וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרו של הבעל החשוד ברצח אשתו בקריות: "ניתן לשלול התאבדות"

בצעד חריג ובאישור היועמ"ש, הוארך זו הפעם השישית מעצרו של מקסים טל, החשוד ברצח אשתו מריה בקריית ביאליק. במשטרה סבורים כי התחזקו החשדות נגדו, וכן נשלל כי הנרצחת התאבדה. מעצרו הוארך עד ליום שלישי הבא. פרקליט החשוד: "המשטרה והפרקליטות רחוקות מהגשת כתב אישום"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

בבית משפט השלום בקריות הוארך היום (חמישי) מעצרו של מקסים טל, החשוד ברצח אשתו מריה טל בדירתם בקריית ביאליק בחודש שעבר. באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הוארך מעצרו של טל בשישה ימים, עד ליום שלישי הבא, מאחר ועברו 30 הימים המותרים במעצר לפני הגשת כתב האישום. במסגרת החלטתה של השופטת, פנינה לוקיץ, פעולות החקירה חיזקו את החשד כי טל ביצע את המיוחס לו.

נציג המשטרה בדיון, פרדי סטריזקוב, אמר כי מאז הארכת המעצר הקודמת, התחזקו החשדות נגד החשוד, וכי על פי החומר שבידיהם ניתן לשלול באופן ודאי את האפשרות כי מריה טל התאבדה. נציג המשטרה הניח בפני השופטת בדיון את דוח הביניים של המכון לרפואה משפטית, אך סירב לפרט האם בבדיקה נמצאו שאריות אלכוהול. בנוסף, סירב למסור מידע לגבי זהותן של טביעות האצבע שנמצאו על הסכין בזירה.

דיון בעניינו של מקסים טל 7 בנובמבר 2019. שלומי גבאי
התחזקו החשדות כנגדו. החשוד מקסים טל בהארכת מעצרו, היום/שלומי גבאי

בתגובה לכך, פרקליטו של טל, עו"ד רועי קרן, טען כי המכון לרפואה משפטית הפר את צו בית המשפט בכך שלא שלחו לדיון נציג מטעמו, כפי שהחליט השופט בדיון הקודם, וכי הגשת דוח ביניים מטעמם לא מקיים את הצו. לטענתו, על בית המשפט להוציא צו המחייב את הבאתו של הנציג לדיון הבא.

‪פרקליטו של טל דרש לשחררו לחלופת מעצר, זאת בטענה כי החקירה לא מתקדמת לעבר כתב אישום, מאחר וזוהי הארכת המעצר השישית במספר לטל. "אנחנו מוכנים להפקיד מאה אלף שקל וערבויות נוספות כדי להבטיח את שחרורו", אמר עורך הדין, "המשטרה והפרקליטות רחוקות מהגשת כתב אישום".

השופטת אמרה כי היא "סבורה כי קיים חשד סביר שהחשוד ביצע את המיוחס לו ופעולות החקירה חיזקו את החשד". לוקיץ המשיכה ואמרה כי "אין ספק כי אי-קבלת הדוח הסופי מהמכון הפתולוגי מעכבת את סיום החקירה, אולם זכויותיו של החשוד לא נפגעות שכן המכון הפתולוגי נימק מדוע הדוח הסופי טרם הושלם וביקש שנציגו לא יתייצב לדיון". עם זאת, השופטת ציינה בהחלטתה כי במידה והחקירה לא תתקדם, יישקל שחרורו של החשוד לחלופת מעצר, לבקשת עורך דינו.

עוד בוואלה!

פרקליטי ההאקר בורקוב בבג"ץ: "המדינה לא התייחסה לפנייה רוסית רשמית"

לכתבה המלאה
דיון בעניינו של מקסים טל 7 בנובמבר 2019. שלומי גבאי
"בית המשפט מצא שוב להאריך את מעצרו של החשוד ולא בכדי". מקסים טל בהארכת מעצרו, היום/שלומי גבאי

עו"ד אביעד חייט, המייצג את משפחתה של הנרצחת מריה טל, אמר בתגובה להחלטה כי "בית המשפט מצא שוב, בפעם השישית, להאריך את מעצרו של החשוד ולא בכדי. מארג הראיות האיכותי עבר סנן משמעותי עת אישר היועץ המשפטי לממשלה הארכת מעצר מעבר ל-30 הימים שהחוק מאפשר ללא התערבותו ודי לחכימא ברמיזא - המילה 'נאשם' עלתה בעת הדיון ואף מפיו של בא כוחו ומעבר לכך אין מה להוסיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully