנהל אירוע חינה בהשתתפות רבים. "נרצחו חפים מפשע", אומרים במשטרה. "הגענו לחשודים תוך הפעלת יחידות מיוחדות ואמצעים מתוחכמים. הם שתקו בחקירה. בחלק מהזמן ישבו בחקירה עם ידיים על האוזניים, מסתכלים מטה".

במשטרה טוענים שנתקלו בחוסר שיתוף פעולה בכפר. "יודעים רק לבוא בטעות", אומרים במטה מרחב אשר. גורם המכיר את התנהלות החקירה אומר כי מאות משתתפי האירוע לא תרמו לחקירה, גילו עוינות רבה מאוד כלפי השוטרים שהוזעקו ופעלו בזירה, וחלק מהאנשים שהקיפו את השוטרים עסקו בשיבוש מהלכי חקירה, כולל העברת החשודים לשטחי הרשות הפלסטינית.

הגורם טוען כי "אותם גורמים במגזר הערבי שבאים בטענות אודות אזלת היד של המשטרה מדברים ללא בסיס, ללא ראיות שיש להם ביד, ללא שום רקע משמעותי שהם יכולים לדבר עליו והראייה לכך היא חוסר שיתוף הפעולה המשווע שנתקלנו בו מצד התושבים באירוע הזה ולא רק באירוע הזה".

עוד בוואלה!

דיווח באיראן: מערכות ההגנה הפילו מל"ט בדרום-מערב המדינה

לכתבה המלאה
ביאן בושקאר הנרצחת מבסמת טבעון שנורתה על ידי אלמוני רעול פנים, 20 בספטמבר 2019. מערכת וואלה!
נרצחה בירי בחתונה. ביאן בושקאר/מערכת וואלה!

לדבריו, הם יודעים רק לבוא בטענות אבל הם לא נוקפים שום אצבע כדי לסייע למשטרה "להגיע לחקר האמת". הוא טוען כי "להיפך הם מגלים עוינות ומשבשים את החקירה בכל הזדמנות שניתן להם ולא משתפים פעולה ממש בצורה משוועת".

הוא אמר כי "בשטחי איו"ש (אזור יהודה ושומרון) דווקא מי שהיה צריך לשתף פעולה עשה זאת, בעיקר לצורך כניסה של יחידה מיוחדת של המשטרה ושזו גם ההזדמנות להודות להם על פעילות מבצעית לעילא ולעילא שבסופה הוציאו את החשודים מהמיטות". לדבריו, כלי הנשק לא נמצאו אבל בצוות החקירה אומרים כי נאספו לתיק "ראיות משמעותיות חזקות מאד, כולל תיעודים אשר כולם קושרות את החשודים לביצוע העבירה".

בצוות החקירה המיוחד במרחב אשר מדגישים כי למרות העוינות וחוסר הסיוע מדובר בפענוח ה-33 של רצח במגזר הערבי מאז תחילת השנה. גם אם כך, הפער הולך וגדל - המספר הזה כולל גם פענוחים של מקרי רצח משנים קודמות ועל פי מרכז אמאן נרצחו כבר בחברה הערבית השנה 81.

ח"כים ברשימה המשותפת: "טענות המשטרה תמוהות"

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש) מהרשימה המשותפת אמר לוואלה!NEWS כי "טענות המשטרה הן טענות תמוהות, ולא ראויות מצד גוף שלטוני". לדבריו, "בכל חברה המשטרה נתקלת בפעילותה בקושי לאסוף ראיות או לשכנע עדים להעיד. המשטרה אינה רשאית לרחוץ בניקיון כפיה ולהחזיק בטענות כלפי החברה הערבית כאילו מדובר בחברה עבריינית מעצם טבעה. האשמת הקורבן בכישלון הכללי של המשטרה במיגור הפשיעה בחברה הערבית היא בריחה מסוכנת מאחריות".

ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש) הצטרפה לדבריו. "אם הציבור לא ממהר לשתף פעולה עם המשטרה, זה מעיד על עשרות שנים של הזנחה והפקרה של הציבור הערבי מצד המשטרה, ויחס עוין מצד המשטרה כלפי האוכלוסייה כפי שצוין בוועדת אור הממלכתית", אמרה לוואלה! NEWS.

לדבריה, "אמון לא בונים ביום, אלא דרך השקעה מתמשכת בפתרון האיומים שמסכנים על חיי האזרחים הערבים, במיוחד אלה המסכנים את חייהם כדי להעיד נגד פושעים. לציבור יש ניסיון מר בלראות עדים מאוימים ואף נרצחים ונעלמים כמו במקרה של הנער העד שהוכרז כנעלם לפני שבועיים, מבלי שהמשטרה תספק הגנה ראויה כולל חסיון לאנשים הללו".

תומא סלימאן הוסיפה כי "בניית אמון חייבת לכלול אחוז גבוה של פיענוח פשעים - שאיפה שלא מתממשת עד היום, ולפי דוח מבקר המדינה נובעת בעיקר ממחסור בחוקרים ולא משום דבר אחר. תפקיד המשטרה ורק המשטרה למצוא את העבריינים".

(עדכון ראשון: 11:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully