וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 8,000 שנה: נמצאה הפנינה העתיקה ביותר בעולם

באתר הריסות מהתקופה הניאוליתית באיחוד האמירויות נמצאה הפנינה העתיקה, שכונתה "פנינת אבו דאבי" ולפי ההערכה נסחרה עם עיראק בתמורה לכלי חרס. במחלקת התרבות והתיירות באמירויות אמרו כי "התגלית מחזקת את עוצמתה הכלכלית והתרבותית של המדינה"

הפנינה העתיקה ביותר בעולם. המחלקה לתרבות ותיירות באבו דאבי, אתר רשמי
הפנינה העתיקה בעולם/אתר רשמי, המחלקה לתרבות ותיירות באבו דאבי

פנינה בת 8,000 שנים נמצאה באי השוכן באיחוד האמירויות הערביות, והוגדרה על ידי ארכיאולוגים כפנינה העתיקה בעולם. הממצא העתיק נמצא ברצפה של חדר שהתגלה במהלך חפירות באי מראווח. ארכיאולוגים הודיעו ביום ראשון כי הוא יוצג בבירה אבו דאבי.

"הפנינה היא הוכחה לסחר שהיה בתקופה הנאוליתית", אמרו הארכיאולוגים, כשהם מתייחסים לחלקה האחרון של תקופת האבן הפרהיסטורית. ממחלקת התרבות והתיירות באבו דאבי נמסר כי "השכבות שעטפו את הפנינה תוארכו בין 5,600 לבין 5,800 לפני הספירה".

"פנינת אבו דאבי", כפי שכונתה, תוצג לראשונה בתצוגה "עשרת אלפים שנות היוקרה", שעתידה להיפתח ב-30 באוקטובר השנה במוזיאון ה"לובר" במדינה, השייך למוזיאון הצרפתי המפורסם. מומחים מאיחוד האמירויות מאמינים כי הפנינה נסחרה בתמורה לכלי חרס מול עיראק העתיקה.

אבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות. רויטרס
אבו דאבי/רויטרס

"תגלית הפנינה העתיקה ביותר בעולם באבו דאבי מחזקת את העצמה הכלכלית והתרבותית שלנו היום וקושרת אותה לשחר ההיסטוריה", אמר יושב ראש המחלקה, מוחמד אל-מואבארק.

החפירות באתר, הבנוי בעצמו מהריסות מבנים נאוליתיים מהתקופה הקדומה, הניבו ממצאים נוספים כמו שיש, חרוזים עשויים מקליפות ואבנים ואבני צור. סוחר תכשיטים ונציאני, שטייל באזור, ציין כי האיים הסמוכים לחופי אבו דאבי היו מקורן של פנינים רבות במאה ה-16, כך סיפרו במחלקה.

תעשיית הפנינים חיזקה את כלכלת האיחוד, אך הסחר קרס בשנות ה-30 במאה הקודמת, עם נסיקת תעשיית הפנינים ביפן ובזמן שמלחמות שונות טלטלו את הכלכלה העולמית. כיום המפרץ הפרסי הוא מקור לתעשיית נפט המשגשגת שהרימה את הכלכלה באיחוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully