וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ חשף את תמונת הכלבה שנפצעה במבצע לחיסול אל-בגדאדי

29.10.2019 / 4:34

נשיא ארה"ב צייץ תצלום ובו מופיעה הכלבה שלדבריו עבדה עם הכוחות המיוחדים בפעולה שהביאה למותו של מנהיג דאעש. פרטיה של הכלבה המבצעית מגזע רועה בלגי נשארו חסויים, אך במגזין ניוזוויק דווח כי זו אכן נקבה ושמה הוא קונן. "כלבה מדהימה, שעשתה עבודה נהדרת"

צילום: רויטרס, צילום סטילס: AP, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חשף אמש (שני) בציוץ בטוויטר תצלום של הכלבה המבצעית שסייעה לכוחות המיוחדים בחיסולו של מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אבו בכר אל-בגדאדי בסוריה, ונפצעה באורח קל.

במגזין האמריקני ניוזוויק דווח כי שמה של הכלבה, מגזע רועה בלגי, הוא "קונן", אך טראמפ הדגיש בציוצו כי "שמה נשאר חסוי". הנשיא הוסיף כי "היא עשתה עבודה נהדרת כל כך בלכידתו ובחיסולו של מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי!".

יושב ראש המטות המשולבים, מארק מילי, אמר לכתבים מוקדם יותר אתמול כי החיה "ביצעה שירות אדיר". הכלבה השתתפה בפשיטה שנערכה בערב שבת על המתחם בו הסתתר אל-בגדאדי באזור חאלב, במהלכה פוצץ עצמו המבוקש למוות וככל הנראה גרם לפציעתה.

אחד הכלבים שהשתתפו במבצע לחיסול מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי. חשבון הטוויטר של דונלד טראמפ, צילום מסך
"ביצעה שירות אדיר". הכלבה שהשתתפה במבצע/צילום מסך, חשבון הטוויטר של דונלד טראמפ

מילי הוסיף כי הכלבה "נפצע קל", אך כעת היא מתאוששת וחזרה לתפקיד עם המלווה שלה במקום שפרטיו חסויים. הוא ושר ההגנה מארק אספר אמרו כי לפי שעה ארצות הברית אינה חושפת את פרטי הכלבה המסווגים. "אנחנו לא משחררים את שמו של הכלב ברגע זה", אמר מילי.

צבא ארצות הברית משתמש לרוב בכלבים מסוג מלינואה (רועה בלגי) להוביל ולהגן על חיילים, לאתר כוחות אויב ולחפש חומרי נפץ. לדברי נשיא איגוד כלבי המלחמה של ארצות הברית, רון איילו, הגזע זוכה להערכה בזכות האינטליגנציה והיכולת שלו להיות אגרסיבי תוך קבלת סמכות. "זה מסוג הכלבים שאתה רוצה שיובילו במבצע כזה", הוסיף איילו, מלווה לשעבר בחיל הנחתים, שארגונו מסייע לכלבים צבאיים פעילים ופורשים. "הם קו ההגנה הראשון", אמר.

עוד בוואלה!

ארה"ב: נפטרנו משרידיו של אל-בגדאדי, שני שבויים נלקחו בחיים

לכתבה המלאה
תמונת לווין של המתחם שבו הסתתר אל בגדאדי. רויטרס
הכלבה נפצעה באורח קל במהלך הפשיטה. המתחם בו חוסל אל-בגדאדי/רויטרס

איילו הסביר כי החיסיון על שמו של הכלב הינו אמצעי ביטחון, מאותה סיבה בדיוק שלא חושפים את שמות הלוחמים שהשתתפו במבצע. "יכולה להיות פעולת תגמול", אמר.

כלב צבאי, גם הוא מגזע מלינואה בשם "קהיר" ליווה את כוח יחידת אריות הים בפשיטה בה חוסל מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן בפקיסטן. נשיא ארצות הברית אז, ברק אובמה, פגש את הכלב בטקס לכבוד אנשי היחידה המיוחדת.

בהצהרה מיוחדת שנשא טראמפ לאחר הפשיטה בסוריה, הוא אמר כי היו כלב אחד וכמה כלבים נוספים מעורבים במבצע. הוא הוסיף כי כשכוחות הצבא האמריקני וכלביהם חדרו למתחם, אל-בגדאדי "ייבב ובוכה וצרח כל הדרך" אל מותו. "הוא הגיע לקצה המנהרה, כשהכלבים שלנו רודפים אחריו", אמר טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully