וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט: נבחן אם בוצעה פעולה שלא כשורה בתיקי נתניהו ונטפל בהתאם

5.11.2019 / 12:43

בעקבות הפרסום בחדשות 12 על חקירות עד המדינה בתיק 4000, היועמ"ש הבהיר כי טענות סנגוריו של ראש הממשלה בעניין דרך גביית עדותו של חפץ נבחנות בכובד ראש. יו"ר לשכת עורכי הדין קרא לנציב הביקורת על הפרקליטות וראשת מח"ש לחקור את התנהלות

צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר היום (שלישי) כי "ככל שיימצא במסגרת הטיפול בתיקים כי בוצעה פעולה שלא כשורה, הדבר ייבחן ויטופל כנדרש" - זאת בתגובה לפרסום בחדשות 12 על חקירות עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ. עוד נמסר מטעם היועמ"ש כי "בימים אלה מנהל היועץ המשפטי לממשלה עם צוותו הליך סדור לבחינת הטענות בשימוע, לצורך קבלת החלטה סופית. בתוך כך, כמובן, נבחנות בכובד ראש גם טענות באי כוחו של ראש הממשלה בעניין דרך גביית עדותו של חפץ".

"הליך השימוע ובחינת הטענות בעקבותיו הוא הליך מקצועי ונקי מכל השפעה זרה, וימשיך להיות כזה", הוסיפו במשרד היועמ"ש. "נזכיר כי היועץ המשפטי לממשלה כתב בשעתו, במענה ליו"ר לשכת עורכי הדין, כי נחה דעתו שחוקרי המשטרה הבהירו לעדי המדינה כי הם נדרשים לומר אך ורק את האמת, וכי הדברים שמסרו עדי המדינה נמסרו באופן חופשי ומרצון". עוד הוסיפו "כי תנאי לעריכת הסכם עד מדינה הוא אמירת אמת בלבד".

בחדשות 12 פורסם אמש כי תמלילי חקירת יועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר מעלים חשד לפיו החוקרים הפעילו עליו לחצים פסולים כדי לגרום לו לחתום על הסכם עד המדינה, ואף כדי לגרום לו להחליף עורך דין. מהתמלילים עולה כי לאחר שחתם על ההסכם, סיפר חפץ לחוקרים על פגישות שלא היו ושינה גרסאות מספר פעמים, במה שנראה כמו ניסיון לרצות את החוקרים.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בישיבת הממשלה, 8 בספטמבר 2019. AP
מנהל הליך סדור לבחינת הטענות בשימוע לצורך קבלת החלטה סופית. מנדלבליט/AP

על פי הפרסום, במסגרת מאמצים אלו זימנה המשטרה אדם נוסף לחקירה, שאינו קשור לתיק 4000, כדי להפוך את חפץ לעד מדינה. המאמצים נשאו פרי וחפץ החליף את עורך דינו וחתם על ההסכם.

בנוסף לכך, עוד לפני החתימה על הסכם עד המדינה, קיבל חפץ יחס קשה מהחוקרים. במסגרת ניסיונות השכנוע אמר לו אחד החוקרים: "מה שחשוב לי שאתה תבין, אם לא הבנת את זה עד עכשיו, זה שאנחנו יודעים הכול. אנחנו אוספים ראיות נגדך, ואנשים מדברים". החוקר הוסיף: "אתה נמצא בתחנה והרכבת שם והדלתות עוד שניה נסגרות. ויש מי שנכנס לרכבת ונוסע, ויש מי שמתלבט. ומה קורה למי שמתלבט?".

עוד בוואלה!

שקד: נתמוך ביוזמת דרעי לבחירה ישירה. הליכוד: רה"מ לא מקדם את החוק

לכתבה המלאה
ניר חפץ בהארכת מעצר, מחוזי תל אביב, 27 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
חשד כי הופעל עליו לחץ פסול לחתום על הסכם עד מדינה. חפץ/ראובן קסטרו

יו"ר לשכת עורכי הדין, אבי חימי, קרא לנציב הביקורת על הפרקליטות וראשת מח"ש לחקור את התנהלות הפרקליטות והמשטרה. לדבריו, "לא ייתכן שרשות אכיפה תטיל צו איסור פרסום על חשדות מבלי שתיתן הסבר לציבור במה מדובר ומדוע זה מוסתר. התנהלות זו עלולה לפגוע אנושות באמון הציבור במערכת הצדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully