וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד סוף 2019: בערי גוש דן יפעילו תחבורה ציבורית בשבת

29.10.2019 / 20:26

ועדת הכספים של עיריית תל אביב-יפו אישרה תקציב ראשוני להפעלת מערך היסעים במטרופולין שיכלול את גבעתיים, קריית אונו ורמת השרון. האוטובסים הבין-עירוניים שיופעלו במהלך סוף השבוע יספקו פתרון ל-4 מיליון תושבים, ובשלב הראשון יתנו שירות בחינם. "פתרון לצורך מהותי"

אוטובוסים של חברה אגד, תחנה מרכזית תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
אוטובוסים בתחנה המרכזית בתל אביב/ראובן קסטרו

עיריית תל אביב-יפו הודיעה הערב (שלישי) כי עד סוף השנה הנוכחית תופעל תחבורה ציבורית בסופי השבוע, במסגרת מערך היסעים משותף למטרופולין גוש דן שאליו יצטרפו עיריות נוספות - גבעתיים, קריית אונו ורמת השרון. רשת הקווים הבין-עירונית, שתפעל גם בשבת ותספק פתרון לארבעה מיליון תושבים, נועדה לחבר בין הערים ולייצר "רשת תחבורה מטרופולינית אפקטיבית ומשלימה לתחבורה הציבורית שפועלת בימי חול".

ועדת הכספים של העירייה אישרה היום את התקציב הראשוני להפעלת מערך ההיסעים, העומד על כ-1.5 מיליון שקלים. העלות השנתית להפעלת הפרויקט, לאורך 52 סופי שבוע, מוערכת ב-12.5 מיליון שקלים וצפויה לגדול עם הצטרפות ערים נוספות. בשלב הראשון השירות יהיה חינמי, ונוסעים יוכלו לבצע החלפות בין קווי הרשת.

תחנות אוטובוס ללא צל בתל אביב 28 ביוני 2017. ניב אהרונסון
תחנת אוטובוס בתל אביב/ניב אהרונסון

מהעירייה נמסר כי "רשת התחבורה תתבסס על מערך היסעים שיכלול כשבעה מסלולים ויפעל לאורכן ולרוחבן של הערים במטרופולין, תוך מתן דגש על נגישות טובה ותדירה אל מרכז הערים ובין השכונות השונות, בשעות בהן תחבורה ציבורית סדירה אינה פעילה".

ראש העיר רון חולדאי אמר כי מטרתה של מערך ההיסעים, ושל המיזמים הנוספים שמפעילה העירייה, היא "לתת מענה לדרישה הציבורית ההולכת וגוברת ליצירת פתרונות התניידות לאורך כל השבוע ולייצר חלופות תחבורתיות אשר יסייעו לצמצם את הצורך של התושבים ובאי העיר ברכב פרטי ויקטינו את השימוש בו. בכך יתרמו להורדת יוקר המחייה, יקלו על בעיות התחבורה והחנייה ויאפשרו ניידות לאוכלוסיות מוחלשות שאין בבעלותן רכב פרטי".

ערים נוספות בוחנות את הצטרפותן

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, הבהיר כי "מיזם ההסעות המטרופוליני אינו צעד כנגד הציבור הדתי, אין לו קשר לנושא הדת. המיזם הוא עבור אוכלוסייה גדולה שזקוקה לפתרון תחבורתי בסופי שבוע, פתרון לביקורי משפחה, לביקור חולים, להגעה למקומות בילוי ונופש ועוד".

גם ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו, בירך על המיזם ואמר כי בעירייה "רואים את החשיבות שבעידוד הציבור לנסיעה במערכת להסעת המונים בכל ימות השבוע. מיסוד קווי תחבורה יעילים, נוחים וראויים, הינו הבסיס להפחתת עומסי התנועה בכבישים והעירייה נאלצת להיכנס לתחום אשר המדינה צריכה לספק".

אוטובוסי דן בתל אביב. נובמבר 2015. ראובן קסטרו
אוטובוס בתל אביב/ראובן קסטרו

אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון, הוסיף כי "שיתוף הפעולה המטרופוליני נותן פתרון לצורך מהותי ואמיתי של מיליוני תושבים ויאפשר להם להתנייד בקלות ובנוחות ולנצל את ימי החופש שלהם באופן מיטבי. אני מברך על ההתארגנות המשותפת ומשוכנע כי היא תוכיח את עצמה".

על פי הודעת העירייה, תדירות ולו"ז מדויק יקבעו תוך שיתוף פעולה בין הרשויות השונות ובהתאם לצרכים התפעוליים. מידע זמן אמת לגבי זמן הגעה מדויק לכל תחנה יועבר למשתמשים דרך האפליקציות הנפוצות. במקביל נעשות פעולות על מנת לצרף למיזם ערים נוספות. ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר כי "הנושא ניבחן כעת לעומקו, על כל היבטיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully