וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל להארכת מעצרו: החשוד בתקיפת העיתונאי הורשע בהריגת אדם

1.11.2019 / 14:55

מיכאל בן שושן, שנחשד בתקיפת העיתונאי דניאל סיריוטי, הורשע אמש בהריגת תושב הקריות במהלך קטטה לפני כשמונה שנים. עם זאת, המשטרה טענה כי בעת הדיון בתקיפת העיתונאי, כלל לא ידעה על הרשעתו, חרף פרסומה בתקשורת, ובחרה שלא לציין את התיק מאחר ו"אינו רלוונטי"

צילום: משטרת ישראל, עריכה: שאול אדם

מיכאל בן שושן, תושב קריית אתא בן 26 והחשוד בתקיפת כתב "ישראל היום", דניאל סיריוטי הורשע אתמול (חמישי) בבית המשפט המחוזי בחיפה בהריגתו של אדם אחר, מתן אדלשטיין, תושב קריית אתא, בשנת 2011.

כתב אישום בגין רצח בדם קר הוגש נגדו לפני כשמונה שנים, לאחר שנחשד בהריגתו של אדלשטיין במהלך קטטה. המשפט עדיין מתנהל, בשל מה שאמו של אדלשטיין כינתה "שרשרת הכשלים של מחוז חוף ופרקליטות מחוז חיפה".

במקביל, הובא אתמול בן שושן לבית המשפט השלום בקריות, בו ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים בגין התקיפה של סיריוטי. עם זאת, השופט מוחמד עלי האריך את מעצרו ביממה בלבד. המשטרה לא ציינה בפני השופט את עניין התיק הפלילי החמור המתנהל כנגדו, וגם סנגורו, עו"ד מאור שגב שהתייצב בשם משרד עו"ד דוד יפתח, לא ציין זאת. עו"ד דני קייזר בשם תחנת זבולון ועו"ד שגב אף ביקשו לאסור את פרסום זהותו.

עם זאת, השופט מוחמד עלי לא נעתר. לבקשת וואלה! NEWS ובשם התקשורת הוא דחה את הבקשה והתיר את הפרסום של מה שכלל לא נרשם בפרוטוקול במהלך הדיון, ומסתמן כי כלל לא נלקח בחשבון על ידי השופט בעניין בחינת מסוכנותו של בן שושן.

מיכאל בן שושן, החשוד בתקיפת העיתונאי דניאל סיריוטי, בדיון להארכת מעצרו - ה-1 לנובמבר 2019. אתר רשמי
מיכאל בן שושן, החשוד בתקיפת העיתונאי דניאל סיריוטי, בדיון בהארכת מעצרו. היום/אתר רשמי

לאחר אירוע הריגתו של אדלשטיין, נמלט בן שושן ושהה בבריחה כשלוש שנים. הוא הסגיר עצמו למשטרה ומשפטו נפתח ב-2014. אולם, העד המרכזי, חברו של אדלשטיין, העדיף שלא להעיד ונמלט לחו"ל. היועץ המשפטי לממשלה נאלץ להקפיא את התיק, אך ההליכים בעינינו חודשו בפברואר השנה, בהתחשב בשרשרת המחדלים והקשיים בתיק, ומתוך הבנה כי העד ככל הנראה לא ישוב לארץ להעיד. בין הפרקליטות לפרקליטו של בן שושן, עו"ד דוד יפתח, סוכם על כתב אישום מתוקן בו הודה בן שושן בהריגה. הפרקליטות תבקש בגינה מאסר של חמש שנים בלבד, בניכוי של עשרה חודשים בהם ישב במעצר, וכן כמאה אלף שקלים פיצוי לאמו של אדלשטיין. אמש הודה בן שושן במעשה, והורשע בהריגה בפני נשיא בית המשפט המחוזי חיפה, השופט ד"ר רון שפירא, סגן הנשיא השופט אברהם אליקים והשופטת תמר נאות-פרי. גזר הדין יינתן במועד אחר.

עוד בוואלה!

יורשים. גרסת הליכוד

לכתבה המלאה
מתן אדלשטיין נרצח בקרית אתא בדקירה בלב, אוגוסט 2011. רפרודוקציה, ערן גילווארג
מתן אדלשטיין, שנדקר למוות ב-2011 במהלך קטטה/ערן גילווארג, רפרודוקציה

אולם, במשטרה טענו באופן תמוה כי כלל לא ידעו על ההרשעה בתיק ההריגה עד הפרסומים בתקשורת, וכי בית המשפט ופרקליטות מחוז חיפה לא עדכנו אותה בדבר. לעניין אי הצגת התיק בדיון על תקיפת העיתונאי, טען גורם במשטרה כי "התיק לא רלוונטי". הבוקר ערכו חוקרי תחנת זבולון עימות בין סיריוטי לבין החשוד בן שושן, ובהמשך היום הוא הובא לבית משפט השלום בחיפה, שם הוארך מעצרו בשנית עד יום ראשון.

בדיון, תיאר הטוען המשטרתי, אברהים קוזלי, כי סיריוטי הותקף באכזריות ובברוטליות בשני מקרים. לאחר התקיפה הראשונה הצליח לברוח ברכבו, אך "החשוד רדף אחריו, כשהוא עוקף אותו על אופניים חשמליים וחסם את דרכו".

עוד הוסיף הטוען כי לאחר שהעיתונאי העיר לו שהדבר מסוכן, הפיל אותו בן שושן על הכביש, תקף אותו פעם נוספת, דקר אותו בחפץ חד והכניס אצבע לעינו. כמו כן, הוא עודד אחרים להמשיך ולתקוף אותו. לדברי סיריוטי, עוברי אורח שהיו במקום הצילו אותו, ואז המשיך בנסיעה לתחנת משטרת זבולון, שם התמוטט.

לדברי המשטרה, "מדובר בחשוד מאוד מסוכן, ורק במזל האירוע הזה לא נגמר ברצח", וכי יש דברים בתיק החקירה שסותרים את גרסתו של החשוד.

חשד לרצח בקרית אתא, אוגוסט 2011. ערן גילווארג
זירת רצח מתן אדלשטיין בקריית אתא, 2011/ערן גילווארג

סיריוטי, שנדקר בכף ידו ושיניו נשברו, טופל במיון בית החולים רמב"ם גם בחשש לזעזוע מוח, והוא שוחרר לביתו לפנות בוקר ביום ראשון. סיריוטי מחלים בביתו, נוטל משככי כאבים חזקים ועובר שיקום וטיפולים. "אני בהלם מהידיעה על הרקע של החשוד, למרות שידעתי שאני נמצא במצב מסכן חיים. עכשיו אני ממש מרגיש שהחיים שלי ניצלו. אם לא הייתי מגן על עצמי - לא הייתי כאן עכשיו. הסכין שלו הייתה במרחק קטן מאוד מהלב שלי".

(עדכון ראשון: 08:29)

כתב המשטרה של ישראל היום, דניאל סיריוטי בפתח בית החולים רמב"ם בחיפה לאחר שהותקף בקריות. אתר רשמי
"בהלם מהידיעה על הרקע של החשוד", העיתונאי דניאל סיריוטי בבית החולים רמב"ם/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully