וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרס שוב את בית המחבל שרצח את רונן לוברסקי

אמיר בוחבוט ויפעת רונזברג

24.10.2019 / 9:42

לאחר שצה"ל הרס את ביתו ברמאללה של אסלאם נאג'י, הפלסטינים בנו אותו שוב, והלילה הכוחות שבו להרוס אותו. במקום פרצו עימותים, ועל פי דיווחים 11 מתושבי המקום נפצעו. אביו של לוברסקי: "עצוב שרק לאחר התערבות התקשורת נהרס שוב בית המחבל"

צילום:דוברות המשטרה, עריכה:שאול אדם

צה"ל הרס הלילה (חמישי) שוב את בית משפחתו של המחבל אסלאם נאג'י, שרצח את החייל רונן לוברסקי בשנת 2018. הבית הקודם נהרס על ידי צה"ל לפני כשנה ובמקומו נבנה למשפחה בית חדש במחנה הפליטים אל-עמרי ברמאללה. דובר צה"ל מסר כי "במבצע חטיבתי של לוחמי צה"ל, כוחות מג"ב והמנהל האזרחי במחנה הפליטים אל-עמרי שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין, הלוחמים הרסו מבנה שהיה בתהליך בנייה, במקום בו נהרס בית משפחת המחבל אסלאם נאג'י במחנה".

לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, כוחות צבא גדולים נכנסו למחנה הפליטים ותפסו עמדות על גגות באזור, ואחרי כרבע שעה הגיע תגבור נוסף של עשרות ג'יפים ושני דחפורים. כמו כן, במקום פרצו עימותים עם כוחות צה"ל, במהלכם ירו החיילים גז מדמיע ורימוני הלם לעבר עשרות פלסטיניים שיידו אבנים. צה"ל הטיל עוצר על סביבת הבית. דובר צה"ל אמר כי כמה פעילי חמאס נעצרו במקום. על פי דיווחים, 11 פלסטינים נפצעו.

לוברסקי נהרג במהלך פעילות מבצעית שנערכה בחודש מאי 2018 במחנה הפליטים אל-עמרי, מלוח שיש שנזרק לעברו מאחד הגגות. במהלך חקירתו בשב"כ הודה נאג'י, תושב המקום, כי הוא אכן זה שהשליך את לוח השיש מגג בניין סמוך ואף שחזר את התקרית.

אביו של רונן, ולדימיר לוברסקי, מסר בתגובה כי "עצוב שרק לאחר התערבות התקשורת נהרס שוב בית המחבל. אני מברך את צה"ל ואת כוחות הביטחון על הפעולה המהירה. לצערי הרב ישנם עוד בתי מחבלים שנבנו ויבנו מחדש ועוד לא נהרסו כלל. משפחות שכולות אינן צריכות להתחנן כדי שההריסות תבוצענה. אני מקווה כי הממשלה הקרובה אשר תקום תחרוט על דגלה מלחמה עיקשת בטרור, קידום חבילת הרתעה אשר תכלול עונש מוות נגד מחבלים שפלים והפסקת החגיגות שלהם בבתי הכלא".

הריסת מבנה בית משפחת המחבל איסלאם יוסף אבו חמיד במחנה הפליטים אל עמרי, אוקטובר 2019. דובר צה"ל
הריסות בית משפחתו של נאג'י ברמאללה, הבוקר/דובר צה"ל

אמו של המחבל, לאום נאסר, אמרה כי "זו אדמתנו וזה ביתנו וכל עוד יש כאן כיבוש ניאבק בו ונשוב לבנות את ביתנו. האבן אינה יקרה יותר מהבנים השהידים". לנאסר חמישה בנים נוספים השפוטים למאסרים בישראל, בהם נאסר שהיה ממקימי גדודי חללי אל-אקצא ועבד אל-מונעם שרצח רכז שב"כ בשם נועם כהן ב-1994. האחרון חוסל בידי השב"כ וכוח מסתערבים כמה חודשים לאחר מכן.

דובר חמאס, חאזם קאסם, התייחס להריסת בית המחבל, ואמר כי "הריסת בית משפחת אבו חמיד במחנה הפליטים אל-אמערי בפעם החמישית היא תמונת הטרור הנפשע של כנופיות צבא הכיבוש. המשפחה הזו שיש לה חמישה אסירים בבתי הכלא של הכיבוש והשישי שהיד, מגלמת את העמידה הפלסטינית האיתנה והיא מופת של הקרבה עצומה בדרך המאבק של עמנו להשגת זכויותיו".

עוד בוואלה!

אחרי קבלת המנדט: גנץ קיים סבב שיחות עם ראשי הסיעות

לכתבה המלאה
רונן לוברסקי ההרוג מיחידת דובדבן שנפגע בראשו מלוח שיש שהושלך לעברו במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים אל עמארי סמוך לרמאללה. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
לוברסקי עם בני משפחתו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

בחודש יולי האחרון בית המשפט הצבאי בעופר גזר אסלאם נאג'י מאסר עולם בגין גרימת מוות בכוונה של לוברסקי. בנוסף לכך, נגזרו עליו שמונה חודשי מאסר על שיבוש הליכי משפט ופיצוי של 258 אלף שקלים - הפיצוי המקסימלי בדין הפלילי. זאת, לאחר שהודה בהשלכת לוח שיש על החייל במאי אשתקד.

בני המשפחה, שדרשו לגזור עונש מוות על המחבל, מחו על גזר הדין. "אנחנו מדברים על עונש מוות וחבילת הרתעה", אמר האב ולדימיר. "זאת שורה של צעדים שהממשלה כבר היום יכולה לנקוט כדי להילחם בטרור. בתי משפט זה חלק חשוב במלחמה בטרור ואני לא מפחד להגיד שבית המשפט נגדנו. זה עידוד טרור נטו".

(עדכון ראשון: 07:02)

המחבל אסלאם נאג'י בבית הדין הצבאי - 5 ביולי 2018. אור רביד, מערכת וואלה!
נאג'י בבית המשפט, יולי 2018/מערכת וואלה!, אור רביד
הריסת מבנה בית משפחת המחבל איסלאם יוסף אבו חמיד במחנה הפליטים אל עמרי, אוקטובר 2019. דובר צה"ל
כוחות צה"ל במחנה הפליטים אל-עמרי, הלילה/דובר צה"ל
אמו של המחבל אסלאם נאג'י שרצח את לוחם דובדבן רונן לוברסקי לצד הריסות ביתה ברמאללה, 24 באוקטובר 2019. אתר רשמי
אם המחבל ברקע הריסות הבית, הבוקר/אתר רשמי
הריסות חוזרות של בית המחבל אסלאם נאג'י שרצח את לוחם דובדבן רונן לוברסקי, 24 באוקטובר 2019. אתר רשמי
הריסות בית המחבל אסלאם נאג'י/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully