וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ופוטין דנו באפשרות להענקת חנינה לנעמה יששכר

21.10.2019 / 18:44

ראש הממשלה ונשיא רוסיה שוחחו בטלפון בעניינה של הישראלית שנשלחה ל-7.5 שנות מאסר במדינה לאחר שנמצאו סמים בתיקה. בשיחה דנו השניים גם במצב בסוריה ובהתפתחויות האזוריות

צילום: ניב אהרונסון

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין דנו היום (שני) פעם נוספת באפשרות להעניק חנינה לנעמה יששכר, הישראלית שנשלחה ל-7.5 שנות מאסר ברוסיה לאחר שנמצאו סמים בתרמילה. בלשכת נתניהו אישרו את הפרטים לאחר שיועצו של פוטין לענייני חוץ, יורי אושאקוב, מסר את הדברים לסוכנות הידיעות רויטרס.

המנהיגים דנו בעניינה של יששכר בשיחת טלפון, בה עלו גם המצב בסוריה והתפתחויות נוספות באזור. נשיא רוסיה אף ניצל את ההזדמנות כדי לברך את ראש הממשלה נתניהו לכבוד יום הולדתו שחל היום.

הדיון בעניינ של נעמה בא כשבוע לאחר שראש הממשלה העביר בקשה רשמית לפוטין להענקת חנינה לישראלית הכלואה ברוסיה. נתניהו הגיש את הבקשה גם בשם נשיא המדינה ראובן ריבלין, והשניים אף קראו להחזרתה של הצעירה לישראל.

נעמה יששכר, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
נשקלת אפשרות חנינתה. נעמה יששכר/באדיבות המשפחה

משפחתה של יששכר הודתה אז לראש הממשלה על בקשת החנינה. "אנו מודים לראש ממשלת ישראל על הנחישות כמדינאי והחמלה כאדם וכאב לילדים", אמרו. "אנו מקווים שמערכת היחסים הטובה של ראש הממשלה עם הנשיא פוטין תסייע להוציא את נעמה מהכלא הרוסי בימים הקרובים לאחר שהוגש נגדה כתב אישום על עבירה שכלל לא ביצעה".

טרם בקשתו הרשמית של נתניהו, ברשת RT הרוסית דווח כי פוטין ישקול להעניק חנינה ליששכר אחר שנשיא המדינה ריבלין שיגר מכתב רשמי לפוטין, בו אמר: "נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך ועם זאת מדובר בבחורה צעירה, ללא עבר פלילי שעונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה".

ביום שבת כ-200 איש הגיעו למפגן תמיכה וסולידריות ביששכר, בכיכר הבימה בתל אביב, בסימן "מחזירים את נעמה הביתה". רוני רהב וירדן זיו, חברות של נעמה מהשירות הצבאי, הסתובבו בהפגנות עם מגאפון ווסטים זוהרים. "אין פה שום דבר שקשור לפוליטיקה, והמטרה היא לא להכעיס", הן אמרו. "המטרה היא רק להחזיר את נעמה הביתה, לעשות צדק, להעלות מודעות ולחבק את נעמה - מקרוב, מרחוק או מכל זווית אפשרית".

עוד בוואלה!

נתניהו העביר לפוטין בקשה רשמית להענקת חנינה לנעמה יששכר

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בראיון לכלי התקשורת ברוסיה. 13 באוקטובר 2019.. רויטרס
שוחח עם נתניהו בעניין הישראלית שנאסרה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/רויטרס

עו"ד בועז בן צור, המלווה את משפחתה של יששכר, הביע בשבוע שעבר את עמדת המשפחה בעניינו של אלכסיי ברוקוב, ההאקר הרוסי העצור בישראל מ-2015 ששמו נקשר לאחרונה לסוגיית הישראלית העצורה. זאת לאחר שבמוסקבה עלתה בקשה לבצע עסקת חילופי אסירים בינו לבין יששכר. לאחר פגישה שקיימה המשפחה עם שר המשפטים אמיר אוחנה, אמר בן צור כי הם ביקשו ממנו שלא להסגיר את ההאקר, שלו דרכון אמריקני, לארצות הברית.

"ביקשנו פגישה דחופה ובה השמענו את הטענות שלנו. נדמה לנו שהמדינה עושה מאמצים ניכרים להחזרת נעמה אבל יש עוד דברים לעשות. הבקשה שלנו היתה צנועה לדעת היכן הדברים עומדים ולבקש מהשר להימנע מהסגרה לארצות הברית - יש לו סמכות מלאה ושיקול דעת", אמר עורך הדין. עוד אמר בן צור כי "אין מקרה מובהק הומניטרי מאזרחית שנקלעה לסיטואציה, בה לא ביצעה שום מעשה ממשי, והיא מוצאת עצמה עם גזר דין שמוסכם על הכל שנועד להשיג תכליות זרות, בהליך לא הוגן. השר אמר שהדברים יישקלו בכובד ראש".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך טקס האזכרה לחללי מלחמת יום כיפור, הר הרצל, ירושלים 10 באוקטובר 2019. עמוס בן גרשום, לע"מ, אתר רשמי
הישראלית העצורה ברוסיה על סדר היום. נתניהו/אתר רשמי, עמוס בן גרשום, לע"מ

יששכר בת ה-26 נעצרה באפריל האחרון במוסקבה בגין אחזקת 9.6 גרם סמים שנמצאו בתרמילה, בעת שעצרה בשדה התעופה שרמייטבו בדרך חזרה ארצה מהודו. קרוביה של יששכר, שפתחו במימון המונים לכיסוי ההוצאות המשפטיות שלה, מנהלים מאבק לשחרורה. השבוע שיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו בקשה רשמית לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין להעניק חנינה לצעירה, בשמו ובשם נשיא המדינה ראובן ריבלין.



(עדכון ראשון: 16:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully