וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנשיא הודיע רשמית: המנדט להרכבת הממשלה יימסר לגנץ מחר בערב

22.10.2019 / 19:49

מנכ"ל בית הנשיא ערך שיחות עם כלל הסיעות, שמהן עמדתן בנוגע למועמד שעליו הן ממליצות לא השתנתה. בהתאם לכך, ריבלין החליט להטיל את התפקיד על יו"ר כחול לבן, שיקבל לרשותו 28 ימים להרכבת הממשלה - בפעם הראשונה מ-2008 שבה מועמד שאינו נתניהו מקבל את המנדט

אתר רשמי

המנדט יעבור לגנץ - כל הפרטים:

  • בית הנשיא הודיע: המנדט להרכבת הממשלה יימסר מחר לגנץ
  • מנכ"ל בית הנשיא ערך שיחות עם הסיעות, עמדתן לא השתנתה
  • לגנץ יינתנו 28 ימים למשימה; צפוי לקרוא תחילה לליכוד

בית הנשיא הודיע היום (שלישי) רשמית כי המנדט להרכבת הממשלה יימסר מחר ליו"ר כחול לבן בני גנץ, אחרי שהוחזר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. זו תהיה הפעם הראשונה מאז 2008 שבה מועמד אחר מלבד נתניהו יהיה המועמד להרכבת הממשלה.

ההודעה מגיעה אחרי שמנכ"ל בית הנשיא הראל טובי ערך שיחות עם כלל הסיעות בכנסת בבקשה להיענות לפנייה בנוגע לעמדתן על המועמד שאליו יעבור המנדט. לאחר קבלת תשובת הסיעות, לפיה נותרו כולן בעמדתן הראשונית, החליט הנשיא ראובן ריבלין להטיל את התפקיד על גנץ מחר בשעה 20:00. לאחר החתימה על כתב המינוי, יישאו ריבלין וגנץ דברים באולם בית הנשיא.

גנץ צפוי לקרוא ראשית לליכוד לפתוח במשא ומתן על קווי היסוד של ממשלת אחדות, ובהמשך לקיים שיחות ומגעים עם כל סיעות הבית - כולל המפלגות החרדיות והרשימה המשותפת.

בני גנץ יום השבעת הכנסת , אוקטובר 2019. ראובן קסטרו
גנץ/ראובן קסטרו

לאחר קבלת המנדט יעמדו לרשות גנץ 28 יום להרכבת ממשלה, ובמידה שלא יצליח, עליו להחזיר את המנדט לנשיא. אז תיפתח תקופה של 21 יום שבו כל ח"כ יכול לגייס 61 חתימות של חברי כנסת אחרים לבקשה מנשיא המדינה להטיל עליו את הרכבת הממשלה. אם אותו ח"כ יקבל את המנדט, יעמדו לרשותו 14 יום לנסות להרכיב ממשלה, ואם לא יצליח - הכנסת תתפזר אוטומטית והבחירות ייקבעו תוך 90 יום. כך שבמידה ייכשלו כל המאמצים להרכבת הממשלה, הבחירות ייערכו בתחילת מרץ.

במקביל, נתניהו צפוי לכנס מחר את ראשי הסיעות בגוש הימין-חרדים, שהודיעו מוקדם יותר כי לא ינהלו משא ומתן עצמאי מול כחול לבן ויישארו נאמנים לבלוק. שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד וחברה למפלגה ח"כ נפתלי בנט חזרו על המלצתם ואמרו כי "המועמד שלנו לראשות הממשלה, הוא בנימין נתניהו, אשר עומד בראש מחנה הימין". בנוסף לכך, ליצמן שלח לנשיא מכתב בשם יהדות התורה בו כתב כי עמדתם נותרה שיש להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו והם מחויבים לבלוק הימין של 55 הח"כים. בדומה לכך ש"ס הודיעה לנשיא כי היא עומדת מאחורי המלצתה להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו ואין שינוי בעמדתה.

עוד בוואלה!

השעון מתקתק מחדש: החזרת המנדט אינה מסמנת עדיין את היציאה מבלפור

לכתבה המלאה
נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס אשכבת נשיא בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר שמוצב בניין בית המשפט העליון בירושלים. 22 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
ריבלין עם נתניהו/ראובן קסטרו

גם ישראל ביתנו הודיעה כי עמדתה לא השתנתה - ולפיה המפלגה לא תמליץ על אף אחד מהמועמדים להרכיב את הממשלה. יו"ר סיעת המפלגה, ח"כ עודד פורר, הודיע למנכ"ל בית הנשיא כי יש צורך בהקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה. "אין שאלה מי יעמוד בראשות הממשלה, אלא מה תהיה מדיניות הממשלה שתקום. לפיכך, אין שינוי בעמדתנו ולא נמליץ על אף אחד מהמועמדים להרכיב את הממשלה", אמר פורר.

פגישתו של נתניהו עם ראשי הסיעות בגוש הימין-חרדים, שתתקיים בשעות הצהריים בלשכתו, תהיה הראשונה מאז החזרת המנדט לנשיא. בשבועות האחרונים נתניהו החתים את ראשי הסיעות בגוש על מספר התחייבויות והצהרות תמיכה מהן עולה כי נתניהו יהיה המועמד היחיד של הגוש להרכבת הממשלה. ההתחייבויות נועדו לחסום את האפשרויות של כחול לבן לפרק את הגוש ולנסות להרכיב ממשלה בלי הליכוד. ההיצמדות של נתניהו לבלוק הימין-חרדים היא אחד מסלעי המחלוקת העיקריים במשא ומתן בין ליכוד וכחול לבן: בני גנץ דורש לנהל משא ומתן מול הליכוד ואילו הליכוד מתעקש לנהל מו"מ רק בשם הבלוק כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully