וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליך לוח שיש על לוחם דובדבן: הורשע המחבל שרצח את רונן לוברסקי

בית המשפט הצבאי בעופר הרשיע את אסלאם נאג'י ברצח סמ"ר לוברסקי, זאת, לאחר שהודה במעשים. המחבל, תושב מחנה הפליטים אל-עמרי שליד רמאללה, הורשע גם בשיבוש הליכי משפט. בדצמבר האחרון כוחות הביטחון הרסו את ביתו של המחבל וזאת לאחר הכרעת בג"צ בעניין

עריכה: שניר דבוש

בית המשפט הצבאי בעופר הרשיע היום (ראשון) את אסלאם נאג'י ברצח לוחם דובדבן רונן לוברסקי. זאת, לאחר שהודה בהשלכת לוח שיש על החייל. נאג'י, תושב מחנה הפליטים אל-עמרי שליד רמאללה, הורשע גם בשיבוש הליכי משפט.

לוברסקי נהרג במהלך פעילות מבצעית שנערכה בחודש מאי 2018 במחנה הפליטים אל-עמרי שליד רמאללה, מלוח שיש שנזרק לעברו מאחד הגגות. במהלך חקירתו בשב"כ הודה נאג'י כי הוא אכן זה שהשליך את לוח השיש מגג בניין סמוך ואף ביצע שחזור של האירוע. עם זאת, בפתח משפטו שנערך בבית המשפט הצבאי במחנה עופר, כפר באשמה.

לקריאה נוספת:
4 חודשים אחרי: נפתח משפטו של המחבל שהרג לוחם דובדבן בלוח שיש
בג"ץ הכריע: ביתו של המחבל שרצח את לוחם דובדבן - ייהרס

רונן לוברסקי ההרוג מיחידת דובדבן שנפגע בראשו מלוח שיש שהושלך לעברו במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים אל עמארי סמוך לרמאללה. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
החייל שנהרג/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

בני משפחת לוברסקי דרשו לגזור עונש מוות על נאג'י, ולכל הפחות כי בבית המשפט ישב הרכב של שלושה קצינים בדרגת סא"ל, שיכול לגזור עונש כזה. בדיון שנערך לפני כארבעה חודשים גילו בני המשפחה כי ההרכב ששובץ לתיק יש גם קצין וקצינה בדרגת רס"ן, ועזבו את האולם במחאה.

בדצמבר האחרון כוחות גדולים של צה"ל השתתפו בהריסת בית המחבל. לפי דובר צה"ל, בפעילות להריסת הבית בן ארבע הקומות השתתפו גם לוחמי יחידת "דובדבן", בה שירת לוברסקי, שאיתרו ולכדו את המחבל ב-13 ביוני השנה. במהלך ההריסה התפתחו כמה הפרות סדר בהן השתתפו עשרות פלסטינים שיידו אבנים לעבר הכוחות. בדובר צה"ל מסרו כי הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ואין נפגעים לכוחותינו.

ההחלטה התקבלה לאחר שבג"ץ דחה את העתירות נגד הריסת ביתו של נאג'י. השופטות יעל וילנר ודפנה ברק ארז קיבלו את עמדת מערכת הביטחון כי יש להרוס את הבית כולו, בעוד השופט ג'ורג' קרא קבע כי יש להרוס שתי קומות בלבד, מתוך ארבע הקומות שבמבנה. אביו של החייל, ולדימיר לוברסקי, אמר לוואלה! NEWS כי במשפחה "מקווים שזאת רק ההתחלה ושהמצב עומד להשתנות. צריך להפסיק להתגונן ולהתחיל לתקוף. חייבים לעצור את הטרור ולהחזיר את ההרתעה".

עוד באותו נושא

צה"ל הרס את בית המחבל שהרג את הלוחם רונן לוברסקי

לכתבה המלאה
הריסת בית מחבל שהרג את רונן לוברסקי. דובר צה"ל
פיצוץ ביתו של המחבל בדצמבר האחרון/דובר צה"ל
המחבל אסלאם נאג'י בבית הדין הצבאי - 5 ביולי 2018. אור רביד, מערכת וואלה!
המחבל בבית המשפט/מערכת וואלה!, אור רביד
  • עוד באותו נושא:
  • דובדבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully