וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ נועד עם עודה וטיבי: "פגישה טובה ועניינית"

31.10.2019 / 17:53

יו"ר כחול לבן נפגש עם יו"ר הרשימה המשותפת וח"כ טיבי, במסגרת ניסיונותיו להרכיב ממשלה. בתום הפגישה נמסר מכחול לבן כי "נידונו סוגיות חשובות לחברה הערבית". עודה: "מברכים על ההיסטריה של הליכוד"

עריכה: שאול אדם ועמית שמחה

יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש הערב (חמישי) עם יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה ויו"ר הסיעה אחמד טיבי, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני והניסיונות להרכיב ממשלה. "הפגישה התקיימה באווירה טובה ועניינית ונידונו בה הסוגיות השונות החשובות לחברה הערבית בדגש על הסוגיות האזרחיות שגנץ הבהיר כי טיפול בהן אינו תלוי בדבר", נמסר בהודעה משותפת מטעם כחול לבן והרשימה המשותפת.

בתום המפגש כתב עודה כי "במהלך הפגישה דנו בנושאים הבוערים בחברה הערבית בנוסף לאינטרסים המשותפים לכלל אזרחי המדינה. אנחנו נשארים נאמנים לערכי השלום והשוויון וכמו תמיד מברכים על ההיסטריה של הליכוד".

פגישתם של יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ, יו"ר הרשימה המשתפת ח"כ איימן עודה ויו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, כפר המכביה, 31 באוקטובר 2019. צילום: אופק אבשלום, אתר רשמי
הפגישה התקיימה "באווירה טובה". טיבי, גנץ ועודה, הערב/אתר רשמי, צילום: אופק אבשלום

מוקדם יותר היום, שבוע לאחר קבלת המנדט מהנשיא, צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד קיימו פגישה נוספת, שהסתיימה גם היא ללא תוצאות. בתום הפגישה, שאליה הצטרפו גנץ וח"כ יאיר לפיד, הצדדים סיכמו להיפגש פעם נוספת ביום ראשון.

בפגישה, שהתקיימה בפעם השנייה השבוע בכפר המכביה, השתתפו ראש צוות המו"מ מטעם הליכוד השר יריב לוין, השר זאב אלקין ועו"ד מיכאל ראבילו. מטעם כחול לבן, השתתפו ד"ר יורם טורבוביץ ושלום שלמה. בפתח הישיבה, השר לוין אמר כי הוא אינו אופטימי לגבי תוצאותיה. "אנחנו מגיעים היום מתוך תחושה קשה שכנראה מדובר בפייק משא ומתן, כאשר המשא ומתן האמיתי מתקיים עם עודה במטרה להקים ממשלת מיעוט סהרורית עם הערבים".

על הצטרפותם של גנץ ולפיד אמר לוין כי "מדובר בתרגיל יח"צני שנועד להסתיר את העובדה שכחול לבן מתמידה בסירובה לקבל את מתווה הנשיא ופועלת להקמת ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. הצעתי לגנץ ולפיד את שירותי התרגום שלי מערבית לקראת פגישתם עם איימן עודה היום, שכן שם מנהלת כחול לבן מו"מ אמיתי, ואילו איתנו מתנהל פייק מו"מ שהוא הצגה לתקשורת בלבד".

עוד בוואלה!

מו"מ כחול לבן הליכוד: לפיד וגנץ הצטרפו, לוין האשים: "תרגיל יחצ"ני"

לכתבה המלאה
בני גנץ ויאיר לפיד בפגישת צוותי המו"מ של כחול לבן והליכוד. אתר רשמי
גנץ ולפיד בפגישת צוותי המו"מ, היום/אתר רשמי

לגנץ נותרו 21 יום תחת המנדט להרכבת ממשלה, אך הפגישה עם הליכוד התקיימה ברקע ציפיות נמוכות: גם בליכוד וגם בכחול לבן מעריכים שהסיכויים להקמת ממשלת אחדות נמוכים עד אפסיים, ויותר ויותר גורמים בכחול לבן מתחילים לדון באפשרות של ממשלת מיעוט כתרחיש אחרון שיכול למנוע בחירות. "נתניהו לא ייפרד מהגוש ולא יסכים להיות שני ברוטציה, כך שהבחירה עשויה להיות בין ממשלת מיעוט - או בחירות", אמר גורם במפלגה.

גנץ עצמו ניסה לשדר אמש אופטימיות, והצהיר שהוא ממשיך לפעול להקמת ממשלת אחדות רחבה וליברלית. "איני יכול לפרט לעומק על הדברים שעלו בשיחותיי עם ראשי הסיעות, כולל אלו ששייכים לבלוק ה-55. אוכל רק לומר שהתמונה התקשורתית שמצטיירת אינה בהכרח מדויקת. מתקיימים מגוון ערוצי הידברות במטרה להביא להתקדמות", כתב בפוסט בפייסבוק.

במהלך השבוע הוא קיים פגישות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ראשי העבודה-גשר עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס ויו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורביץ - והיום הוא השלים את הסבב עם עודה וטיבי. ראשי סיעות הימין-חרדים סירבו להגיע לפגישה עם גנץ כחלק מההבנות עם נתניהו, אך מהפוסט שכתב עולה כי גם עמם הוא נמצא בקשר.

רעיון ממשלת מיעוט - לא ריאלי

במקביל לפגישות האישיות של גנץ, צוות המו"מ קיים פגישות עם המפלגות הימין ועם העבודה-גשר, ישראל ביתנו והמחנה הדמוקרטי החל דיון ממשי על קווי היסוד ונקבעו פגישות המשך. ראש צוות המו"מ של ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, אף נפגש אתמול עם אנשי אגף התקציבים במשרד האוצר כדי לדון בתקצוב מסמך הדרישות הקואליציוניות של המפלגה.

ככלל, הרעיון של הקמת ממשלת מיעוט נחשב ללא ריאלי במיוחד מבחינה פוליטית: הנוסחה של ממשלת מרכז-שמאל בתמיכה חיצונית של הרשימה המשותפת והימנעות של ישראל ביתנו מחייבת שיתוף פעולה בין ליברמן לעודה, וגם מעוררת התנגדות פנימית חזקה בקרב הפלגים הימניים בכחול לבן. אך לאור המלכוד הפוליטי, בכירים בכחול לבן החלו בימים האחרונים לדבר על התרחיש של ממשלת מיעוט ולא רק כקלף מיקוח מול הליכוד בשולחן המו"מ.

בכחול לבן מקווים שככל שאיום הבחירות יהפוך ממשי, תיפתח גם אפשרות להקמת ממשלת מיעוט עם החרדים, למרות שבשלב זה, הסיעות החרדיות מבוצרות עמוק בבלוק הימין של נתניהו. ח"כ לוי-אבקסיס אמרה אתמול כי "ככל שהשעה תתקרב - יכול להיות שייפתחו אפשרויות נוספות. צריך להבין שהחרדים הם חלק משיתוף הפעולה העתידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully