וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגדולי הפוסקים": הרב ניסים קרליץ הלך לעולמו בגיל 93

22.10.2019 / 0:12

קרליץ, חבר במועצת גדולי התורה של "דגל התורה", עמד בראש בית הדין הפרטי הגדול ביותר בציבור החרדי. אלפים צפויים להשתתף בהלווייתו בבני ברק. ח"כ גפני: "הוא היה מורה דרך לבתי הדין בארץ ובעולם, הוא יחסר לעם היהודי בתורתו, בפסקיו בהנהגתו"

הרב נסים קרליץ. שוקי לרר, בחדרי חרדים, בחדרי חרדים
"רבים נאותו לאורו ולפסקיו". קרליץ/בחדרי חרדים, שוקי לרר, בחדרי חרדים

הרב ניסים קרליץ, חבר מועצת גדולי התורה של "דגל התורה" ומחשובי הפוסקים ההלכתיים בציבור החרדי, הלך הערב (שני) לעולמו בבית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק. קרליץ עמד בראש בית הדין הפרטי הגדול והיוקרתי ביותר של הציבור החרדי והיה בן 93 במותו. הוא אושפז בימים האחרונים ביחידה לטיפול נמרץ לאחר הדרדרות במצבו, והערב נפרדו ממנו באמירת וידוי ו"שמע ישראל" בני משפחתו וקרוביו. הלוויתו תתקיים מחר בבני ברק, צירים מרכזיים ייחסמו לתנועה ואלפים צפויים להשתתף בה.

הרב קרליץ נולד ב-1926 בקוסובה שבבלרוס ועלה לישראל יחד עם הוריו נחום מאיר ובתיה לאחר כעשור. בנערותו הוא למד בישיבת פוניבז', מהנחשבות בעולם החרדי והתחתן עם בחירת לבו, לאה קופשיץ, בת למשפחת רבנים מירושלים. לאחר פטירת אביו, הוא החל את דרכו בהנהגה וסלל את דרכו כפוסק הלכה בכיר.

הוא עמד בראש בית דין פרטי בבני ברק במשך למעלה מ-50 שנה. לפני שנתיים עלה בית הדין לכותרות לאחר שבהרכב מורחב של תשעה שופטי בג"ץ נקבע כי המדינה תכיר בגיורים פרטיים שנעשו בבית דינו לצורך חוק השבות. הפסיקה עוררה סערה לאחר שבתנועות הליברליות נטו לפרש אותו כמתן גופשנקה לגיורים שלהם. הרב קרליץ כיהן גם כחבר במועצת גדולי התורה של דגל התורה, הזרם הליטאי החרדי ובשלל תפקידים נוספים בהנהגה הרוחנית-החרדית.

במקרה אחר, שמו של הרב קרליץ עלה לכותרות בתקשורת הישראלית, לאחר שדווח ב-2004 כי הוא חיתן, באמצעות שליח, את יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין עם לריסה טרימבובלר. מקורבי הרב הכחישו את מעורבותו בכך וציינו כי "קידושי שליח לא תופסים בבית דין רבני" אך טרימבובלר התעקשה שכך היה.

הרב קרליץ הותיר אחריו עשרה ילדים, ובהם את מרדכי קרליץ שהיה ראש עיריית בני ברק, ובנים שמכהנים בתפקידים בכירים בעולם הרבני החרדי. רעייתו לאה נפטרה בחייו.

ח"כ משה גפני, יו"ר תנועת דגל התורה, עמה היה מזוהה הרב קרליץ ספד לו הערב, ובהודעה שפרסם כתב כי "עם ישראל איבד אחד מהפוסקים הגדולים שקמו בדורות האחרונים. מראשי מועצת גדולי התורה, חבר בנשיאות ועד הישיבות שנים רבות, ראש כולל "חזון איש" ואב בית דין צדק אשר היה מורה דרך לבתי הדין בארץ ובעולם, הוא יחסר לעם היהודי בתורתו, בפסקיו בהנהגתו".

גם ש"ס פרסמה הודעה, ובה נכתב כי הרב קרליץ היה "מגדולי הפוסקים בדורות האחרונים והיה שריד לדור דעה, הרביץ תורה עשרות בשנים כראש כולל חזון איש ורבים נאותו לאורו ולפסקיו". בהודעה צוין כי "עולם התורה וההלכה איבד את אחד מפוסקי ההלכה הגדולים של הדור".

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully