וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעצוע קטלני: תינוק בן שנה וחצי תועד משחק באקדח טעון

בתחנת המשטרה באום אל-פחם פתחו בחקירה בעקבות סרטון שבו נראה תינוק משחק באקדח גלוק טעון בכדורים במיטתו. האב נעצר והוגש נגדו כתב אישום חמור. במשטרה טענו שמדובר ב"עבירות אמל"ח חמורות", אך האב טען בחקירתו כי מדובר בנשק צעצוע בלבד

עריכה: אסף דרורי

כתב אישום הוגש נגד עלי ג'בארין, תושב שכונת מסגד ג'בארין באום אל פחם בן 24 אב לתינוק בן שנה וחצי, שהוסרט והונצח בסרטון וידאו כשהוא יושב בלול ומשחק באקדח גלוק טעון בכדורים. במשטרה הגדירו את הסרטון כמזעזע. האקדח נתפס מוסלק בתוך כפפה, תחת עץ בשכונת עין אלנבי בעיר. אבל, די.אן.איי. על האקדח נמצא תואם לזה של ג'בארין.

הנשק הסתבר כאקדח של תושב טבריה, מאבטח חברת "עמישב" שנגנב ממנו לילה אחד בחודש יולי 2018, כששמר בחוף "בננה ביץ'" בתל אביב. נפתחה חקירה בתחנת המשטרה באום אל פחם, במסגרתה ג'בארין נעצר. הצילומים נמצאו על הטלפון שלו. הוא טען כי מדובר באקדח מפלסטיק שרכש מזמן בג'נין, ואחר כך כי אין לו קשר לאקדח, גם כאשר הוצג לו מספרו הסידורי של הנשק שניתן לזהותו בצילומים וגם כשהוטחו בו מימצאי הדי.אן.איי. לכך השיב: "אולי פעם מצאתי נשק וזרקתי אותו". במשטרה אמרו כי "מדובר בתיק המכיל עבירות אמל"ח חמורות בנסיבות ביצוען, ובכוונת המשטרה למצות עם החשוד את מלוא חומרת הדין".

עו"ד עאדל בויראת, המייצג את האב, טען כי לפי גרסתו, הנשק שנראה בסרטון הוא אקדח צעצוע בלבד. "הנאשם מכחיש את העבירות המיוחסות לו. הוא נחקר במשטרה בכמה הזדמנויות, ולפי הגרסה שלו הנשק שנראה בסרטון עם התינוק הוא נשק דמה, נשק צעצוע, איירסופט, ולא נשק אמיתי", מסר עו"ד בויראת. "עוד לא קיבלנו את מלוא חומרי הראיות, אך כשנקבל נוכל להתייחס לטענות אלה".

תינוק כבן שנה וחצי היושב בלול ומשחק "בצעצוע קטלני" מסוג אקדח גלוק טעון בכדורים 24 בספטמבר 2019. אתר רשמי
תיעוד התינוק משחק באקדח/אתר רשמי

הסרטון מגיע על רקע מחאת המגזר הערבי נגד הפשיעה הגואה, שבמסגרתה עולה בין היתר הדרישה למיגור הנשק הבלתי חוקי. המוחים, שקיימו שביתות והפגנות בשבועות האחרונים, דורשים "לאסוף את הנשק מהרחובות", וכן להעמיד משאבים מצדה של המשטרה כדי למגר את האלימות המשתוללת. באחד מצעדי המחאה האחרונים, ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי קיימה ביום שלישי הפגנה מול מטה המחוז הצפוני של המשטרה בנצרת, שאליה הובאו 75 ארונות עטופי שחורים, כמספר הנרצחים בחברה הערבית מאז תחילת השנה.

(עדכון ראשון: 18:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully