וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי סיעות הימין סיכמו: המו"מ מול כחול לבן יתנהל בשם כל הגוש

ראש הממשלה נועד עם ראשי בלוק הימין בלשכתו, שעות לפני הענקת המנדט להקמת הממשלה לגנץ. במהלך הישיבה, עדכן השר לוין כי הוא קיבל הזמנה מכחול לבן להיפגש מחר, אליה נתניהו נענה בחיוב. בפגישה סוכם כי לוין ואלקין ייצגו את כל בלוק הימין-חרדים במו"מ

עריכה: אסף דרורי

הענקת המנדט לגנץ - עדכונים אחרונים:

  • ראש הממשלה נפגש עם ראשי בלוק הימין-חרדים לראשונה מהחזרת המנדט
  • כחול לבן הזמינה את הליכוד לפגישה, נתניהו נענה בחיוב
  • בפגישת ראשי הימין סוכם: לוין ואלקין ייצגו במו"מ את כל הגוש

לקראת הענקת המנדט להרכבת הממשלה ליו"ר כחול לבן בני גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו נענה הערב (רביעי) בחיוב להזמנת צוות המו"מ של כחול לבן להיפגש מחר אחר הצהריים. בפגישתו עם ראשי הסיעות בגוש-הימין החרדים, שהתקיימה בלשכתו לראשונה מאז החזרת המנדט לנשיא, סוכם שהשרים יריב לוין וזאב אלקין ימשיכו לייצג את גוש הימין בכל משא ומתן עתידי עם כחול לבן.

במהלך הישיבה, השר לוין שנכח בפגישה עדכן כי צוות המו"מ של כחול לבן הזמין את צוות המו"מ של הליכוד לפגישה מחר, שבה ייצג את כל גוש הימין. בפגישה סוכם כי אף אחד מראשי המפלגות לא יילך לפגישות עם כחול לבן באופן פרטני. שרת המשפטים לשעבר איילת שקד הסתייגה בתחילה מהסיכום והעלתה אפשרות שאם גנץ יזמין - אז כל אחד יוכל להפגש עמו ולהצהיר שאת המו"מ מנהל לוין בשם הגוש. עם זאת, לבסוף הוחלט על דעת כולם שלא יתנהל מו"מ פרטני מול כחול לבן.

הליכוד הודיע עם סיום הישיבה כי ראש הממשלה נענה להזמנה לפגישה. "בפגישה סוכם שהשרים יריב לוין וזאב אלקין ימשיכו לייצג את גוש הימין בכל משא ומתן עתידי עם כחול לבן", נמסר מהליכוד. עוד אמרו בליכוד כי במהלך הפגישה עם ראשי סיעות גוש ה-55 ראש הממשלה חזר על קריאתו לאמץ את מתווה הנשיא להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה, "שהיא הממשלה הנחוצה לישראל בעת הזאת".

פגישת נתניהו עם ראשי סיעות הימין, בלוק הימין, 23 אוקטובר 2019. לע"מ, עיבוד תמונה
שעות לפני הענקת המנדט לגנץ. נתניהו וראשי סיעות הימין, היום/עיבוד תמונה, לע"מ

בנוסף לשר לוין, בפגישה נכחו שר החינוך רפי פרץ, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', ראשי הימין החדש נפתלי בנט ואיילת שקד, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ש"ס אריה דרעי. יו"ר הימין החדש בנט אמר בפתח הפגישה כי מפלגתו תעשה כל מאמץ על מנת למנוע סבב נוסף של בחירות. "אזרחי ישראל סיימו את חופשת החגים וחזרו לעבוד, אבל נראה שרק הפוליטיקה עדיין בחופשה. אנחנו נעשה הכל כדי להקים ממשלה רחבה ולמנוע בחירות נוספות. אזרחי ישראל לא יסלחו למי שיוביל לבחירות בפעם השלישית", אמר בנט.

לאחר שנהג בפגישות האחרונות יו"ר ש"ס לשלוח את השר לשעבר אריאל אטיאס כנציג מטעמו לפגישות של ראשי הבלוק, דרעי התבקש על ידי נתניהו להגיע לפגישה.

עוד בוואלה!

ממשלה, ח"כ אחר או בחירות: לוח הזמנים הפוליטי להרכבת הקואליציה

לכתבה המלאה
שמעון מזרחי עם רובי ריבלין הנשיא. דני מרון
יעניק את המנדט לגנץ. הנשיא ריבלין/דני מרון

מוקדם יותר היום השרים סמוטריץ' ופרץ הודיעו לנשיא ריבלין כי הם עומדים מאחורי המלצתם על ראש הממשלה נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה. זאת לאחר שיהדות התורה וש"ס הודיעו ביום שני כי הם עומדים מאחורי המלצתם על נתניהו, אליהם הצטרפה גם שרת המשפטים לשעבר שקד.

בשבועות האחרונים נתניהו החתים את ראשי הסיעות בגוש על מספר התחייבויות והצהרות תמיכה מהן עולה כי נתניהו יהיה המועמד היחיד של הגוש להרכבת הממשלה. ההתחייבויות נועדו לחסום את האפשרויות של כחול לבן לפרק את הגוש ולנסות להרכיב ממשלה בלי הליכוד. ההיצמדות של נתניהו לבלוק הימין-חרדים היא אחד מסלעי המחלוקת העיקריים במשא ומתן בין ליכוד וכחול לבן: בני גנץ דורש לנהל משא ומתן מול הליכוד ואילו הליכוד מתעקש לנהל מו"מ רק בשם הבלוק כולו.

על פי הנחיית משטרת ישראל, נערך קצין הכנסת ניצב יוסי גריף, לקבלת האחריות על אבטחתו של גנץ, מרגע שיקבל את המנדט להרכבת הממשלה מנשיא המדינה. עד כה, מכיוון שגנץ לא נשא בשום תפקיד רשמי, המדינה לא השתתפה באבטחתו והוא נעזר במאבטחים פרטיים במימון כחול לבן. עם קבלת המנדט גנץ הופך רשמית למועמד להרכבת הממשלה ולכן זכאי כעת לאבטחה.

גנץ יגיע לבית הנשיא

ישראל ביתנו הודיעה כי המפלגה לא תמליץ על אף אחד מהמועמדים להרכיב את הממשלה. יו"ר סיעת המפלגה, ח"כ עודד פורר, הודיע למנכ"ל בית הנשיא עו"ד הראל טובי כי עמדת הסיעה נותרה בעינה וכי יש צורך בהקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה. "אין שאלה מי יעמוד בראשות הממשלה, אלא מה תהיה מדיניות הממשלה שתקום. לפיכך, אין שינוי בעמדתנו ולא נמליץ על אף אחד מהמועמדים להרכיב את הממשלה", אמר פורר.

גנץ צפוי להגיע הערב בסביבות השעה 19:00 לבית הנשיא ולקבל מידיו את כתב המנדט, ולאחר מכן יישאו השניים דברים. נשיא המדינה הודיע מוקדם יותר השבוע, אחרי שראש הממשלה החזיר את המנדט, כי הוא מתכוון להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן אך הוא הותיר פרק זמן של מספר ימים, כפי שמורה החוק, שבו הסיעות יכולות להעביר אליו את עמדותיהם במידה ואלו השתנו מאז סבב ההתייעצויות הקודם.

יו"ר כחול לבן בני גנץ בטקס אשכבת נשיא בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר שמוצב בניין בית המשפט העליון בירושלים. 22 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
צפוי להגיע לבית הנשיא. בני גנץ/ראובן קסטרו

גנץ צפוי לקרוא ראשית לליכוד לפתוח במשא ומתן על קווי היסוד של ממשלת אחדות, ובהמשך לקיים שיחות ומגעים עם כל סיעות הבית - כולל המפלגות החרדיות והרשימה המשותפת. בפתח ביתו אמר הבוקר: "אנחנו אופטימים תמיד".

(עדכון ראשון: 15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully