וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב הביקורת המליץ להעמיד לדין שוטרים בגין הדלפה: "מכת מדינה"

5.11.2019 / 14:33

בעקבות תלונה שהוגשה בתיק בצפון הארץ בו נחשף מידע אודות כתב אישום לפני הגשתו לבית המשפט, פנה השופט בדימוס רוזן ליועמ"ש בבקשה לפתוח בחקירה נגד שוטרים שהדליפו חומרים בטרם הועברו להגנה. זאת, לדבריו, "לצורך הצבת גדרות חדים וברורים ולו למען יראו"

דוד רוזן, במהלך כנס לשכת עורכי הדין באילת 27 במאי 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
"לצורך הצבת גדרות חדים וברורים". השופט בדימוס רוזן/אתר רשמי, אתר רשמי

נציב הביקורת על מערך התביעה, השופט בדימוס דוד רוזן, המליץ היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית נגד שוטרים שהדליפו חומרים לתקשורת בטרם הועברו חומרי הראיות להגנה. התלונה הוגשה בתיק בצפון הארץ, על ידי הסנגוריה הציבורית שייצגה את אחד החשודים. פורט בה מקרה בו נחשף באחד מאתרי האינטרנט מידע אודות כתב אישום, טרם הגשתו לבית המשפט, וגם מידע מתוך החקירה בתיק.

התביעה המשטרתית טענה כי באותו מקרה נפלה טעות אשר אפשרה את העברת טיוטת האישום ליחידה החוקרת והיא זו, שככל הנראה, העבירה את החומר לתקשורת. הנציב רוזן כתב בהחלטתו כי "נהיר וברור לכל כי פרסום טיוטת כתב אישום, לפני הגשתו או פרסום מידע מחומרי חקירה הינם דברים שהדעת אינה סובלת".

היועמ"ש אביחי מנדלבליטבטקס אשכבת נשיא בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר שמוצב בניין בית המשפט העליון בירושלים. 22 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
קיבל המלצה לפתוח בחקירה פלילית נגד שוטרים שהדליפו. מנדלבליט/ראובן קסטרו

עוד ציין נציב הביקורת רוזן כי "הדלפות מחדרי חקירות וממשרדי רשויות המדינה הפכו לתופעה רחבת היקף ונראה שאף לא יהיה מופרך לטעון כי מדובר במכת מדינה". מבירור התלונה עלה כי מקור ההדלפה הוא אנשי משטרה מוגדרים וידועים, ועל כן המליץ הנציב ליועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית "לצורך הצבת גדרות חדים וברורים ולו למען יראת הדין לעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully