וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פיגוע דקירה במערת המכפלה; החשודה נורתה ומצבה בינוני

לוחמי מג"ב ירו לעבר פלסטינית, תושבת העיירה אידנא כבת 30, חמושה בסכין שלפי החשד ניסתה לדקור אחד מהם במערת המכפלה שבחברון. היא נפצעה אנוש, פונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים שם חל שיפור במצבה. אין נפגעים בקרב הכוחות

עריכה: עמית שמחה

פלסטינית, תושבת העיירה אידנא בשנות ה-30 לחייה, הגיעה הבוקר (רביעי) אל מערת המכפלה בחברון חמושה בסכין ועל פי החשד, ניסתה לדקור את אחד מלוחמי משמר הגבול הפועלים במקום. הלוחמים ירו אל עבר הפלסטינית, שנפצעה באורח אנוש. היא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק, שם חל שיפור במצבה שמוגדר בינוני. אין נפגעים בקרב הכוחות.

על פי משמר הגבול, אחת הלוחמת ניגשה אל האישה שעוררה את חשד הלוחמים, שאלה אותה מספר שאלות אך החשודה לא הגיבה מה שהגביר עוד יותר את החשד כלפיה. כשאל המקום הגיעו לוחמים נוספים, שלפה המחבלת סכין מתוך תיק שהיה ברשותה. הלוחמים ניסו לשכנע את המחבלת להשליך את הסכין כשנשקיהם מכוונים כלפיה, כשלפתע הסתערה לעבר אחד מהם בניסיון לדקור אותו. בשלב זה היא נורתה ונוטרלה. זהו ניסיון הדקירה ה-15 במערת המכפלה אותו מצליחים לוחמי מג"ב לסכל מתחילת השנה.

התקרית מצטרפת לניסיון פיגוע דקירה שהתרחש לפני יומיים בירושלים, אף הוא מול לוחמי משמר הגבול. נער בן 16 ממזרח ירושלים נעצר בחשד שניסה לבצע פיגוע דקירה בשער הפרחים שבעיר העתיקה בבירה. על פי החשד, הוא תקף צוות מג"ב שהיה בפעילות מבצעית במקום כשהוא אוחז בידו סכין, ניסה לפגוע בהם באמצעותה ללא הצלחה והחל להימלט בתוך הסמטאות.

מחבלת נוטרלה בניסיון פיגוע דקירה במערת המכפלה בחברון, 30 אוקטובר 2019. מג"ב, אתר רשמי
שלפה ונורתה. הסכין שבה השתמשה הפלסטינית/אתר רשמי, מג"ב

הלוחמים ביצעו ירי ממוקד לעבר החשוד, שנמלט לתוך הבתים. שם, הוא אותר ונעצר על ידי שוטרים נוספים שהגיבו לדיווח. הנער, שנפצע מהירי, פונה לקבלת טיפול רפואי. בנוסף אליו, נעצרו שני חשודים נוספים בסיוע לניסיון הפיגוע.

לפני חודש שוטרת בת 34 נפצעה באורח קל מדקירה סמוך לשער השלשלת בעיר העתיקה. שוטרים שהיו במקום השתלטו על החשוד ועצרו אותו. מחקירת התקרית עולה כי המחבל הגיע לשער השלשלת, שלף סכין וניסה לדקור שוטרים שהיו במקום. במהלך ניסיון השתלטות על החשוד, הוא הצליח לפגוע באחת השוטרות. זמן קצר לאחר מכן הכוחות הצליחו לעצור אותו.

(עדכון ראשון: 08:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully