וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נכנע לביקורת: כינוס ה-G7 לא יתקיים בנכסו הפרטי

22.10.2019 / 8:54

לאחר שספג אש מהדמוקרטים, טראמפ לא יקיים את מפגש מדינות ה-G7 בנכס שבבעלותו במיאמי. לטענת בכיר בסגל של טראמפ, קיום המפגש בנכס היה מצמצם בכמיליוני דולרים את העלויות. ארגון כללי האתיקה בוושינגטון: "לנשיא לא מגיעות תשואות על כך שעשה את המעשה הנכון"

קרדיט צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביטל בשבת האחרונה את תכניתו לארח את חברי ה-G7 במתחם הגולף שלו במיאמי שבפלורידה. זאת, לאחר שיריביו הדמוקרטים גינו את הבחירה בנכסיו לצרכים מסוג זה.

פסגת ה-ג'י-7 מתוארת כמפגש מנהיגי שבע הכלכלות הגדולות בעולם. בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר, דחה טרמאפ את הביקורת מהצד הדמוקרטי בנושא וכינה אותה "עוינות משוגעת וחסרת היגיון". "נחשוב על מקום אחר במהרה, ייתכן שקאמפ דייויד", הוסיף. טראמפ צייץ גם כי חשב שעצם הפגישה יכולה להיות טובה למדינה.

טראמפ מתמודד בימים אלו מול הביקורות על אודות התנהלותו בצפון סוריה, חקירות המתמקדות בכספים שלו ובענייני ניגוד אינטרסים הקשורים בעסקי הנדל"ן שבחזקתו ובנוסף לכל אלה גם עם השימוע העוסק בפרשת אוקראינה-גייט.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ - 21 באוקטובר 2019. רויטרס
דחה את הביקורת. טראמפ/רויטרס

נציגי המפלגה הדמוקרטית אמרו כי בכוונתם לחקור את תוכניתו של טראמפ בנוגע לקיום מפגש ה-G7 באחד מנכסיו, לאחר שהעלה את הרעיון לראשונה באוגוסט. ההחלטה זכתה לביקורות גם מחבריו למפלגה הרפובליקנית. ג'רולד נדלר, יו"ר ועדת המשפט של בית הנבחרים, גינה את הרעיון המקורי וכינה אותו: "אחת מדוגמאות השחיתות הבולטות". הוא אמר גם כי בית הנבחרים ימשיך לחקור את העניין.

החלטתו המקורית של טראמפ קידמה תביעות מצד הדמוקרטיים לבית הלבן, לבחון מדוע לא נבחרו מקומות אחרים מתוך ה-11 שהוצעו, כמו גם דרישה לבחינת העלויות. מיק מולבאני המכהן בתפקיד ראש סגל הבית הלבן בפועל אמר כי טראמפ לא ירוויח מהכינוס בנכס והוסיף כי הבחירה בו אף תוזיל במיליוני דולרים את העלויות ויחסוך, בהשוואה למקומות אחרים, כ-50% מההשקעה. עם זאת הבית הלבן לא אישש את דבריו.

חוקת ארצות הברית אוסרת במפורש קבלת כל הטבה מגורמים זרים או פנימיים, ללא אישור הקונגרס לכך. מ"אזרחים למען אחריות ואתיקה בוושינגטון", ארגון אזרחי ללא מטרות רווח הפועל בבירת ארצות הברית, נמסר כי ארגון האירוע באחד מנכסיו של הנשיא נחשב לשחיתות, וטענו כי הלחץ שהופעל עבד. "לנשיא לא מגיעות תשואות על כך שעשה את המעשה הנכון, רק לאחר שהציבור אילץ אותו לכך", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully