וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אישה הולכת למות כאן": חשש לחייה של האזרחית הירדנית שעצורה בישראל

יואב איתיאל, מאיה הורודניצ'אנו, יפעת רוזנברג

28.10.2019 / 18:20

היבא א-לבדי בת ה-32, ששובתת רעב יותר מחודש במחאה על המעצר המנהלי שבו היא נתונה, אושפזה בבית החולים בני ציון בשל התדרדרות במצבה. "אנחנו דורשים את שחרורה ושיגרשו אותה וזהו", אמר עורך דינה. קבוצת פעילי זכויות אדם הפגינה בדרישה לשחרורה בכניסה לביה"ח בחיפה

עריכה:שאול אדם

בעקבות החמרה במצבה הרפואי, אושפזה אמש (ראשון) היבא א-לבדי, אזרחית ירדנית-פלסטינית, העצורה בישראל בצו מנהלי בחשד לעבירות ביטחוניות, בבית החולים בני ציון בחיפה. א-לבדי שובתת רעב במשך יותר מחודש במחאה על תנאי החזקתה והיא אושפזה בבית החולים בשל חשש לחייה. בשבועות האחרונים מוחזקת א-לבדי בת ה-32 בבית המעצר קישון. היום בשעות הצהריים פרצה מהומה בבית החולים, כשמספר נשים ישראליות הגיעו להתעניין בשלומה, לעודד אותה ולהביע תמיכה בדרישה לשחרורה. חלק מהפעילות אף נכנסו לבית החולים בניסיון להגיע לחדר שבו מאושפזת א-לבדי, אך הן פונו במהרה על ידי המשטרה.

"אני לא יכולה לסבול את זה שאשה הולכת למות כאן. זה מעורר בי חלחלה", אומרת חנה ספרן, פעילת שלום וזכויות אדם שהגיעה לבית החולים כדי לעודד את רוחה של העצורה. "עלינו לקומה שבה היא מטופלת, הייתי ממש ליד דלת החדר שלה שם מוצב שוטר. צעקנו לה 'חופש להיבא', בערבית וכן 'היבא אנחנו איתך'", סיפרה. "המשטרה התנפלה עלינו כאילו יש בזה איזה פשע גדול, הם עיכבו אותנו, לקחו תעודות זהות וטלפונים ניידים ואחרי רבע שעה שיחררו אותנו ללכת, אבל חזרנו", הוסיפה ספרן.

הבה א-לבדי, אזרחית ירדנית הכלואה בישראל. אתר רשמי
"דורשים את שחרורה", היבא א-לבדי/אתר רשמי

"אני מרגישה כעס ותסכול על זה שמדינת ישראל ממשיכה לעצור פלסטיניות ופלסטינים מבלי שהם יודעים אפילו על מה", הסבירה. "ההתעללות בה היא לא אנושית, לא מוצדקת ותראה שיתברר בסוף שזה לא שירת אף אחד. אולי אפילו לא נדע, כי במעצרים דומים בעבר גם אחרי שחרור לא אמרו בכלל מה היתה הסיבה למעצר", הוסיפה ספרן.

עו"ד רסלאן מחאג'נה אמר לוואלה!NEWS כי "אנחנו דורשים את שחרורה ושכבר יגרשו אותה וזהו". הוא הסביר כי "היא חיה רק על מים ולא יכולה לבלוע כי יש לה דלקת בגרון ומכניסים לה נוזלים ישר לוריד. בנוסף היא חשה חולשה ויש סכנה לחייה". הוא המשיך ואמר כי "חקרו אותה 32 יום במתקן שב"כ בפתח תקווה, חקירה אינטנסיבית וקשה ביותר, והיא ענתה על כל השאלות ונתנה הסבר לכל החשדות".

עוד בוואלה!

גנץ: לא הייתה התקדמות בפגישה עם רה"מ; לפיד: נתניהו רוצה בחירות

לכתבה המלאה
מפגינים בדרישה לשחרורה של היבה א-לבדי הירדנית, שעצורה מנהלית ומאושפזת בבית החולים בני ציון, 28 באוקטובר 2019. יואב איתיאל, אתר רשמי
מפגינים בקריאה לשחרורה בכניסה לבית החולים/אתר רשמי, יואב איתיאל

עורך דינה הוסיף כי היבא "עברה יותר מ-60 חקירות בתקופה הזו ולא שבתה רעב ולא עשתה שום פעולה כנגד מעצרה. רק אחר כך העבירו אותה לכלא דמון, את התיק לתביעה הצבאית כדי לבחון אם יש ראיות מספיקות להגשת כתב אישום נגדה וקבעו שאין". הוא הסביר כי "במקום לשחרר אותה כמו בכל מדינה מתוקנת, הוציאו צו מעצר מנהלי נגדה והיא פתחה בשביתת רעב במחאה על ההליך הזה של מעצר מנהלי, אז כעונש העבירו אותה לצינוק בבית המעצר קישון ב-24 לספטמבר".

עורכי דינה מסרו בנוסף לכך כי היבא הועברה לבית החולים בזמן שהתקיים דיון בערעורה על החלטת המעצר. הם הוסיפו כי היא אושפזה אתמול בשל דלקת בושט, והחלטה בעניין הערעור שלה, תתקבל או תידחה במהלך דיון במעמד צד אחד עם גורמי הביטחון.

מפגינים בדרישה לשחרורה של היבה א-לבדי הירדנית, שעצורה מנהלית ומאושפזת בבית החולים בני ציון, 28 באוקטובר 2019. יואב איתיאל, אתר רשמי
"ההתעללות בה היא לא אנושית". מפגינים בבית החולים/אתר רשמי, יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully