וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על קורקינט, אופניים ומעבר חציה: 4 הרוגים ביום קטלני בדרכים

אל מניין ההרוגים בתאונות הדרכים מתחילת השנה, שעלה ב-12% לעומת השנה שעברה, הצטרפו ארבעה בני אדם ביממה האחרונה בלבד - שני גברים ושני נערים בני 15. בעמותת אור ירוק אומרים כי "כל הגורמים האחראים על הבטיחות בדרכים חייבים לשלב ידיים"

צילום: מדא

ארבעה בני אדם נהרגו היום (שישי) בתאונות דרכים, במהלך יממה קטלנית במיוחד בכבישים. בין ההרוגים - צעיר בן 24, גבר בשנות ה-30 לחייו ושני נערים בני 15. מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי 270 בני אדם נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים לעומת 237 בני אדם שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה - עלייה של כ-12%.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר כי "שנת 2019 היא שנת כישלון של ממשלת ישראל והאזרחים משלמים את המחיר. כל כך הרבה תאונות ואף אחד במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא מכריז על מצב חירום בכבישים".

קיטה הוסיף כי "תאונות דרכים הן לא גורל משמים, אלא מאבק סיזיפי שניתן לנצח בו אם שמים את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות. כל הגורמים האחראים על הבטיחות בדרכים חייבים לשלב ידיים ולפעול באופן אמיתי לצמצום תאונות הדרכים. הגיע הזמן להפסיק להאשים רק את הנהגים ולקחת אחריות".

המנוח חאלד דבאח בן ה-15, ההורג בתאונת הדרכים ליד דיר אל-אסד שבגליל. אתר רשמי
נפגע מרכב בגליל כשרכב על אופניים חשמליים. חאלד דבאח/אתר רשמי

היום החל עם מותו של יוסף מרקוביץ', בן 24 מבית שמש, שנהרג מפגיעת רכב בנתיבי איילון, סמוך למחלף כפר שמריהו. הוא נמצא בזירה עם פגיעה רב-מערכתית, ללא סימני חיים, ומותו נקבע במקום. מרקוביץ' הותיר אחריו אלמנה ושני ילדים.

תחילה סברו במד"א כי מדובר בתאונת פגע וברח, זאת בעקבות עדויות בזירה לפיהן רכב חולף דרס למוות את הצעיר. אולם, חקירה ראשונית של המשטרה העלתה כי על הרכב החשוד כפוגע, בו נסעו זוג בדרך לצילומי החתונה שלהם, אין סימני פגיעה, ולכן נבדקת האפשרות כי הצעיר מת מפצעיו בתאונה עצמית שביצע קודם לכן.

בהמשך, חאלד דבאח, נער בן 15 מדיר אל-אסד, נפגע ממכונית בעת שרכב על אופניו החשמליים בכביש 8544 שבגליל. צוות מד"א שהגיע למקום פינה את הנער תוך פעולות החייאה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם נקבע מותו. שני בני אדם נוספים פונו אף הם לבית החולים במצב קל. על פי נתוני עמותת אור ירוק, הוא רוכב האופניים ה-14 שנהרג בתאונת דרכים מתחילת השנה.

עוד בוואלה!

סוף שבוע סוער: החורף יתחיל רשמית - ואיתו מזג האוויר הגשום

לכתבה המלאה
נחמן יוסף מרקוביץ' מבית שמש שנהרג בתאונת דרכים בנתיבי איילון. אתר רשמי
נהרג בתאונה באיילון. נחמן יוסף מרקוביץ'/אתר רשמי

במקביל, רוכב אופנוע כבן 30 נהרג בתאונת דרכים עם רכב פרטי ברחוב אשר וינר בירושלים. בתאונה נפצעו שלושה בני אדם נוספים, בהם שני ילדים, והם פונו במצב קל לבית החולים שערי צדק בעיר. "רוכב האופנוע שכב במרחק גדול מזירת התאונה", סיפר חובש רפואת חירום במד"א, יוסף חיים ישראלי. פרמדיק ורופאה מתנדבי מד"א שהיו במקום וראו את התרחשות התאונה מיהרו להגיש לו טיפול רפואי, אך הוא היה ללא סימני חיים וסבל מפגיעה רב מערכתית קשה, ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו במקום".

כעבור כמה שעות, נער בן 15 נדרס למוות כשרכב על קורקינט באשדוד. הוא נפגע ממכונית בשדרות וייצמן בעיר, ופונה לבית החולים אסותא כשהוא מורדם ומונשם, לפני שלבסוף נקבע מותו. המשטרה הודיעה כי כוחותיה, בהם בוחני תנועה, נמצאים במקום והחלו בחקירת נסיבות התאונה.

חובש רפואת חירום של מד"א, אליעזר שליסר, סיפר: "על הכביש שכב הנער לצד הקורקינט החשמלי עליו נסע. הוא היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, הרדמנו והנשמנו אותו, ופינינו אותו במהירות בניידת טיפול נמרץ לבית החולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully