וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מסורים וסולמות: מבריחים פורצים לחומה בגבול מקסיקו-ארה"ב

בוושינגטון פוסט דווח כי כנופיות מצליחות לחדור לחלקים במיזם הדגל של טראמפ, ולפעור בו חורים המאפשרים להבריח סמים ובני אדם. טראמפ: "החומה חזקה מאוד, אבל אפשר לחדור לכל דבר"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

כנופיות של מבריחים הצליחו לפרוץ חלקים מהחומה בגבול ארצות הברית-מקסיקו בחודשים האחרונים - כך דיווח אתמול (שבת) וושינגטון פוסט, שציטט גורמים במשמר הגבול וכאלו המעורים בנשק שנגרם לפרויקט הדגל של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הגורמים אמרו כי המבריחים השתמשו במסורי חרב כדי לפעור חורים בדרך החומה העשויה ברזל ובטון הרחבים מספיק כדי להבריח דרכם סמים ובני אדם.

הסוכנים אמרו כי המסורים יכולים לחדור דרך העמודים. מהנדסים הסבירו לעיתון כי בשל גובהם של עמודי החומה, בין חמישה לתשעה מטרים, קל יותר לדחוף את הפלדה ולעבור לצד השני.

טראמפ אמר כי הוא לא שמע על כך, אולם הוסיף: "אפשר לחדור לכל דבר". לדברי הנשיא, "יש לנו חומה חזקה מאוד, אבל לא משנה כמה חזקה, אתה יכול לחדור דרך כל דבר, בכל ההגינות". מת'יו ליאס, דובר סוכנות המכסים והגבולות, אמר כי "כל ניסיון לצייר את החומה כלא יעילה הוא מגוחך. החומה עובדת".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בביקור בחומה הנבנית בגבול מקסיקו באוטיי מסה, קליפורניה, 18 בספטמבר 2019. רויטרס
הבטיח שמקסיקו תשלם. טראמפ בסיור בגבול בחודש שעבר/רויטרס

לפי הדיווח בוושינגטון פוסט, בכל פעם שמזוהה פרצה בחומה, נשלח צוות לתקן את החור. בנוסף לכך, המבריחים מנסים גם להסתיר את הפרצה שהם יצרו כך שיוכלו לשוב ולהשתמש בה. עם זאת, הסוכנים אמרו כי למרות התיקונים, המבריחים עדיין חוזרים לאותה נקודה משום שהמתכת והבטון בליבת העמודים כבר נחלשו. בעיתון דווח כי חלק מהנזק קרה בחלקים בחומה שבהם טרם הותקנו חיישנים אלקטרוניים לזיהוי הניסור.

כמו כן, המבריחים פרסו סולמות מאולתרים כדי לטפס מעבר לחומה באזור סן דייגו, תוך שהם תולים סולמות חבלים מהצד השני.

גורם בכיר בממשל אמר לוושינגטון פוסט כי מדובר בכמה תקריות בודדות, אך הוסיף כי החומה החדשה "הגבירה באופן משמעותי את הביטחון ואת ההרתעה" לאורך חלקי הגבול בסן דייגו ואל סנטרו. במהלך ביקור בסן דייגו בחודש שעבר, אמר טראמפ - שהבטיח במהלך קמפיין הבחירות שלו כי מקסיקו תשלם על החומה - שהמיזם שלו הוא "בלתי-חדיר למעשה". בניגוד להצהרותיו, מי שמשלם על הקמת החומה עד כה הם משלמי המיסים האמריקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully