וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד של שי ניצן לא זכה במכרז - והפך לממונה על אותו התפקיד

25.10.2019 / 10:11

שלומי אברמזון, בכיר בפרקליטות המדינה, לא זכה בתפקיד מנהל המחלקה לבדיקת תלונות נחקרי נחקרים בשב"כ, אף שנהנה מתמיכת ניצן. לוואלה! NEWS נודע כי כעת מונה, ללא מכרז, לממונה על המחלקה, ובכוחו לקבוע את גורל הבדיקות שנערכות בה. משרד המשפטים: המינוי נעשה כמקובל

שלומי אברמזון משנה לפרקליט המדינה במשרד המשפטים, נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
הממונה על מבת"ן אחראי גם להנחות את המחלקה מבחינה מקצועית. אברמזון/נועם מושקוביץ

המועמד המועדף על שי ניצן לתפקיד מנהל בכיר במשרד המשפטים, לא הצליח לזכות במשרה במכרז שערכה נציבות שירות המדינה. במקום זאת, הוחלט לאחרונה בצמרת המשרד למנותו לממונה על אותה יחידה ממש. גורמים בפרקליטות ששוחחו עם וואלה! NEWS מתחו ביקורת על התנהלותו של פרקליט המדינה ניצן סביב המינוי, אף שלא נטען כי אברמזון אינו מועמד ראוי.

ועדת הבוחנים לתפקיד מנהל המחלקה לבדיקת תלונות נחקרים בשב"כ (מבת"ן) התכנסה פעמיים השנה. שני המתמודדים העיקריים היו גיא אשר, ששירת בשנים האחרונות במח"ש ולפני כן בשב"כ, ושלומי אברמזון - פרקליט בכיר במחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה. גם אברמזון היה בעבר בכיר במח"ש, אך בשנים האחרונות עבד בצמוד לניצן, כשהאחרון עמד בראש המחלקה לתפקידים מיוחדים. שני המועמדים מוערכים וראויים, אך גורמים הבקיאים בפרטים אמרו כי לא היה ספק שאברמזון המועמד המועדף על ניצן לתפקיד הרגיש של מנהל מבת"ן.

בפעם הראשונה ביקשה הוועדה לתת משקל לניסיון הפרקליטותי של אברמזון - אף שלא מדובר בתפקיד פרקליטות. הדבר גם לא הוזכר בשום צורה בתנאי המכרז. נציב שירות המדינה החליט כי מדובר בפגם שמצדיק לכנס את הוועדה בשנית. לסבב הראיונות החוזר בחר אברמזון שלא הגיע, ובכך בעצם הסיר את מועמדותו - ואשר נבחר.

מבת"ן בודקת תלונות של נחקרים ומתפקדת כיחידה חוקרת לכל דבר. בסיום הבדיקה מגיש מנהל המחלקה את המלצותיו לפרקליט בכיר שמוגדר הממונה על מבת"ן. מנהל המחלקה ממליץ בסיום החקירה על הפעולה הנדרשת, והממונה יכול להחליט האם לסגור את התיק מבלי לפתוח בחקירה פלילית. הוא אחראי גם להנחות את המחלקה מבחינה מקצועית.

פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בטקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
"היועמ"ש הטיל על עו"ד אברמזון את תפקיד הממונה על המבת"ן, וכי אין מדובר בתקן עצמאי". מנדלבליט וניצן/ניב אהרונסון

לוואלה! NEWS נודע כי לאחר שלא נבחר במכרז לתפקיד מנהל היחידה, הוחלט למנות את אברמזון לממונה עליה. מי שמינה אותו הוא היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. משום שמדובר בתפקיד שנעשה במקביל לתפקידו הרגיל אין לו תקן נפרד ולכן מדובר במינוי שאינו דורש מכרז. כך, הממונה האחרונה היתה עו"ד רחל מטר סקופסקי, שעשתה זאת במקביל לניהול המחלקה לעיכוב הליכים בפרקליטות. לאחרונה מונתה מטר סקופסקי לראש המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, מה שפינה גם את תפקיד הממונה על מבת"ן.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "היועמ"ש הטיל על עו"ד אברמזון את תפקיד הממונה על המבת"ן, בנוסף לתפקידו כממונה בלשכת המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים). המינוי נעשה כמקובל בהתאם לנוהל הרגיל שלפיו מאויש התפקיד. אין מדובר בתקן עצמאי ולפיכך הוא גם אינו טעון מכרז. יודגש, כי הממונה על המבת"ן הוא הרפרנט המקצועי בפרקליטות לתיקי המבת"ן, אך המבת"ן עצמו כפוף ניהולית למנכ"ל משרד המשפטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully