וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ עובר לפלורידה, אבל בניו יורק לא יתגעגעו: "ממילא לא שילם מס"

במסמך רשמי שהגיש לביהמ"ש המחוזי בפלורידה, הצהיר הנשיא כי הוא מעתיק את מגוריו מהשדרה החמישית לאתר הנופש שלו בפאלם ביץ'. מקורבים לטראמפ רמזו כי סיבת המעבר היא ככל הנראה בשל צורכי מס, אך הנשיא הכחיש. "ברוך שפטרנו", צייץ מושל ניו יורק

צילום: רויטרס

הוא גדל בקווינס, בנה בה את מגדל טראמפ, כיכב ב"המתמחה", פשט את עסקיו שש פעמים ועם בחירתו, משך קהל מריע ומפגינים זועמים לשדרה החמישית. בכל אותו הזמן היה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ - עשיר, בומבסטי ולעיני אמריקנים רבים, תמציתה של ניו יורק - שזור בעיר אותה כינה ביתו לכל החיים. כבר לא.

בסוף ספטמבר שינה טראמפ את מקום מגוריו בעיקרי ממנהטן לפאלם ביץ', פלורידה, כל על פי מסמכים רשמיים שהוגשו לבית המשפט המחוזי בפאלם ביץ'. מלניה טראמפ, הגברת הראשונה, שינתה גם היא את מקום מגוריה לפאלם ביץ', במסמך זהה. כל אחד מהשניים הגיש "הצהרת מקום מגורים" בו צוין כי מועדון המאר א-לאגו, אתר הנופש של טראמפ בפאלם ביץ', יהיה מקום מגוריהם הקבוע.

הנשיא אישר את ההחלטה בטוויטר לאחר שהניו יורק טיימס דיווח על המעבר, ואמר כי יהפוך את פאלם ביץ' "למעון הקבע שלנו". הוא הוסיף כי "אני מוקיר את ניו יורק ואת תושבי ניו יורק, ותמיד אוקיר". עם זאת, טראמפ הסתייג וטען כי מנהיגיה של העיר לא חלקו לו כבוד. "נציגי הציבור התייחסו אליי בצורה קשה מאוד. מעטים זכו ליחס גרוע יותר", ותיאר את החלטת המעבר "כטובה ביותר לכל הנוגעים בדבר".

הפגנה מחוץ למגדל טראמפ, מנהטן, 4 במאי 2017. רויטרס
בניין טראמפ בשדרה החמישית בניו יורק/רויטרס

במסמכים אמר הנשיא כי הוא "התגורר בעבר בשדרה החמישית 721", כשהוא מתייחס למגדל טראמפ, שהיה מקום מגוריו העיקרי מאז שעבר אל גורד השחקים ברחוב 57 במידטאון מנהטן בשנת 1983.

"ברוך שפטרנו", צייץ מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו. "ממילא מר טראמפ לא שילם כאן מיסים. הוא כולו שלך, פלורידה".

במסמך נוסף, ציין טראמפ את רשימת "מקומות המגורים האחרים שלו", כמו שדרת פנסילבניה 1600 - כתובת הבית הלבן, ומועדון הגולף הפרטי שלו בבדמינסטר, שם הוא מבלה בסופי שבוע בעיקר בקיץ.

מאז התמנה לנשיא, בילה טראמפ 99 ימים במאר א-לאגו, לעומת 20 ימים במגדל טראמפ, זאת לדברי רשת NBC. עם היבחרו, ניהל טראמפ את תקופת המעבר לפני מינויו הרשמי לתפקיד ממגדל טראמפ בניו יורק, אך נוכחותו יצרה קשיי תנועה עבור התושבים, כמו גם אתגרים לוגיסטיים וביטחוניים לשירות החשאי.

גורמים בבית הלבן סירבו לומר מדוע שינה טראמפ את מקום מגוריו העיקרי, אולם אדם המקורב לו אמר כי הסיבות הן בעיקר לצורכי מס. בציוץ שפרסם אתמול, טען טראמפ כי שילם "מיליוני דולרים במסים עירוניים, מדיניים ומקומיים בכל שנה". עם זאת, אין דרך לוודא את אמיתות קביעתו, מאחר ומעולם לא פרסם את החזרי המס שלו.

המועדון מר אה-לאגו בפאלם ביץ', פלורידה, של הנשיא דונלד טראמפ. אי-פי, AP
מאר א-לאגו, אתר הנופש של טראמפ בפלורידה/AP, אי-פי

טראמפ, שלא נחשב פופולרי בניו יורק, זעם על דרישתו של סיירוס ר. ואנס ג'וניור, פרקליט מחוז מנהטן, לקבל את פירוט החזרי המס שלו, כך אמר מקורב לנשיא. שינוי מקום מגוריו לפלורידה לא צפוי להשפיע על בקשתו של הפרקליט, אותה ביקש טראמפ לסכל באמצעות תביעה פדרלית.

לא היה ברור כמה זמן עוד יישאר בניו יורק או האם ישאיר ברשותו את הפנטהאוז שבראש המגדל. על פי החוק במדינת ניו יורק, אם אדם מתגורר בעיר יותר מ-184 יום בשנה, עליו לשלם לה מס. עם זאת, פלורידה, לה אין מס הכנסה או מס ירושה, משמשת כבר שנים כמדינת מקלט עבור עשירים המחפשים להימלט מהמסים הגבוהים של מדינות הצפון-מזרחיות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהשקת הקמפיין לבחירות 2020 בפלורידה, 21 יוני 2019. רויטרס
טראמפ בהשקת הקמפיין לבחירות 2020 בפלורידה, יוני/רויטרס

ובלי קשר למיסים, טראמפ ציין פעמים רבות את חשיבותה של פלורידה למאמץ הבחירות המחודש שלו ב-2020, והחל את הקמפיין שלו בעצרת באורלנדו. לעתים קרובות אף הזכיר את אתר מאר א-לאגו כשקידם את קשריו למדינה.

עו"ד דייוויד פראט אמר כי טראמפ שינה את מקום מגוריו ככל הנראה מאותה סיבה שאנשים אחרים עוזבים את ניו יורק. "מה שהוא עשה לא שונה ממה שהרבה אנשים מניו יורק עושים, שהופכים לתושבי פלורידה".

מאז שהתמנה לנשיא, מאר-א-לאגו נותר מקום המפלט המועדף על טראמפ. יש לו מגורים בשטח, גישה נוחה לאחד ממועדוני הגולף הסמוכים שלו, ומקום לארח אח"מים כמו ראש ממשלת יפן שינזו אבה. בספרו "אמנות העסקה", כתב טראמפ כי "האמנתי, אולי במידה לא הגיונית, שמנהטן תמיד תהיה המקום הטוב ביותר לחיות בו - מרכז העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully