וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם ופיצוי כספי: נגזר עונשו של רוצח לוחם יחידת דובדבן

לאחר שהורשע והודה בהשלכת לוח השיש שגרם למותו של רונן לוברסקי, בית המשפט הצבאי גזר על אסלאם נאג'י מאסר עולם ושמונה חודשים בגין שיבוש הליכי משפט. כמו כן הוא יידרש לשלם את הפיצוי המקסימלי בדין הפלילי - 258 אלף שקלים. אב החייל מחה: "הוכחה שמשתלם לרצוח ישראלי"

עריכה: תומר לוי

בית המשפט הצבאי בעופר גזר היום (שני) על אסלאם נאג'י מאסר עולם בגין גרימת מוות בכוונה של לוחם דובדבן רונן לוברסקי. בנוסף לכך, נגזרו עליו שמונה חודשי מאסר על שיבוש הליכי משפט ופיצוי של 258 אלף שקלים - הפיצוי המקסימלי בדין הפלילי. זאת, לאחר שהודה בהשלכת לוח שיש על החייל במאי אשתקד.

"הנאשם הורשע בעבירה החמורה מכל", אמרה השופטת בהקראת כתב האישום. "הנאשם פעל מתוך אידיאולוגיה רצחנית ופגע גם בערכים של שמירה על הביטחון והסדר באזור. הנאשם בחר ליטול חיי אדם. מותו של המנוח הוא אובדן של עולם ומלואו למשפחה ולחברה שאיבדה עלם צעיר. כל עונש שיושת לא יוכל להקל על הכאב ולהשיב את המנוח אבל נותר לקוות שייתן נחמה".

לגבי הפיצויים אמרה כי זה "סכום שברור לנו שאין בו אלא מענה ראשוני בלבד לנזק שנגרם, שכן אין זהו ההליך לפירוט נזיקין כנדרש".

רונן לוברסקי ההרוג מיחידת דובדבן שנפגע בראשו מלוח שיש שהושלך לעברו במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים אל עמארי סמוך לרמאללה עם אמו אלנה. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
המשפחה דרשה גזר דין מוות. לוברסקי ואמו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

אביו של לוברסקי, ולדימיר, אמר בתום הדיון: "יש לי שתי מילים להגיד: ביזיון ובושה". לדבריו, "כל המחבלים הפוטנציאלים קיבלו היום הוכחה נוספת שזה משתלם מאוד לרצוח ישראלי".

בני המשפחה, שדרשו לגזור עונש מוות על המחבל, מחו על גזר הדין. "אנחנו מדברים על עונש מוות וחבילת הרתעה", הוסיף האב. "זאת שורה של צעדים שהממשלה כבר היום יכולה לנקוט כדי להילחם בטרור. בתי משפט זה חלק חשוב במלחמה בטרור ואני לא מפחד להגיד שבית המשפט נגדנו. זה עידוד טרור נטו".

צילום מסך, ולדימיר לוברסקי, 22.07.2019. צילום מסך
"ביזיון ובושה". ולדימיר לוברסקי, היום/צילום מסך

בתגובה לגזר הדין אמר יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי "רק גזר דין מוות הוא העונש הצודק והנכון לרצח שתכנן מראש המחבל המתועב לפרטי פרטים". ליברמן תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלדבריו, "כבר ארבע שנים מטרפד את דרישתנו לחוקק חוק עונש מוות למחבלים. המחבל המתועב שרצח את לוחם דובדבן סמל ראשון רונן לוברסקי ייכנס לכלא בישראל ויזכה לתנאים מפליגים, ומשפחתו תקבל קצבה חודשית מהרשות הפלסטינית. אם לא די בכך, אותו מחבל מתועב ייכנס לכלא בידיעה שהוא עשוי להשתחרר בעסקת החילופין הראשונה".

המחבל אסלאם נאג'י בבית הדין הצבאי - 5 ביולי 2018. אור רביד, מערכת וואלה!
נאג'י בבית המשפט בעופר, בשנה שעברה/מערכת וואלה!, אור רביד

לוברסקי נהרג במהלך פעילות מבצעית שנערכה בחודש מאי 2018 במחנה הפליטים אל-עמרי שליד רמאללה, מלוח שיש שנזרק לעברו מאחד הגגות. במהלך חקירתו בשב"כ הודה נאג'י, תושב המקום, כי הוא אכן זה שהשליך את לוח השיש מגג בניין סמוך ואף שחזר את התקרית. בדצמבר האחרון כוחות גדולים של צה"ל השתתפו בהריסת ביתו.

בני משפחת לוברסקי דרשו לגזור עונש מוות על נאג'י, ולכל הפחות כי בבית המשפט ישב הרכב של שלושה קצינים בדרגת סא"ל, שיכול לגזור עונש כזה. בפתח המשפט גילו בני המשפחה כי ההרכב ששובץ לתיק יש גם קצין וקצינה בדרגת רס"ן, ועזבו את האולם במחאה.

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג אשר מלווה את משפחת לוברסקי מסר כי: "רוצחו של לוברסקי בא מתוך משפחת טרור דבר אשר מוכיח עד כמה נחוצה חבילת הרתעה רצינית הכוללת גירוש משפחות מחבלים, עונש מוות והפסקת החגיגות בבתי הכלא. אנו קוראים לממשלת ישראל הבאה לעשות הכל כדי להמשיך ולהילחם בטרור".

(עדכון ראשון: 15:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully