וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: התרת הרסנים מעלה חשש שפניו של נתניהו לבחירות והקמפיין החל

31.10.2019 / 20:52

בכנס פעילים תקף יו"ר כחול לבן את ראש הממשלה וגינה את מתקפת שר המשפטים על הפרקליטות. לדברי גנץ: "נתניהו חייב לדרוך חזק מהר ובעוצמה על הברקסים". לפיד: "בכל מדינת ישראל יש רק אדם אחד שרוצה בחירות - נתניהו"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר הערב (חמישי) כי "התרת הרסנים מעלה חשש כבד שפניו של נתניהו לבחירות והקמפיין כבר החל". בכנס פעילי המפלגה בתל אביב תקף גנץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי הוא "חייב לדרוך חזק מהר ובעוצמה על הברקסים". ברקע מתקפתו של שר המשפטים אמיר אוחנה על הפרקליטות הוסיף כי "מה שראינו בימים האחרונים מטריד. אם זה מה שקורה עכשיו, זה קדימון למה שנראה אם יהיה פה ראש ממשלה שיכהן תוך כדי משפט פלילי".

"אני דוגל בזכותו של כל אדם להילחם על חפותו אבל מה שקורה בימים האחרונים חייבים להפסיק", הדגיש גנץ. "לא ייתכן שבזמן שאנחנו מדברים על ממשלה שתשקם את הממלכתית תגבה את צה"ל ותחזק את מוסדות האכיפה והחוק, נתניהו מעלה מסרים בוטים נגדם. לא ייתכן שהוא שולח את אנשיו לתקוף את מערכת המשפט המשטרה והתקשורת".

בני גנץ -כנס פעילי כחול לבן, בהשתתפות : גנץ, לפיד, יעלון, אשכנזי, נמל תל אביב, 31 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
"מה שראינו בימים האחרונים מטריד". גנץ/ראובן קסטרו

שבוע לאחר שקיבל את המנדט מנשיא המדינה ראובן ריבלין וברקע השיחות עם נציגי המפלגות, תיאר יו"ר כחול לבן כי "מלאכת הרכבת הממשלה שנראית בלתי אפשרית יש בה הרבה רגעים מתסכלים, אבל אנחנו יודעים בדיוק לאן אנחנו רוצים להגיע. היעד ברור ומסומן על המפה ואנחנו מסתערים עליו. בדרך המלך של ממשלת אחדות ליברלית רחבה".

"אני נחוש להרכיב ממשלת אחדות רחבה וליברלית", הצהיר גנץ. "אני נחוש להרכיב ממשלה ולא ללכת לבחירות. אני נחוש להגשים את המטרות שבשמן התייצבנו פה כולנו לדגל. לא הגעתי עד לכאן בכדי להיות קבלן הביצוע של אף אחד או סרח עודף בממשלת הבלוק. לצערי, לא מן הנמנע שבשל סרבנות של ראשי חלק מהמפלגות לשבת ולדבר אפילו על קווי יסוד בסיסיים, נגיע בסופו של יום לעוד מערכת בחירות".

עוד הוסיף גנץ כי "לפגישות ולשיחות ביני ובין נתניהו אני מגיע כדי למצות כל מאמץ להקמת ממשלה ואני באמת רוצה בכך. הבוקר הצטרפנו למו"מ וביקשנו מהצוותים לעשות כל מאמץ להתקדם. גררו אותנו לבחירות רק כדי שנתניהו יוכל להשיג גוש חסינות של 61. זה לא קרה וזה לא יקרה. עמדנו ביעד אבל עוד לא השלמנו את המשימה".

עוד בוואלה!

מחדל חמור בשב"ס: אסיר מצא תיק עם 6 אקדחים בחדר המבקרים בכלא שאטה

לכתבה המלאה
יאיר לפיד -כנס פעילי כחול לבן, בהשתתפות : גנץ, לפיד, יעלון, אשכנזי, נמל תל אביב, 31 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
"בכל מדינת ישראל יש רק אדם אחד שרוצה בחירות - נתניהו". לפיד, הערב/ראובן קסטרו

מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, תקף אף הוא את ראש הממשלה וטען כי "בכל מדינת ישראל יש רק אדם אחד שרוצה בחירות - נתניהו". לדבריו, "הוא לא מקשיב לעם אלא לעורכי הדין שלו שאומרים לו ללכת לבחירות. זה ההבדל בינינו לבינו".

"אף אחד לא רוצה בחירות, אבל אם יהיו בחירות, ננצח שוב וננצח יותר בגדול", הוסיף לפיד. "אם יהיו בחירות נלך שוב יחד, כחול לבן, בגדול. מאוחדים. עם מטרות משותפות. אני שומע את כל הסכסכנים, אז אני מודיע מראש - אם יהיו שוב בחירות בני גנץ יוביל את כחול לבן בדיוק כמו בבחירות הקודמות".

כנס פעילי כחול לבן, בהשתתפות : גנץ, לפיד, יעלון, אשכנזי, נמל תל אביב, 31 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
הנהגת כחול לבן, הערב/ראובן קסטרו

גם ח"כ משה יעלון הבהיר כי בכחול לבן לא מעוניינים בבחירות נוספות. לדבריו, "אנחנו מאמינים שאפשר להרכיב קואליציה ולהימנע מבחירות שישרתו רק אדם אחד - את בנימין נתניהו. הימים הללו הם גם ימים שחורים לדמוקרטיה ולשלטון החוק בישראל. הימים הללו הם ימים בהם שוב נשברים שיאים של הסתה, של שנאה, של הטלת מורא וליבוי השיסוי בחברה הישראלית. נתניהו ממשיך להתעסק בעצמו, ומפקיר את צרכי אזרחי ישראל. נתניהו הוא המכשול לממשלת אחדות ליברלית. רק כשישכילו גם בקואליציית החסינות המלאכותית לשים את טובת המדינה לפני טובת נתניהו משהו יזוז".

ח"כ גבי אשכנזי הדגיש כי "התמיכה בהקמת ממשלת אחדות אין פירושה תמיכה בהשתלחות חסרת המעצורים של חלק מחברי הליכוד נגד גורמי אכיפת החוק. בתמיכתו ובעידודו של נתניהו אמר אוחנה את הדברים המסוכנים שאמר". עוד הוסיף אשכנזי כי "נעשה כל שביכולתנו כדי להקים ממשלה ולחלץ את מדינת ישראל מהמשבר החמור אליו נקלעה. מי שיסכל את מאמצינו ויגרור את המדינה לבחירות נוספות, יקרות ומיותרות, בפעם השלישית - ישלם על כך מחיר היסטורי - ומחיר בקלפי".

(עדכון ראשון: 20:15)

משה יעלון -כנס פעילי כחול לבן, בהשתתפות : גנץ, לפיד, יעלון, אשכנזי, נמל תל אביב, 31 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
"ימים שחורים לדמוקרטיה ולשלטון החוק בישראל". יעלון, הערב/ראובן קסטרו
גבי אשכנזי- כנס פעילי כחול לבן, בהשתתפות : גנץ, לפיד, יעלון, אשכנזי, נמל תל אביב, 31 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
"בתמיכתו ובעידודו של נתניהו אמר אוחנה את הדברים המסוכנים שאמר". אשכנזי, הערב/ראובן קסטרו
כנס פעילי כחול לבן, בהשתתפות : גנץ, לפיד, יעלון, אשכנזי, נמל תל אביב, 31 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
פעילי כחול לבן, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully