וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו: טראמפ מוכן להשתמש בכוח צבאי נגד טורקיה אם יידרש

לאחר שטראמפ שב על הצהרתו להוציא את כל החיילים האמריקנים מגבולות סוריה, פומפאו הבהיר כי "במקרה הצורך בפעילות צבאית, הנשיא מוכן להירתם לפעולה". הוא שב על מחויבותה של ארה"ב להגן על המיעוטים באזור, אך סירב לומר מה יגרום לוושינגטון להתערב בלחימה

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר היום (שני) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יפעיל כוח צבאי נגד טורקיה בצפון סוריה במידת הצורך. זאת, לאחר שנשאל על תקיפות הכורדים באזור. "אנו מעדיפים שלום על מלחמה", אמר פומפאו לחדשות CNBC, שהוסיף כי "במקרה הצורך של הצבת כוחות או פעילות צבאית, טראמפ מוכן להוביל את הפעולה".

פומפאו נמנע מלציין מה יגרום לארצות הברית לערב את כוחותיה בלחימה, וציין כי אינו מוכן לצאת נגד החלטותיו של טראמפ בנושא. "נשתמש באפשרויות הכלכליות שלרשותנו, כמו גם ביחסינו הדיפלומטיים" הבהיר. דבריו של שר החוץ נאמרו לאחר שטראמפ הכריז אתמול על כך שהוא עדיין מעוניין להוציא את כל כוחות הצבא האמריקני מסוריה, חרף בקשות מישראל ומירדן.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושר החוץ מייק פומפאו במהלך ישיבת קבינט, 21 באוקטובר 2019. AP
מגבה את הנשיא. טראמפ ופומפאו בישיבת קבינט, אמש/AP

ההסכם שגיבשה ארצות הברית עם טורקיה ביום חמישי האחרון להפסקת המתקפה שלה נגד הכורדים בצפון סוריה, האט את התדרדרות היחסים בין הצדדים. עם זאת אנקרה התריסה למול האזהרות החוזרות של וושינגטון שלא לרכוש מרוסיה מערכות הגנה אוויריות, שלפי האמריקנים יפתחו פתח לריגול רוסי.

למרות הביקורות על ההסכם שנחתם, פומפאו הגן בדבריו על טראמפ. "אני משוכנע שזה עשוי להציל חיים, לא רק את של הכוחות הכורדים, אלא של כל המיעוטים באזור", אמר, והזכיר את מחויבותה של ארצות הברית, על אף הנסיגה, להגן על המיעוטים באזור מפני טורקיה.

בשישי האחרון הצהיר נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, כי על אף העלבון שספג ממכתבו של טראמפ לפני תחילת המבצע, בו נכתב: "אל תהיה טיפש!" - הוא חולק עם הנשיא האמריקני "אהבה וכבוד". עם זאת אמר לעיתונאים כי דבריו של טראמפ אינם עולים בקנה אחד עם "אדיבות פוליטית ודיפלומטית" והזהיר כי הם לא יישכחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully