וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4.5 מיליון של "קדושה" ו"ניסים": ביתו לשעבר של הרב עובדיה מוצע למכירה

31.10.2019 / 10:34

הדירה שבה התגורר הרב יוסף יחד עם משפחתו כשכיהן כדיין בבית הדין הרבני בי-ם, מוצעת למכירה בשווי מוערך של כארבעה וחצי מיליון שקלים. "אני מקבל טלפונים רבים, מקווה שהיא תימכר בקרוב", סיפר בנם של המוכרים. אלפים צפויים להגיע היום לקברו של הרב לציון שש שנים למותו

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

דירת מגוריו של הרב עובדיה יוסף בירושלים, מגדולי הרבנים בדור האחרון ומנהיגה הרוחני של מפלגת ש"ס, עומדת בימים אלה למכירה - כך נודע לוואלה! NEWS. הדירה ברחוב אלקנה 8 בירושלים, שבה התגורר הרב יוסף בתקופה שבה כיהן כדיין בבית הדין הרבני, לפני מינויו לרב הראשי של תל אביב או לתפקיד הרב הראשי לישראל. היא נמכרת במיליון שקל יותר מממוצע מחירי הדירות בשוק, בשל היותה של ה"מרן".

בתוך כך, היום (חמישי), שש שנים לאחר מותו של הרב יוסף, יציינו אלפים בארץ ובעולם את יום פטירתו, ידליקו נר או ילמדו ויתפללו לזכרו. אלפים גם צפויים לעלות לתפילה על קברו בבית העלמין בשכונת סנהדריה בירושלים. במקום נערכו להגעת אלפים וביממה האחרונה נבנה אוהל גדול שבו יוצעו בין היתר אוכל ושתייה למתפללים.

ביתו של הרב עובדיה יוסף שמוצע למכירה. גוגל מפות, אתר רשמי
נמכרת במיליון שקלים יותר מהממוצע בשוק. דירתו של הרב עובדיה, ירושלים/אתר רשמי, גוגל מפות

"הדירה היא ארבעה חדרים עם מרפסת וחצר", מספר שאול, שהוריו הם בעלי הדירה. "ההורים שלי קנו אותה מהרב לפני המון שנים, וגם אז הם שילמו עליה פי שניים בגלל הערך הסנטימנטלי שלה. אז הם חיפשו דירה באזור חרדי, מישהו אמר להם שיש דירה שהיא שייכת לרב עובדיה והם רצו לשמוע עליה". לדברי שאול, הוריו רכשו את הדירה באותה תקופה היות ו"זו דירה קדושה, היו בה המון ניסים וסיפורים".

מעל הדירה של הרב יוסף התגורר הרב בן ציון אבא שאול, אחד מפוסקי ההלכה הידועים והגדולים בציבור הספרדי. בקומה התחתונה בבניין היה בית הכנסת, ושני הרבנים היו מתפללים בו. "הרב עובדיה היה גר בכל הקומה", אומר שאול. "חצי מהקומה הייתה משמשת אותו לקבלת קהל ולימוד ובחצי השני הוא היה גר יחד עם אשתו וילדיו. חלק מילדיו, בהם הראשון לציון, הרב הראשי יצחק יוסף, חגגו בדירה הזו בר מצווה".

מחיר הדירה, כך על פי בעליה, הוא ארבעה וחצי מיליון שקלים, בעוד על חלק מהפרסומים נכתב "דירה של מרן ז"ל למכירה". לדברי שאול, "המחיר גבוה ב-30% מהמחיר הממוצע בשוק הנדל"ן. אנחנו גם שילמנו יותר ויש לזה ערך גבוה מאד בציבור הדתי והחרדי", סיפר. "אני מקבל טלפונים רבים ואני מקווה שהיא תימכר בהקדם".

עוד בוואלה

עיר הקברים: בית עלמין תת קרקעי הושק בירושלים

לכתבה המלאה
הרב עובדיה יוסף עם מקל ההליכה. צילום: יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
מגדולי הרבנים בדור האחרון. הרב עובדיה יוסף/מערכת וואלה! NEWS, צילום: יעקב כהן

זו לא הדירה הראשונה שבה התגורר הרב עובדיה שעלתה לכותרות. הדירה הכי מפורסמת של הרב יוסף היא הדירה ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף בירושלים. היא הפכה בעשור האחרון לחייו למוקד כוח משמעותי, ואל הרב שהתגורר בה עלו נשיאים, ראשי ממשלה, פוליטיקאים, אישי ציבור, רבנים ורבים מהציבור, על מנת להתברך ולהתייעץ עם הרב.

את הדירה ירשו ילדיו של הרב יוסף, והם מכרו את חלקם לבן זקוניו, הרב משה יוסף. שלוש שנים לאחר מותו, הפכה הדירה לבית מורשת מרן, שבה ספרייתו וחדר הלימוד, אברכים שעוסקים בכתיבת ספריו ומרכז מבקרים שפועל בחלק מימי השנה. הדירה נמכרה בכעשרה מיליון שקלים. לאורך שנותיו, הרב יוסף התגורר במצרים, לאחר מכן בשכונת בית ישראל בירושלים, בעיר פתח תקווה, ושוב בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully