וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בקנדה: טרודו ישרוד את הסקנדלים ויזכה בכהונה שנייה?

21.10.2019 / 13:39

הקנדים יוצאים להכריע מי ינהיג אותם בארבע השנים הבאות. טרודו שסחף את העם בבחירות הקודמות, נחלש מעט לאחר שתי שעורוריות. יריבו שיר, הצליח לתקוף אותו במהלך עימות: "אתה מזויף ולא מגיע לך לשלוט במדינה הזו". הסוקרים חוזים קרב צמוד מאוד

צילום: רויטרס

הקנדים יצאו היום (שני) כדי לקבוע אם ראש הממשלה ג'סטין טרודו, שנכנס לתפקידו לפני ארבע שנים כדמות כריזמטית המבטיחה "דרכים שטופות שמש", יישאר בשלטון אחרי שתי שערוריות מרכזיות. טרודו, בן 47, מנהיג המפלגה הליברלית, זכה לתמיכה מנשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, בשלב האחרון של הקמפיין ונחשב לאחד המנהיגים הפרוגרסיביים האחרונים שנותרו בין הדמוקרטיות הגדולות בעולם.

עם זאת, טרודו ספג זעזועים במהלך הקמפיין שלו, בהם שערוריית "Blackface" אחרי שפורסמו שני תצלומים שלו עם פרצוף בצבע שחור, וביקורת שספג על הטיפול שלו בתיק שחיתות בו הייתה מעורבת חברת בנייה קנדית גדולה. טרודו, בנו של ראש ממשלת קנדה לשעבר פייר טרודו, נאלץ להתגבר גם על חולשה מול ממשלתו.

אנדרו שיר, המועמד העומד בראש השמרנים בקנדה, צמוד מאוד לטרודו לפי סקרי דעת הקהל. "האמת שזה כמו זריקת מטבעות ברגע זה". אמר הסוקרת איפסוס דארל בריקר. לפני שנה איש לא היה צופה כי טרודו יהיה ראש הממשלה הראשון במדינה מאז שנות ה-30 של המאה ה-20 שמבטיח רוב פרלמנטרי ואז לא מצליח לזכות בקדנציה השנייה.

אנדרו שיר בעימות מול ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו. 21 באוקטובר 2019.. רויטרס
"העניין היא שהוא תמיד לובש מסכה". שיר תוקף את טרודו בעימות/רויטרס

זאת ועוד, מהסקרים עולה כי טרודו עשוי לגבור על יריבו בהפרש זעום, אך להחזיק בהיקף חברים מצומצם בפרלמנט. זה ישאיר אותו בעמדה מוחלשת ובצורך להישען על מפלגות אופוזיציה שנוטות שמאל.

שיר, ששומר על חיוך עמום, הוכיח עצמו כיריב נחוש. אחד הרגעים המכוננים של הקמפיין היה כשהוא תקף את טרודו עימות. "הוא אפילו לא יכול לזכור כמה פעמים הוא צבע את פניו, כי הוא תמיד חובש מסיכה", אמר שיר בהתייחס לפרשת ה-Blackface. "מר טרודו, אתה מזויף ולא מגיע לך לשלוט במדינה הזו".

שיר מבטיח גם לאזן את התקציב הפדרלי ולחסל את "מס פחמן" על דלקים מאובנים. שיר, בן 40, מנהל את הקמפיין הראשון שלו כמנהיג המפלגה לאחר שניצח במאבק מנהיגות קונסרבטיבי בשנת 2017.
תקופת הקמפיין הרשמית בת שישה שבועות הייתה נסיעה גסה ומתפתלת עם טקטיקות מלוכלכות בשני הצדדים.

עוד בוואלה!

האקרים רוסים "רכבו" על מבצע ריגול איראני כדי לתקוף ברחבי העולם

לכתבה המלאה
ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בנאום לקראת הבחירות. 21 באוקטובר 2019.. רויטרס
הבטיח "דרכים שטופות שמש". ראש ממשלת קנדה טרודו/רויטרס

גם הבוחרים בקנדה מבולבלים לנוכח מערכת הבחירות האחרונה. קריסטין סטריט, בת 33, מנהלת אסטרטגיה בחברה לייצור משחקי מחשב בקולומביה הבריטית, העידה כי חרף היותה מצביעה ליברלית מסורתית, הפעם "תבחר באופן אסטרטגית".

אנדרו שיר, מתמודד לראשות הממשלה בקנדה. 21 באוקטובר 2019. רויטרס
"עשויים לחכות עד שתגיע ההצבעה הסופית". שיר בנאום לפני הבחירות/רויטרס

פרנק גרייבס, מומחה בחבר ה לעריכת סקרים, הבהיר כי הליברלים זקורים לשדרוג קמפיין הבחירות שלהם בכדי להשיג את התוצאה שהביאו לפני כארבע שנים, אחרת השמרנית יזכו בייתרון. "ייתכן שנצטרך לחכות עד שתגיע ההצבעה הסופית בקולומביה הבריטית כדי לראות מי ינצח ביום שני", אמר גרבס.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בפגישה עם תומכים לקראת הבחירות. 21 באוקטובר 2019.. רויטרס
"מנסה להבין כיצד להצביע אסטרטגית". טרודו בפגישה עם אזרחים לפני הבחירות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully