וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבוש מסורתי, חרב עתיקה ואוצרות: קיסר יפן הוכתר בטקס חגיגי

22.10.2019 / 23:20

הקיסר נארוהיטו בן ה-59 הוכתר באופן רשמי כמיטב המסורת, לאחר שקיבל את תפקידו כבר במאי השנה, ונשבע "לאחד את העם". אביו, הקיסר הראשון זה 200 שנה, התפטר מתפקידו מחשש שגילו המבוגר יקשה עליו בתפקיד. אזרחים הפגינו במקביל לטקס המלכותי: "מעמד הקיסרות יתייתר בקרוב"

צילום: רויטרס

קיסר יפן, נארוהיטו בן ה-59, הוכתר באופן רשמי לכס היום (שלישי) בטקס המסורתי בן מאות השנים, שנכחו בו מכובדים מיותר מ-180 מדינות. באירוע, התחייב למלא חובותיו כסמל המדינה. נארוהיטו הוכתר כקיסר, כבר ב-1 במאי השנה, במהלך טקס קצר, ואשתו הוכתרה כקיסרית.

טקס ה"סוקו נו ריי" המלכותי היה משוכלל מקודמו ונערך בארמון המלכותי. במהלך ההכרתה, הודיע הקיסר באופן רשמי על כהונתו. "אני נשבע להתנהל בהתאם לחוקה ולמלא את אחריותי, כסמל למדינה ולאחדות העם", אמר הקיסר בקול צרוד, למול 2,000 האורחים שהגיעו, כולל הנסיך הבריטי צ'ארלס.

"אני מקווה מעמקי ליבי שנמשיך לצעוד קדימה ולתרום לידידות ולשלום בקהילה הבינלאומית, כמו גם לשלומו ולשגשוגו הגזע האנושי, דרך תבונתו של האדם ומאמציו הבלתי פוסקים", אמר בנאומו. הקיסר שהוכתר הוא הראשון שנולד לאחר מלחמת העולם השנייה. הוא קיבל את הכתר לאחר שאביו אקיהיטו שהתפטר מתפקידו מפאת גילו ומחשש שיתקשה לתפקד, והיה הראשון לעשות כן ב-200 השנים האחרונות.

הקיסר נארוהיטו הוכתר רשמית בארמון המלוכה. 22 באוקטובר 2019. רויטרס
הקיסר נארוהיטו לקראת הכתרתו. טוקיו, היום/רויטרס

החגיגות שתוכננו מראש זמן רב, והוכרזו כיום חג ביפן, התרחשו זמן קצר לאחר סופת הטייפון "האגיביס". הסופה פקדה את יפן במשך עשרה ימים בחודש האחרון וגבתה כ-82 קורבנות. מצעד מלכותי שאמור היה להתקיים במהלך הטקס הושהה עד לחודש הבא, כך שהממשלה תוכל להקדיש מאמציה לנזקי הטייפון.

החשש ממזג האוויר במהלך היום מנע מכמה עובדי בית המלוכה מלהשתתף בטקס. אך זמן קצר לפני תחילת הטקס פסק הגשם, השמיים התבהרו וקשת הופיעה בשמי טוקיו. "סופת הגשמים נעצרה ממש לפני הטקס ועלתה השמש. אני ויתר הנוכחים כאן התרגשנו מכך", כתב בחשבון הטוויטר שלו קנטארו סונורה, פוליטיקאי בבית המחוקקים היפני שהגיע לטקס.

במקביל להכתרתו המלכותית של הקיסר, בתקשורת המקומית דווח כי בטוקיו התקיימו הפגנות נגד הקיסרות ושלושה מפגינים נעצרו לאחר שהתפרעו. משטרת טוקיו סירבה להגיב על כך. "אין צורך בטקס כזה. התנועה הוגבלה וגרמה לאי-נוחות של יתר האזרחים", אמר אחד המפגינים. "הקיסר נחוץ כסמל לעם, אך לאורך זמן הוא יתייתר. הדברים יהיו בסדר גמור גם ללא הקיסרות".

הקיסר נארוהיטו הוכתר רשמית בארמון המלוכה. 22 באוקטובר 2019. רויטרס
הקיסר ואשתו מקבלים את פני האורחים המכובדים. טוקיו, היום/רויטרס

הקיסר נכנס לאולם הכתרתו על מנת להמשיך את דרכם של אבותיו, בתרועות נלהבות ממעריציו, כשהוא לבוש בחלוק לבן בוהק. "כשם שהוא צעיר ואנרגטי עם מנהיגות מופלאה, אני מקווה שכך ינהג בבני העם היפני, שספגו אסון כבד לאחרונה", אמר אחד מהמקומיים שנכח בין המון האנשים שהגיעו לצפות בטקס.

בחלל החדר היוקרתי ביותר בארמון, למשמע הגונג המסורתי, אורחי המדינות השונות קדו קידה לכבוד הכתרתו בחדר המשתרע על כשישה וחצי מטרים. הקיסר נאהוריטו עמד לפני כס המלכות לבוש בחלוק כתום וכיסוי ראש שחור, כשלצדו חרב עתיקה וקופסת תכשיטים, שניים משלושת אוצרות הקדושה המסורתיים.

אשת הקיסר מסאקו בת ה-55 לבשה חלוקים בני 12 שכבות, כששיערה היה פזור, ועמדה לפני צדו השני של כס המלכות. החלוקים המסורתיים כפי שנלבשו יכולים להגיע למשקל של כ-15 קילוגרמים.

ארמון המלוכה בטוקיו. משתה שנערך לכבוד הכתרת הקיסר נארוהיטו ואשתו. 22 באוקטובר 2019. רויטרס
משתה המכובדים בארמון המלוכה. טוקיו, היום/רויטרס

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, ברך את הקיסר בנוכחות בני משפחתו. הוא הרים כוסית בברכת אריכות ימים למען הקיסר ולאחר מכן נשמעו 21 יריות באוויר. אורחים נוספים כמו גם שרת התחבורה האמריקנית, איליין צ'או ואונג סן סו צ'י, המנהיגה האזרחית של מיאנמר, נכחו באירוע החגיגי.

לרגל יום החג כפי שייחסו לו, ממשלת יפן חננה כחצי מיליון מאזרחיה שנענשו על פשעים זעירים כמו עבירות תנועה. למרות העברת המצעד החגיגי לעשירי בנובמבר השנה, פוזרו כ-26 אלף שוטרים לצורכי אבטחה.

נארוהיטו הוא יוצא דופן מקודמיו בתפקיד. בתו היחידה, אייקו בת ה-17, לא יכולה לרשת את הכס במסגרת החוק הנוכחי. במידה והחוק לא ישתנה, היורש הבא לכס לאחר אביו הנסיך, יהיה אחיינו בן ה-13. סבו של הקסיר, הירוהיטו שקיבל משמעות של אל, ויתר על התואר הנחשף לאחר תבוסת יפן ב-1945. כיום לקיסר אין כל סמכות פוליטית.

אשת הקיסר מסאקו, בטקס הכתרתו הרשמי. 22 באוקטובר 2019. רויטרס
אשת הקיסר מסאקו. טוקיו, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully