וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה להשקת כביש 6 חוצה צפון, ומאה אלף נהגים נותרו חייבים

27.10.2019 / 12:37

רבבות נהגים לא שילמו, כי פשוט לא ידעו ש"דרך ארץ" אינה מנהלת את הקטע הזה בכביש ויש להסדיר את התשלום בו בנפרד. בימים הקרובים יחל מבצע גבייה, וחברת "6 חוצה צפון" קוראת לנהגים להסדיר חובם, לפני נקיטת הליכים. תושבי הצפון זועמים: "על החברה להתנהל בשיוויוניות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

שנה לאחר שכביש 6 חוצה צפון הושק, נתוני הנסיעה בו עולים על התחזיות המוקדמות, עם יותר משתי מיליון נסיעות בחודש, ויותר מ-1.1 מיליון כלי רכב שנרשמו כמנויים בכביש. אולם, כמאה אלף נהגים שעברו במקטעים הצפוניים של כביש 6 (יקנעם-סומך) טרם הסדירו את תשלום אגרת הנסיעה. זאת, לרוב משום שהם פשוט אינם יודעים שחברת "דרך ארץ" אינה מנהלת את הקטע הזה בכביש וכי יש להסדיר בנפרד את התשלום למעבר בו. את ההסדר הזה יש לעשות עם חברת "כביש 6 חוצה צפון", הטוענת כי ערכה מסע פרסום נרחב בנושא.

"זה ממש מקומם", אמרה לוואלה! NEWS נהגת הנוסעת בתדירות גבוהה בקטע הזה, בדרכה בין זכרון יעקב לקריית טבעון. "אתה נוסע על כביש וצריך לנחש שקטע אחד מחויב על ידי חברה אחת וקטע אחר על ידי חברה אחרת?".

"ההודעות שלהם סתומות. בכלל לא היה לי ברור אם זה חיוב או זיכוי. ניסיתי ליצור איתם קשר מספר פעמים, אך לא היה באמת מענה", מספר עמרי, נהג שקיבל במאי השנה הודעת תשלום בגין נסיעה אחת בסך 2.39 שקלים ואחרת בסך 4.18 שקלים, שתיהן מחודש מרץ. "הסכומים זעומים, שמתי את זה בצד ושכחתי מכל העניין. יכול להיות שהחוב תפח והתווספו עלויות רק בגלל השירות הלקוי".

החשבון שקיבל עומרי, נהג מזדמן לכביש 6 צפון. אתר רשמי
החשבון שקיבל עומרי, נהג בכביש 6 צפון/אתר רשמי

עד כה נקטה החברה במדיניות סלחנית כלפי הנהגים, מתוך הבנה כי נהגים רבים טרם הפנימו שמדובר במפעיל שונה מהמקטעים המרכזיים בכביש 6. גורם בחברה ציין כי סכומי האגרה הנמוכים יחסית שנגבים עבור הנסיעה במקטע (2.39 שקלים לנוסעים במקטע יקנעם שלא בשעות העומס ו-4.18 בשעות העומס, 1.79 במקטע סומך מחוץ לשעות העומס ו-2.98 שקלים בנסיעה במקטע בשעות העומס), כנראה גורמים לנהגים לא להתייחס לדרישת התשלום ברצינות ולהמתין עם תשלום החשבונית שהתקבלה.

כעת בהנהלת החברה קוראים לנהגים לשלם את חובם, לפני מבצע גבייה נרחב שיגרור תשלומי קנסות וריביות. כך, חובות בגובה שקלים בודדים עלולים לתפוח לאלפי שקלים ולגרור הוצאה לפועל, עצירת ועיקול רכבים בכביש, עיכוב יציאה מהארץ ועוד - כפי שהיה בראשית הדרך בכביש 6 המרכזי.

עוד בוואלה!

חיסול אל-בגדאדי הוא מסע הניצחון של טראמפ בדרך לכהונה שנייה

לכתבה המלאה
מקטע כביש 6 החדש יקנעם-תל קשיש. שפיר, מערכת וואלה! NEWS
רוב הנהגים שטרם שילמו אינם מנויים קבועים. מקטע יקנעם-תל קשיש/מערכת וואלה! NEWS, שפיר

שי לינדנר, מנכ"ל זכיינית כביש חוצה צפון אמר כי הכביש שלו הינו "אחד הכבישים המתקדמים בארץ שמספק חוויית נסיעה ושירות מעולה לכל משתמשי הדרך בצפון". הוא אמר כי "חשוב לנו להמשיך ולספק את השירות הטוב ביותר ואת הכביש האיכותי ביותר, ואנחנו קוראים לנהגים לשלם את דמי האגרה כדי שלא ניאלץ לנקוט נגדם בהליכי גבייה כמתחייב על פי הנחיות המדינה והחוק".

לינדר הסביר כי עד כה נקטו במדיניות סלחנית כלפי הלקוחות, "אולם אנו מחויבים להתחיל בהליכי גבייה ומקווים שהלקוחות יפעלו לשלם את חובם ובכך להימנע ממצבים לא נעימים כלפי לקוחותינו. אנו קוראים לנהגים להירשם כמנויים בהליך פשוט ונוח ולחסוך את הטרחה בעתיד".

על פי הנתונים, רוב הנהגים שטרם שילמו הם "נוסעים מזדמנים" שאינם מנויים קבועים בכביש, אשר השתמשו בו באופן חד פעמי. בהודעה מיוחדת שהוציאה המפעילה אל הנהגים בימים אלו, הם נקראו לשלם את חובם עד סוף נובמבר, באמצעות אתר האינטרנט של הכביש או טלפונית במוקד שירות הלקוחות 6102*. בנוסף, בחברה מציינים כי ניתן להירשם כמנויים לנסיעה בכביש באמצעות אפליקציות 'פנגו' ו'סלופארק', ללא עלות ובלחיצת כפתור. עם זאת, רישום לכביש לא מסדיר חובות עבר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, טקס חנוכת מקטע תל קשיש-מחלף סומך , כביש 6, 28 במרץ 2019. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
טקס חנוכת מקטע תל קשיש-מחלף סומך של כביש 6 חוצה צפון, מרץ/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הרישום כמנוי לחברה מתבצע בהליך אינטרנטי פשוט וחינמי, שגם אינו מצריך התקן לרכב או פיקדון כלשהו. הוא מאפשר לחסוך את "דמי הגבייה" שנוספים לנוסעים המזדמנים, ואת הסיכון של נקיטת אמצעי גבייה שונים הנקובים בחוק. נהגים אשר לא מוצאים את החשבונית שנשלחה אליהם או מעוניינים לבדוק האם קיימים חובות נוספים, מוזמנים לפנות למוקד שירות הלקוחות של החברה בטלפון 6102*.

טקס פתיחת מקטע ׳תל קשיש-סומך׳, בכביש 6. באדיבות חברת שפיר הנדסה, אתר רשמי
הלקוחות נקראו לשלם את חובם. מקטע "תל קשיש-סומך", בכביש 6/אתר רשמי, באדיבות חברת שפיר הנדסה

"לא ייתכן שתושבי טבעון והסביבה יזכו ליחס מפלה"

אך עם כל הכבוד לכביש האיכותי המקצר את זמן הנסיעה לתל אביב, ואולי דווקא בשל כך, רבים בצפון תמהים בכלל על עצם החיוב. בעבור נסיעה על כביש 6 של "דרך ארץ" נגבה תשלום מקסימלי מהנוסעים לאורך חמישה מקטעים ומעלה. אבל קטע 18, של "דרך ארץ", בין מחלף עירון למחלף עין תות, אינו כלול והוא עומד היום על 33.39 שקלים לרכב פרטי. גם הקטעים בצפון אינם נחשבים לעניין "הדיל" של סע כפי יכולתך, ויש לשלם עליהם. מצד שני, כל קטעי הדרום ממחלף שורק דרומה הינה בחינם. ברשויות בצפון זועמים.

"מטרתו של כביש 6 קירוב הפריפריה למרכז ואנו בהחלט מברכים על כך, אך לא ייתכן שתושבי טבעון והסביבה יזכו ליחס מפלה וישלמו על קטע הכביש, בעוד שתושבי הדרום ובצדק אינם משלמים", אמרה לוואלה! NEWS שרון רופא אופיר, סגנית ראש המועצה המקומית קריית טבעון. "אנו קוראים למשרד התחבורה שאחראי על הוצאת המכרז לדאוג לכך שהחברות האחראיות על מקטעי הכביש יתנהלו בשוויוניות, ובהתאם להבטחות בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully