וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח ארה"ב לאיחוד חזר בו מעדותו: "עצירת הסיוע לאוקראינה קשורה לחקירות"

5.11.2019 / 23:39

גורדון סונדלנד סתר את הדברים שמסר במסגרת חקירת ההדחה, ואמר כי ממשל טראמפ השעה כמעט 400 מיליון דולר מכספי הסיוע אמריקני תוך הפעלת לחץ על אוקראינה לחקור את יריביו הפוליטיים של הנשיא. "בהעדר הסבר מהימן להשעיה, הנחתי כי היא קשורה למהלך"

קרדיט צילום: רויטרס

שגריר ארצות הברית לאיחוד האירופי, גורדון סונדלנד, חזר בו מעדותו בפני ועדה של הדמוקרטים, המנהלת את חקירת ההדחה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסגרת פרשת "אוקראינה-גייט" - כך דווח היום (שלישי) בסוכנות הידיעות רויטרס, לפי קטע שפורסם מעדותו.

סונדלנד, שאמר בעדותו בחודש שעבר כי לא הכיר בקיומו של קשר בין הקפאת הסיוע האמריקני לאוקראינה, בסכום של כ-400 מיליון דולר, לבין הבקשה לחקור את יריביו הפוליטיים של טראמפ - טען כי "בהיעדר הסבר מהימן להשעיית הסיוע, הנחתי כי עצירתו כן קשורה למהלך".

עוד עולה מעדותו של השגריר כי הודיע ליועצו של נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, כי "חידוש הסיוע מארצות הברית ככל הנראה לא יתרחש עד שאוקראינה תפיץ לציבור הצהרה נגד שחיתות שעליה דנו חודשים רבים".

שגריר ארצות הברית באיחוד האירופי גורדון סונלנד מגיע להעיד בפרשת אוקראינה, 17 באוקטובר 2019. רויטרס
הפך את גרסתו. גורדון סונלנד מגיע להעיד בפרשת אוקראינה, אוקטובר/רויטרס

את העדות המשלימה נתן סאונדלנד אתמול, לאחר תצהירים של בכירי ממשל נוספים ובהם שגריר ארצות הברית לאוקראינה, בייל טיילור.

חקירת ההדחה של בית הנבחרים מתמקדת בשיחת טלפון שנערכה ב-25 ביולי, בה לחץ טראמפ על נשיא אוקראינה זלנסקי, לחקור את האנטר ביידן, בנו של יריבו הפוליטי והדמוקרט הבכיר ג'ו ביידן, בחשד שקיים ניגוד עניינים בעבודתו בחברת גז מקומית.

טראמפ הקפיא כמעט 400 מיליון דולר בסיוע הצבאי לאוקראינה, זמן קצר לפני שדיבר עם זלנסקי, ה שהביא להאשמות מצד הדמוקרטים כי הוא עשה שימוש לרעה בכסף של משלם המסים האמריקני לטובת רווח אישי.

עוד בוואלה!

שגריר ארה"ב באיחוד האירופי: טראמפ הורה לי לעבוד עם ג'וליאני מול אוקראינה

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נפגש עם נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי בניו יורק, ארה"ב, 25.09.19. רויטרס
החקירה מתמקדת בשיחתם, זלנסקי וטראמפ/רויטרס

הפיכת גרסתו של סונדלנד מגיעה לאחר שבחודש שעבר אמר במסגרת החקירה כי טראמפ הנחה אותו, כמו גם שליחים אחרים, לעבוד עם עורך דינו האישי רודי ג'וליאני על המדיניות בנוגע לאוקראינה. מחוקקים שיצאו מהדיון אמרו כי היו פערים בעדותו, וסיפרו כי הוא השיב "איני יודע", ו"איני זוכר" לשאלות רבות.

עם זאת, הם אמרו גם כי עדותו שפכה אור על מעורבותו של ג'וליאני בנושא הזה. סונלנד ביקש בעדותו להרחיק את עצמו מהפרשה, ואמר כי הוא היה מודאג מכך שהנשיא האציל לג'וליאני סמכויות שהוא חשב ששייכות למשרד החוץ, אך הוא מילא את ההוראות בכל זאת. הוא התעקש שהוא לא מילא שום תפקיד בעידוד חקירה בנוגע להאנטר ביידן, ומסר כי לדעתו אין זה ראוי להזמין ממשלה זרה לנהל חקירות פליליות כדי להשפיע על הבחירות בארצות הברית.

העדות שלו עוררה ציפיה רבה מאחר שהמסרונים ועדוית אחרות הציבו אותו במוקד הפרשה. סונדלנד ניסה להרחיק את עצמו ממאמצי הנשיא וג'וליאני לגרום לאוקראינה לחקור יריב פוליטי, כפי שעשו גורמי ממשל אחרים שסיפרו לקונגרס על הערוץ החשאי בין הממשל לקייב. ואולם, מרכזיותו בשיחות בין הצדדים, כולל כאלו שעסקו בעסקת חליפין של ביקור רשמי של זלנסקי בבית הלבן תמורת השבעת רצונו של טראמפ בכל הנוגע לחקירות נגד ביידן, הובילו חלק מהדמוקרטים לחשוד שהוא היה יותר מעורב בעניינים מאשר הוא טוען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully