וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ביטולי האמנים, מופע המחווה לשלמה ארצי יתקיים: "פופוליזם זול"

31.10.2019 / 14:24

עוזרו של הרב פירר, מנחם גשייד, אמר לוואלה! NEWS כי אירוע ההתרמה לאגודתו "יתקיים במועדו ויהיה מרתק", למרות ביטולי האמנים והביקורת על היעדר נשים מהתכנית האמנותית. "הציבור תומך בנו למול השיח המפלג של מפיקי פסטיבל הצביעות הזה"

הרב אלימלך פירר. עזרה למרפא, אתר רשמי
"אנחנו מצרים על מי שבחר להיסחף לפופוליזם זול". הרב פירר/אתר רשמי, עזרה למרפא

מנחם גשייד, עוזרו ודוברו של הרב אלימלך פירר, הגיב היום (חמישי) בשיחה עם וואלה! NEWS על הסערה סביב אירוע ההתרמה השנתי לאגודת "עזרה למרפא" שאמור להתקיים בסימן מופע מחווה לזמר שלמה ארצי, זאת בעקבות היעדר נשים מהתוכנית האמנותית. "האירוע יתקיים במועדו ויהיה מרתק", הוא אמר חרף סדרת ביטולים של אמנים ישראלים שהיו אמורים להשתתף בו. "אנחנו מצרים על מי שבחר להיסחף לפופוליזם זול ולנהל וויכוח ציבורי על חשבון החולים".

האירוע שצפוי להתקיים ב-20 בנובמבר בהיכל התרבות בתל אביב גרר ביקורת רבה, אך לדברי גשייד, "למול השיח המפלג של מפיקי פסטיבל הצביעות הזה, הציבור תומך בנו מכל זוויות אפשרית". הוא הוסיף כי זה בא לידי ביטוי בכך ש"אנשים מבקשים לתרום, לרכוש כרטיסים, להביע תמיכה והדבר בא לידי ביטוי גם בשיח ברשתות החברתיות".

גשייד, יד ימינו של פירר נשאל איך מתייחס הרב פירר לביקורת נגדו, והשיב: "כמו בארבעה העשורים האחרונים הוא ממשיך בשגרת יומו. הוא משיב לטלפונים, והחולים הרבים הצובאים על דלתות שערי האגודה אינן מותירות לו פנאי לעסוק בוויכוח שאיננו צד בו. הוא גאה באורח חייו אך מתמקד במשימת חייו: הסיוע לחולים וחולות".

שלמה ארצי חוגג חמישה עשורים, לייב פארק ראשון לציון 15 באוגוסט 2019. שלומי פינטו,
מופע המחווה היה אמור לכלול שלל זמרים ישראלים. שלמה ארצי/שלומי פינטו

המופע המדובר תוכנן להתקיים בחודש הבא, ולפי התכנון המקורי, הוא היה אמור לכלול שלל זמרים ישראלים שיבצעו משיריו של הזמר שלמה ארצי. הביקורת התעוררה היות ולתוכנית האומנתית הוזמנו זמרים גברים בלבד, זאת על פי בקשת הרב פירר ובהתאם לאורח חייו. עד כה, חרף ביטולים רבים, לא נראה שהתכנון המקורי ישתנה, ואל מול אמנים שביטלו השתתפותם, אמנים וזמרים אחרים הודיעו כי הם מוכנים להשתתף ללא עלות באירוע בשל פעילותו של הרב פירר.

הרב פירר הוא חרדי בשנות ה-60 לחייו שמייעץ לאלפי חולים על בסיס התנדבותי, לאחר שלמד רפואה באופן עצמי. הוא אחת הדמויות הכי מוכרות ומקשורות בעולם הרפואה בישראל ומידי יום הוא מקבל מאות פניות מחולים שלרוב מבקשים ממנו חוות דעת או עזרה רפואית. לפי עדויות, באמצעות סיוע זה, הרב פירר הציל את חייהם של אזרחים רבים ובמקרים אחרים שינה מהלכם של טיפולים רפואיים תוך התערבות אישית מול גדולי המומחים והרופאים בישראל ובעולם. הרב שגדל בחסידות בעלזא ומקפיד על אורח חיים חרדי קפדני זכה בפרס ישראל ב-1997.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully